Det är en fin idé, men jag tycker det är klart utanför SoldF.coms begränsningar.
I syfte att vara en så bra site som möjligt har jag valt att begränsa vårt område ganska strikt till det som jag anser vara möjligt att klara av på ett bra sätt. Endast svenska försvarsmaktens materiel tas upp, hur frestande det än må vara att gotta sig i andra länder i bland betydligt mer påkostade materiel där ett enormt utbud av materiel finns och tillmötesgående leverantörer vilket inte är vanligt bland de svenska företagen.
Polisman.com var en mycket snygg site med otroligt pyttiga thumbnails och lämnar ett informationsbehov. Intresset väcks men bristen på information gör att man tröttnar snabbt. Kunde de inte ens skiva ut vart bilmodellerna synts eller vad det är för modell, mm?
Hur som helst är jag givetvis för att en motsvarande SoldF.com upprätts även för poliser. Polisen har ju länge legat efter Försvarsmakten i fråga om information på webben och gör det än i dag, trots att antagligen allmänhetens intresse och vardagsservice av polisen är större än för försvarsmakten.
Polisen har om möjligt ännu sämre förtroende hos gemene man och kvällstidningarnas ofta vinklade och överdrivna artiklar är för många lika med verkligheten. En enorm förtroendeklyfta finns och ett intresse av Polisen borde finnas att överbygga denna. Ett billigt sätt är webben.
Är det några som vill starta en polissite (med lämpligt namn efter kanske något polisreglemente/bok tex

) så är jag givetvis positiv till detta och ställer gärna upp på de vis och i den mån jag har möjlighet till. Dock kommer jag själv inte göra det i form av ansvarig, etc. Men jag kan gärna vara behjälplig som bollplank, hjälpa till att utforma struktur eller så.
Varför inte stötta polisman.com ni som sitter på kunskap, det finns ju bevisligen en snygg site med reggat och bra domännamn att bygga på.
Lycka till!
/Henke