QUOTE (Nimitz @ Nov 30 2003, 17:12 )
Kan någon dela med sej av lite kul (eller trist) info om tjänsten som pansarskytte gb??
Tack på förhand //Nilsson
Hurru du Nilsson! Jag vet vem du är! Du ska inte va så säker på att du kommer bli Skytte.grp.ch.
Jag ryckte in på samma regemente som du och trodde att jag skulle bli pansarskytte.grp.ch. Men inte de inte. De hadde förflyttat mig till Brigadlednings kompaniet som Närskydds.grp.ch. Jag talade med Kompanichefen och bad om att flyttas tillbaks till pansarskyttekompaniet. Han vägrade, och det är jag väldigt glad för. Om du kan, så begär förflyttning till BrigL!
Det är lite svårt för mig att objektivt bedöma de olika tjänsterna, men jag gör det ändå och om jag har fel är det säkert någon som rätter mig.
BrigL är "viktigare" än Pansarskytte så ni kommer prioriteras. Detta är inte från början min åsikt utan högkvarterets. (info från förbandsnämnden).
Du får va B-styrka! Ofta! När du blivit dödad så "återupplivas" du där kort därefter och kan åka tills nästa strid. Jag tror detta är trevligare än att lika kvar i det blöta gräset och frysa, medan man väntar på sjukvårdare.
Du får eskort- (livvakts) utbildning!
Du skickas ut på patrulluppdrag! Ofta!
Du får åka trimad Pbv i 80 knyck och glida igenom Enköping kl 10 på en Lördagskväll!
Vill du göra avsittning, så bestämmer du detta i samråd med vagnschefen. Du behöver inte order från komp.ch!
Att vara Brigadchefens "livvakt" har sina fördelar... hehe..
Efter nyår så grupperar du sällan i tält. Här gäller det att anpassa sig.
Tjänsten har givetvis sina nackdelar. Men de tänker jag inte berätta om nu.
Klart, saker och ting kanske är annurlunda 2004.
Sikta på BrigadLedningsKompaniet. Ledningsplats 1 (Solen skiner alltid över L1).
P.S alla som har gjort lumpen "fick den fräckaste utbildningen". Ta inte folk som mig på för stort allvar, utan gör det som käns rätt.
Ha dé gott Christoffer "Nimitz" Nilsson!