Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mobilloggor
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldF.com
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Erik_G
QUOTE (oz @ Mar 25 2004, 18:58 )
Uhm...enligt de uppgifter jag jobbat efter så är det 128x128 som gäller även för SE.
Hur ter sig bilder med den upplösningen på 128x127 skärmarna?

Är det verkligen meningsfullt att klippa bort en pixel på alla bilder?  7.gif

Enligt SE Themes Creator är det 128x127 pixlar, och det verkar ju stämma på min teflon iallafall...

Men om du använder en större bild kommer den att skalas om du använder den vanliga bakgrundsbildsfunktionen, och beskäras om du lägger in den i themes creator.

/E

PS
Då andra viktigare saker har upptagit min fritid har jag tyvärr inte kunnat jobba med några av de förfrågningar jag fått.. biggrin.gif
(Vad är viktigare? Jo, att försvara vår frihet mot den kommunistiska spridningen i sydostasien. biggrin.gif)
JBP
En liten fråga Erik...

Du snackar om SonyEricsson Team Creator antar jag? Var får man tag i denna programvara då jag inte sett den någonstans på deras hemsida? blink.gif

/JBP
Erik_G
QUOTE (JBP @ Mar 26 2004, 13:43 )
En liten fråga Erik...

Du snackar om SonyEricsson Team Creator antar jag? Var får man tag i denna programvara då jag inte sett den någonstans på deras hemsida?  blink.gif

/JBP

Den kan man bara ladda ner om man är en registrerad SonyEricsson utvecklare. Inget för kreti och pleti med andra ord.. :P
developer.sonyericsson.com

Du kan dock registrera dig som utvecklare gratis på siten, och efter det så kan du ladda ned programvaran.

/E
JBP
QUOTE (Erik_G @ Mar 26 2004, 15:09 )
QUOTE (JBP @ Mar 26 2004, 13:43 )
En liten fråga Erik...

Du snackar om SonyEricsson Team Creator antar jag? Var får man tag i denna programvara då jag inte sett den någonstans på deras hemsida?  blink.gif

/JBP

Den kan man bara ladda ner om man är en registrerad SonyEricsson utvecklare. Inget för kreti och pleti med andra ord.. :P
developer.sonyericsson.com

Du kan dock registrera dig som utvecklare gratis på siten, och efter det så kan du ladda ned programvaran.

/E

tackar för infon........blev precis ehmmm utvecklare heheh :P
Holmis
Vet egentligen inte om detta passar in här men iaf...

jag har en siemens M55 som jag inte lyckas ställa in wapen på, är det nån som kan hjälpa mig?

Samtidigt undrar jag vad som krävs för att ladda över direkt från PC till mobil?

Är inte haj på detta men vore kul att lära sig. smile.gif

Snygg bakgrund på din mobil Erik G går det fixa på siemens också

Tack! biggrin.gif
Signal
Hade varit trevligt

Motorola http V525

Gratis är lagom clap.gif
Maiden
jag har en siemens M55 som jag inte lyckas ställa in wapen på, är det nån som kan hjälpa mig?

Jag lider av samma problem, hjälp tack blyg.gif
oz
Ok...det sket sig visst med copyrighten för större delen av bilderna som var avsedda för sidan. Tyvärr.

Så. Det som gäller nu är att Ni skickar bilder till mig som Ni tycker skulle passa som bakgrund. Vi vill försöka få med så de flesta kategorierna så alla olika motiv är välkomna.
Följande gäller dock för bilderna:

Lämpliga bilder
-Inga förbandsmärken eller symboler av det enkla skälet: Finns en ska alla andra finnas också.
-Bara era EGNA bilder (eller någon polare som gett Er tillstånd) gäller. Inget med copyright!
-Oförminskat helst. Jag kommer att sköta beskäringen och förminskningen.
-Inget snusk. Hur mycket ni än vill så blir det bara militära motiv.

Det behöver inte nödvändigtvis vara svenska prylar på bilderna. Allt inom det militära är välkommet. Fortfarande gäller dock det här med copyright!

Motiv som passar
Ett motiv som passar som bakgrund ska helst inte vara för plottrigt eller för detaljerat. En plutonsbild ser kanske jättefin ut på väggen eller på skrivbordet men blir bara rörig på en telefon. Fordon är istället de som lämpar sig bäst.
Även uppdelningen på bilden är viktig. En telefonskärm har för det mesta lite text på sig allra längst ner och sen ganska mycket i mitten och överst (operatör, profil etc). Därför kan det kanske vara bra om motivet håller sig i de nedre delarna.
Sen spelar även formen stor roll. Som ni vet så skiljer sig formen på olika skärmar. Vissa är fyrkantiga, andra bredare på längden och andra på höjden. Vilka motiv som lämpar sig för de olika skärmarna kommer jag se sen när jag redigerar bilderna.

Det finns en risk för att vissa av bilderna INTE kommer att få vara med. Varför kan bero på följande:
-Bilden var copyrightskyddad
-Bilden var inte lämplig som bakgrund
-Bildens motiv blev otydligt i den låga upplösningen

Skulle det vara så att just Din bild blev omotiverat slängd så PMar du mig så förklarar jag varför.

Skicka bilden
För att undvika diverse fanskap så får ni ingen mail att skicka till.
Istället får ni lägga upp bilden på nätet och PMa mig urlen.

Finns ett flertal ställen där man får lägga upp gratisbilder. Här är ett par:
http://www.you-are-a-huge-nerd.com/public/free.html
http://atrax.goatpower.se/pubup/upload.php
http://upl.mine.nu/ (kräver registrering)
http://www.imageshack.us/

Har ni frågor säg till så löser vi det. Annars är det bara att sätta igång!

/Oz
Ibsen
1 Ja

2 SE T200 (Me blåskärm, så det kanske begränsar det hela?)

3 Öh....... Öh....... Min skärm är blå... Malajn.gif

4 Gratis e gott. Men klart man betalar för kvalité! biggrin.gif
Statoil
Ja
Nokia 5100 (babyblå...)
SMS
xteam
QUOTE (109 Eken @ Nov 25 2003, 21:38 )
1. Uhja
2. Nokia 5100
3 SMS är smidigt

Samma här.

pansar2.png xteam
Holmis
Denna kabel som det står att man ska fått med då man köpte telefonen så man kan koppla till datorn, vad är det för kabel? Har inte fått nån sån med. Vore skoj att kunna ladda hem ikonerna som finns på sidan.

Likaså undrar jag var man får tag i och var man skriver in WAP/GPRS i en siemens M55? Har inte lyckats trots åtskilliga försök.

Nån vänlig själ som kan svara? :P

Tack!
Thor
Har väll inte så mycket med mobil att göra,men jag undrar om det finns några sjysta militära teman för PC att ladda ner.(ikoner.ljud,bakrund mm. navy2.gif
Berna
Som jag tolkade så har det inte kommit några inlägg hit på länge. Finns det någon annan tråd som behandlar ämnet, eller är det helt enkelt slut med intresset för anpassade bakgrunder och teman från maj i år?

Går nämligen i funderingarna på en ny mobiltelefon och vill givetvis veta om det finns någon möjlighet att få ett härligt tema till telefonen, eller om man måste dras med blommor, kristreck, sommar, vinter eller vad de nu heter.

Grejen är den att SonyEricsson är uteslutet som ny mobil. Det blir en Nokia eller Samsung. Kommentarer?

//Berna
MrSniper
1. Ja

2. Samsung SGH-E330

3. 128*126 65536 färgskärm. JPEG, GIF, A-GIF, WBMP and PNG

4. Gratis med sladd att föredra
Kimster
Gjorde nyss om Eriks mycket trevliga tema för att passa min nya SonyEricsson K700i, passar till Z1010 oxå verkar det som, bara nån pixel som blir annan färg.

Sen har jag givetvis lite andra bilder, som man kan välja efter humör typ. smile.gif
Omåttligt snyggt måste jag säga.

Finns det något större intresse att ha det temat för andra SonyEricsson modeller, eller andra ideer så hójta till.. vem vet.. en kväll kanske man inte har nått att göra.. smile.gif

SWERT
Fan va snyggt det var kimster!
Holmis
Vad ni är duktiga på att fixa!! biggrin.gif

Finns det möjligheter att göra nåt liknande på Siemens A60... ;) Det är värdens sämsta o tråkigaste telefon..
Karin
Det dimper ner en sony ericson F500i i brevlådan om ett par dagar. Vad kan man hitta på för kul till den?

Data och prestanda:
128x160 pixel
65,536 Färg-LCD
resten
hemvärnsungdom
Har datakabel men hur gör jag för att få över temat till datorn tveka.gif
Kimster
..beror på vilken modell av mobil man har. Hur den stödjer teman osv. Gör den det, så finns det progam till att överföra bilder musik och andra filer t.ex teman.
Jag har just nu ingen kabel eller blåtandanslutning på min stora... så jag mailar helt enkelt filen till min adress som jag tar hem på nallen, och väljer spara bifogad fil, den fattar vad det är för fil och sparar den automatiskt bland de andra teman.
[Neo]
QUOTE (Kimster @ Dec 19 2004, 02:35 )
Gjorde nyss om Eriks mycket trevliga tema för att passa min nya SonyEricsson K700i, passar till Z1010 oxå verkar det som, bara nån pixel som blir annan färg.

Sen har jag givetvis lite andra bilder, som man kan välja efter humör typ. smile.gif
Omåttligt snyggt måste jag säga.

Finns det något större intresse att ha det temat för andra SonyEricsson modeller, eller andra ideer så hójta till.. vem vet.. en kväll kanske man inte har nått att göra..  smile.gif

Teman till K700 passar ganska helt säkert till min K500,
har du möjlighet och vilja att lägga upp den med m90? Tack i så fall smile.gif
Kimster
njae passar inte helt.. K700 har 176x176 och K500 har 128x128, så bakgrundsbilden får du nog göra om eller byta ut. Det andra kan kanske passa..

Gjord för K700 men passar till K500 / F500 / Z600 / Z608 / Z1010 om man byter ut bilden.
Tidgare modeller än det passar inte mitt tema då versionen på själva themascriptet är v2 = gammal.

Jag finjusterade lite i den. Fortfarande finns lite att kanske pilla på men överlag är den okej tycker jag.

Soldf v3 thema till SonyEricsson

/Edit
La till v2, som är Eriks thema, gjorde om den så den ska passa till modeller
610 / 616 / 618 / 628 / 630 / 637
har inte kunnat testa dock.. men bara testa ni.

Soldf v2 thema till SonyEricsson
hemvärnsungdom
Har en SonyEricsson t630
[Neo]
Tack Kimster,
Bakgrundsbilden blev lite förminskad så den såg konstig ut, använder en m90-bild som bakgrund istället.
Annars funkar det bra förutom 1 när man går in i en undermeny som Konakter, Meddelanden etc så saknas ca 2-3 pixlar på var sida om rubriken "Meddelanden", det är typ mörkblått istället för m90, och 2 när man går in i Samtalslistan så är bakgrunden bakom de 3 ikoner som ej är valda (3 utav: lur, blå, grön och röd pil) vit, inte så snyggt, är det så på K700 också?
Kimster
Nej, som jag sa, K700s fönster är lite större. Samtalsgrejen är grå hos mig och är nått man kan fila på extra.. men inget som är direkt fult eller opassande.
Sillen
Går det att exportera bildfilerna som används i temat? Eller skulle nån kunna lägga upp originalen? Ska införskaffa en K500i och håller därför på att försöka anpassa temat till den mobilen. Vore därför mycket bra.

Helst vill jag få reda på nåt sätt att exportera bilderna från thm-filen då jag har några bilder från ett annat tema som jag skulle vilja använda.
SWERT
Här Sony Ericsson logos, ringsignaler, Teman allt gratis

Kimster du kanske kan skicka in dina teman till dom så kan man ladda ner dom via wap. funkar skit bra, ingen reklam eller något,
ErikAdam
Det vore roligt att ha någon passande ringsignal till detta vackra tema, kanske en framryckande skjutande 90:a kanske. Om det är nån som har nån dylikt ljudfil i midi-format (tror jag att det ska vara) så vore det kanon.
Sillen
Är nu klar med konvertering av SoldF-temat. Jag har gjort om den för att passa K500i/F500i och även ändrat på några saker. Har inte fått min SE K500i än, så jag har inte kunna testat temat. Skulle därför uppskatta lite feedback från folk som gör det. Temat finns att ladda ner här: M90-tema för SE K500i

Dizzy_keys
Jag kanske har missat något, men funkar det inte med temat på nokia 6100? biggrin.gif Jag är ju ingen stjärna på teknik direkt
mönstersoldat
@kimster
@sillen vad vackra dom var wub.gif
Karin
@Sillen
Arbetar på att kunna hämta ditt tema. Tyvärr förstår jag mig inte riktigt på min nya mobil så det kanske dröjer en stund ;)
henke
Riktigt snyggt sillen och Kimster! wub.gif
Vi får förnya SoldF mobilsidor så att de bättre stämmer med dagens modeller.
Blir riktigt sugen att skaffa nåt nytt än min gamla Siemens ME45 som håller lite för bra för att motivera att slänga ut 2600 kr på en ny. dry.gif

Jag tom ramlade på den i en osandad farstu trappa i betong förra veckan, men det blev bara några lätta repor i den på baksida samt en svidande höft.

.Oz har även för en tid sedan skapat en massa bakgrundsbilder för ett stort antal mobilmodeller med färgskärm. De hade vi för avsikt att tillhanda hålla gratis eller via vårt konto på Yo.se. Det är hög tid att utse "SoldF.com mobilansvarig", min egen tid räcker tyvärrr inte alls till.
Karin
@henke
Jag fick en ny gratis av vodafone när jag bytte abonemang och förlängde det med 12 månader. Både samtalsavgifterna och månadskostnaden blir lägre så jag undrar vad haken är. Har jag sålt min själ till djäv..vodafone?

@Sillen
Provar ditt tema på min F500i just nu. Hitills inga problem.
Rickard N
Hmm, vet inte om jag var smart eller inte men jag reggade mig på siemens utvecklingssidor, får se om jag lyckas fatta hur f-n man gör teman till en sånn...
Kimster
Uppdaterat lite på K700skinnet
Finns även till S700 nu. Ska göra till F500 och de mindre 600 och z serierna.

Så här ser K700 ut iaf
henke
Snyggt Kimster! clap.gif

Kan man byta ikonerna oxå?
Brevet skulle ju kunna vara en DART-enhet
Jag har nån ikon på Fältapa 37A som kan komma till användning kanske.
Ljudet vid mottagning av SMS måste ju även det vara en MP3-version av ljudet för mottaget DART-meddelande. Har bara FMT103 i ljudfil tyvärr.
Rulle
åhh vilka snygga teman... vad andvänder ni för program när ni gör dem.. jag är sugen på att göra ett till min siemens c65 men kan inte :(

mvh the one and only hvu HV.gif
Ignis nitidus
QUOTE (Rulle @ Jan 4 2005, 22:55 )
åhh vilka snygga teman... vad andvänder ni för program när ni gör dem.. jag är sugen på att göra ett till min siemens c65 men kan inte :(

Läs lite tidigare i tråden så står det där.
Kimster
Här får ni att ladda hem. Vi slänger väll upp på SoldF.com så småningom.

Här finns mitt tema till T610 / 616 / 618 / 628 / 630 / 637
Zipfilen finns här
Kimster
Det kommer till fler modeller efter hand skulle jag tro.. efter jag orkar o sånt Malajn.gif

Tema till Z600 / 606 / Z1010 / K700 / S700

Här är zipfilen till dom
Fredriksson
Var är alla Siemens-ägare?
"Tillsammans är vi starka!"
Siemens M65
scattergun
QUOTE (Fu Fredriksson @ Jan 7 2005, 03:22 )
Siemens M65

Anmäler sig för tjänstgöring!!
...stolt ägare av en M35, en S55 och en M65!!
Rickard N
Har en M65, har reggat mig som utvecklare på siemens hemsida, får se om jag fattar hur man fixar ett tema...
CP2
Siemens M65

MC60 här!
Rulle
jepp en annan e ju stolt ägare av en c65 ......

fin nalle det..

Koovee
Siemens forever!

Me45 - för skogen å lite hårdare tag
SX1 - prylbög som man är...

Men det är ju skit att de ska sätta in såna där sketna kameror, om de ens är värda namnet!? Är det fler än mig som hellre skulle vilja ha en ordentlig digitalkamera med telefonfunktion än dagens kameratelefoner?

Lite Offtopic, men jag kunde inte låta bli... ;)
kspGubben
QUOTE (c3grp @ Jan 7 2005, 11:42 )
Siemens M65

MC60 här!

Du har ju gett bort din Siemens mot en RIKTIG telefon ( Eriksson T610 )
SÅ bra var den siemenstelefonen B) B) ..

( IRONI )
CP2
QUOTE (kspGubben @ Jan 9 2005, 17:32 )
QUOTE (c3grp @ Jan 7 2005, 11:42 )
Siemens M65

MC60 här!

Du har ju gett bort din Siemens mot en RIKTIG telefon ( Eriksson T610 )
SÅ bra var den siemenstelefonen B) B) ..

( IRONI )

Det står inte MC60 på din svärmors "nya" nalle...... laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.