Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mobilloggor
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldF.com
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
SGT Jakobsson
QUOTE (LYNX @ Sep 26 2005, 21:54 )
Tjena

Måste säga mycket snygga bilder!!

liten kuriosa
Udden ska peka på andra hållet med en lutning av 30 grader. Kompaniets och Förbundets udd lutar de korrekta 30 graderna..

(förr så la de udden med nedersta uddens underkant och skaftets underkant en bit upp från fickans övre kant på permisuniformen och sen färste de den där.. därav de 30 graderna, senare har den vinklats till att peka rakt höger på permissuniformen, som nuvarande placering)

Veteranudden lutar 45 grader(det är nog den udden som har legat till grund till lindahls sida och som har legat till grund till din bild?)

Sen kan man ju dra kopplingen mellan udden åt det hållet som på bilden och uddens tidigare placering på baskern.. då pekade den åt vänster men fortfarande med 30 graders lutning.

skulle gärna ha en bild med svartbakgrund och 30 graders lutning åt höger? Du verkar väldigt intresserad av detta och jag tror säkert du skulle gilla att fixa lite till? Det finns en klockren udd på http://www.amf1.mil.se/photo.php?id=86891&aid=12832

Keep up the good work!
/Jake
*

Jag hade faktiskt ingen ANING ( Malajn.gif )att udden skall vara åt vänster,
Jag utgick från baskern som du så mycket riktigt påpekade. Att jag
använde den lutningen förut berodde på att jag tyckte bilden blev mer
"täckande"/symmetrisk.

Hade du tänkt dig något i den här stilen?

*

vänster? nej höger menar du väl?
jag hade dock fel ang graderna för om man ställer udden på skaftet och den nedre gaffeln så blir det mindre än 30 grader så det är inte därifrån den korrekta 30graders vinkeln komme ifrån.

Men på bilden du gjort är det rätt! dock så pekar den nedåt, det är inte rätt. om du spegelvänder den uppåt borde det blir rätt så att gaffeln pekar från nedra vänstra hörnet till övre högra..

Gott!

Hur får jag sen in den i mobilen?
Tackar!

/Jake

[Edit] vände den själv. blev perfekt!
Anoc
QUOTE (Kimster @ Sep 20 2005, 00:07 ) *
Jag hann göra färdig en provversion.
Nu har jag inte en K750 så jag kan se hur det "verkligen" ser ut.. så om det ser konstigt ut så säg till kanske jag kan fixa det.
Jag kommer studera mer vid något annat tillfälle så detaljerna blir fixade.

Sitter med en siemens M75, har precis skaffat en theme creator. Du har möjligtsvis inte lust att dela med dig av det material som till slut blev temat. (bilderna)?

MvH // ANOC pansar2.png
Dahlberg
QUOTE (Anoc @ Oct 10 2005, 22:35 ) *

Nu har jag inte en K750 så jag kan se hur det "verkligen" ser ut.. så om det ser konstigt ut så säg till kanske jag kan fixa det.

Sitter med en siemens M75, har precis skaffat en theme creator. Du har möjligtsvis inte lust att dela med dig av det material som till slut blev temat. (bilderna)?

MvH // ANOC pansar2.png

Haha, vilket sammanträffande, jag har oxå precis fixat en Theme Creator till min ganska nya M75, och jag gick in på den här tråden för samma ärende...

Så nu är det två stycken som gärna skulle vilja att Kimster skulle kunna dela med sig av bilderna som är grunden till K750-temat.
Kimster
Alltså, nu kanske jag låter kinkig.. men njae. Av vissa anledningar jag inte kan riktigt nämna nu så är jag nog inte intresserad av att dela ut mitt redigerade råmatrial.

Blir ni arga på mig så får jag nog ta den smällen... Malajn.gif
Dahlberg
Men då kommer vi ju bara göra dåliga efter-rapningar av ditt tema som bara kommer att föra din fina Lay Out, i dålig dager... smile.gif
Daedolon
QUOTE (Kimster @ Dec 19 2004, 03:35 ) *
Gjorde nyss om Eriks mycket trevliga tema för att passa min nya SonyEricsson K700i, passar till Z1010 oxå verkar det som, bara nån pixel som blir annan färg.

Sen har jag givetvis lite andra bilder, som man kan välja efter humör typ. smile.gif
Omåttligt snyggt måste jag säga.

Finns det något större intresse att ha det temat för andra SonyEricsson modeller, eller andra ideer så hójta till.. vem vet.. en kväll kanske man inte har nått att göra.. smile.gif

Jag har testat att köra det temat på en Z1010. Det går inte så himla bra, så jag gjorde ett eget.
Använde samma tema som grund, men med andra bilder.
Strv S
skulle någon kunna ta på sig att göra en logga med kugghjulet till ATS?

mina egna teckningsförmågor är bäst att hålla gömda.

HV.gif
Kimster
Tja jo .. i vilken storlek ? (till vilken telefon?)

och vilken stil hade du tänkt dig ? Här 3 exempel på hur man kan ha det.
Strv S
dribble.gif den tredje var väldigt snygg, skulle du kunna göra den till flera telefonmodeller? Sonyericsson T610 och Sonyericsson K750I clap.gif
Kimster
Nu tänkte jag väl att ni skulle "beskära" lite själva.. men ok jag kan göra en till K750
Strv S
worthy.gif kimster, en klar ljuspunkt på dagen smile.gif
Kurki
Nu har även jag knåpat ihop ett SoldF.com tema.
Passande Sony Ericsson K600i.
Finns att ladda hem här.

gislemark
Finns det ingen här som kan snickra ihop ett snyggt tema till min Motorola E770v

Upplösning 170+220 65k

har varken tid eller kunskap att göra det själv,

Vore det inte en bra ide att samla alla Teman på ett ställe så att man slapp leta igen om en hel tråd för att komma till insikt om att det inte finns något tem atill den telafonan man har i sin ägo.
Andrew
Någon som har tips på vilken mjukvara man skall använda sig utav för att skapa tema till Nokia 6680?

// Tackar på förhand // Andy
Kimster
Nä men jag kan lägga upp mitt theme till W800 eftersom jag råkade få en igår... smile.gif
Groaghach
QUOTE (Daedolon @ Oct 25 2005, 22:27 ) *
QUOTE (Kimster @ Dec 19 2004, 03:35 ) *

Gjorde nyss om Eriks mycket trevliga tema för att passa min nya SonyEricsson K700i, passar till Z1010 oxå verkar det som, bara nån pixel som blir annan färg.

Sen har jag givetvis lite andra bilder, som man kan välja efter humör typ. smile.gif
Omåttligt snyggt måste jag säga.

Finns det något större intresse att ha det temat för andra SonyEricsson modeller, eller andra ideer så hójta till.. vem vet.. en kväll kanske man inte har nått att göra.. smile.gif

Jag har testat att köra det temat på en Z1010. Det går inte så himla bra, så jag gjorde ett eget.
Använde samma tema som grund, men med andra bilder.

Finns det en version för Z1010 att ladda ner, eller måste man pula om det själv?
LIQUID_
Ingen som har en variant av m90-temat till T610 som passar K300i ?
sleget
Tack banan_rock.gif Kimster för den!

EDIT: Ja alltså temat till w800...... rolleyes.gif
cf112
Hmm, jag har försökt pula ihop ett vettigt tema till min P910i, men jag får inte till det riktigt!

För det första är det så oerhört många olika alternativ att mixtra med, och ingen vettig förklaring på vad som är vad. Blir alltså lite tidskrävande att experimentera med olika saker för att strax se att det inte blev nån skillnad.
Bara ett exempel, vad är Appicker Hoops Masks? Eller MenuExtra Item Adornments Masks?

Någon som har gjort ett färdigt tema kanske?

Men men... Min M600i eller P990i kommer ju snart ändå (innan jul? huh.gif ) så jag kan väl vänta...
Bertil Ludvig 1
Finns det någon som har ett Flygvapen märke på M90 bakgrund som passar till en K750i rolleyes.gif

/BL1
snake
QUOTE (Bertil Ludvig 1 @ Jun 2 2006, 09:38 ) *
Finns det någon som har ett Flygvapen märke på M90 bakgrund som passar till en K750i rolleyes.gif

/BL1

Ja är också intresserad av ett sådant tema, gammal FV:are som man är. Finns det någon som har tid/lust/ork att knåpa ihop ett sådant tema? Jag suger på att hålla på och pula med bilder och dyl.
Dies irae
QUOTE (snake @ Jul 20 2006, 09:43 ) *
QUOTE (Bertil Ludvig 1 @ Jun 2 2006, 09:38 ) *

/BL1

Ja är också intresserad av ett sådant tema, gammal FV:are som man är. Finns det någon som har tid/lust/ork att knåpa ihop ett sådant tema? Jag suger på att hålla på och pula med bilder och dyl.

Finns bild, kan jag lätt knåpa ihop ett..

Vilket märke menar ni.smile.gif
Dies irae
Ett försök..

Lånat lite från Sold F så klart.

LÄNK

Till k750i FVM logga
snake
QUOTE (Dies irae @ Jul 20 2006, 23:35 ) *
Ett försök..

Lånat lite från Sold F så klart.

LÄNK

Man tackar så mycket, clap.gif
gislemark
Knåpade ihop denna till Sonyericsson K800i.
Endast ett simpelt m90 mönster men.

Här finns den att hämta.

Kom gärna med åsikter.

Denna är för personal i bergslagsbataljonen västra kompaniet.
Vill ni ha något annat förbandsmärke skicka ett PM.

Lovar inget.

alfie

Tackar för temat, mycket bra jobbat!
BlitZz
Måste ju bidra med nåt jag med.

finns att tanka ner på http://www.zedge.net/?p=themes&item=83034

Fixade den här igårkväll. Blev riktigt nöjd smile.gif
Fungerar till K750i, K600 och W800

enjoy

/BlitZz
Bushi LG
QUOTE (BlitZz @ Aug 16 2006, 18:00 ) *
Måste ju bidra med nåt jag med.

Fixade den här igårkväll. Blev riktigt nöjd smile.gif
Fungerar till K750i, K600 och W800

enjoy

/BlitZz

Nån som kan modda om denna till en Z800?

/Bushi LG
Hornet
den funkar fint i min Z800I borde inte vara några problem smile.gif
skyttesoldat78
nokia n80
Färg logo att fredra
lada ner via slad
bild format GIF
Ing
QUOTE (skyttesoldat78 @ Nov 23 2006, 14:34 ) *
nokia n80
Färg logo att fredra
lada ner via slad
bild format GIF
Va?
Kimster
visst, men nån måste ju göra det också.. någon med för mycket tid..
FkN
SE Themes Creator är numera fritt att ladda ner härifrån:
Multimedia/Personalization Docs & Tools

Det som är lite fiffigt är att man väljer vilken lur man har, sen konverterar programmet
ett tema man försöker lägga in. Har funkat med dom som finns tidigare i den här tråden.
Skuggan
var det nån som gjorde ett tema till K750i eller hur blev det med den saken?

Kimster gjorde nåt inlägg om att han skulle göra det, men mer blev det aldrig vad jag kan se....
FkN
Se mitt inlägg ovan... installera programmet och konvertera det befintliga temat så att det passar 750i.
Strv S
kimster gjorde ett K750I tema, PMa din mailadress så skickar jag det till dig smile.gif
Strv S
För dom intresserade så finns det nu ett I5 tema för Sonyericsson K750I gjord av en mycket kunnig vän till mig.
Bara pm:a din mailadress så kan jag skicka det.
JAS
Någon som sitter på ett tema till W810i eller möjlighet att göra ett? Bakgrundsbild spelar mindre roll, är mest m/90 temat jag är ute efter smile.gif
Andreas
@JAS: För det syftet borde SE Theme Creator som hittas här fungera för att konvertera det existerande "m90"-temat (soldf-) till de flesta SE-telefoner. smile.gif
Kristoffer
QUOTE (FkN @ Mar 24 2007, 12:18 ) *
SE Themes Creator är numera fritt att ladda ner härifrån:
Multimedia/Personalization Docs & Tools

Det som är lite fiffigt är att man väljer vilken lur man har, sen konverterar programmet
ett tema man försöker lägga in. Har funkat med dom som finns tidigare i den här tråden.

Tack så mycket för det! funkar jätte bra!

MVH Kristoffer
JAS
QUOTE (Andreas @ Jun 1 2007, 16:28 ) *
@JAS: För det syftet borde SE Theme Creator som hittas här fungera för att konvertera det existerande "m90"-temat (soldf-) till de flesta SE-telefoner. smile.gif

Japp det gick ju fint smile.gif

/JAS
Skuggan
nån som har ett MÖP tema till K530i?
gislemark
Jag kräver att någon forumsmedlem med tillgång till tid knåpar ihop ett tema till SE p1.
jag vet hur man gör men jag har inte tiden.
LIQUID_
QUOTE (Andreas @ Jun 1 2007, 16:28 ) *

Länken fungerar inte längre. Någon som har en ny länk ? HV.gif
henke
1 sekunds sökning på Google gav denna

Themes Creator 3.19 - Windows (5,20 MB) Sept 27, 2007This application requires Windows XP/Vista

På nedan länk finns Windows, Mac och Linux-versionerna samt dokumentationen.
http://developer.sonyericsson.com/site/glo..._multimedia.jsp

Edit: det är samma länk som ovan och den funkade för mig...
alfie
Har en w890i och undrar om det finns något bra tema som passar den?

Är det fortfarande någon där ute som sitter och leker med teman, önskar komma över det öken temat kimster skapade en gång i tiden.
Krook
QUOTE (alfie @ Oct 1 2008, 21:36 ) *

Är det fortfarande någon där ute som sitter och leker med teman, önskar komma över det öken temat kimster skapade en gång i tiden.

Tyvärr funkar inte det gamla ökentemat på w890i särskilt bra. Det är fel form på det.

/K
alfie
QUOTE(Krook @ Oct 1 2008, 22:00 ) *
QUOTE(alfie @ Oct 1 2008, 21:36 ) *

Tyvärr funkar inte det gamla ökentemat på w890i särskilt bra. Det är fel form på det.

/K

Mmm märkte det, hoppades i min enfald på att det skulle funka...

Får helt enkelt hoppas på att det finns någon driftig person som tycker det är kul att latcha med sådant här, själv är jag ett tekniskt missfoster :(
FkN
Länk till temat?

Har ochså en w890 så är ju värt att pilla lite...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.