Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mobilloggor
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldF.com
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Fredriksson
Jag har fortfarande kvar en 250 och en 310... ;)
dave.hugo
Skulle inte någon kunna göra en wapsida där man kan ladda ner alla dessa snygga teman???

Har försökt få dom på min telefon i 2 timmar nu. DESPERAT :(
LYNX

Jag har gjort lite teman till T610/T630. Det började med att jag snickrade
ihop Lodjuret till mig, några polare från andra förband såg den och ville
ha "egna".

Mitt recept för att "laga" teman: Photoshop CS samt avsaknaden av ett liv. blink.gif biggrin.gif
LYNX

Hittade en bra bild på "örnen" så det blev ett tema till.
henke
Snyggt!
Skall försöka fixa så att man kan ta ner SoldF-saker till ett förmånligt pris via YO.se.
tias
Här är ett tema som passar Z800i och borde ju då även passa V800.

Här finns den

Kn Glock
Är from idag stolt ägare till soldf skinnet till min K700i

Snyggt jobbat.
gislemark
Har en Siemens m65.

Blev väldigt sugen på ett snyggt tema till den.
Men nu är det så at jag har pillat bort alla mappar för allt vad teman heter (försökte vara smart, tänkte att det där skiten behöver man ju ändå inte för att ringa, det tar ju bara en massa minne) :(

Vet någon hur man åtgärdar problemet?
Skuggan
QUOTE (LYNX @ Feb 19 2005, 01:19 )

Jag har gjort lite teman till T610/T630. Det började med att jag snickrade
ihop Lodjuret till mig, några polare från andra förband såg den och ville
ha "egna".

Mitt recept för att "laga" teman: Photoshop CS samt avsaknaden av ett liv. blink.gif  biggrin.gif
*

du.. det fins inte möjlighet att få nåt liknande med Artilleri märke? (Granaten)
Skuggan
QUOTE (Kimster @ Jan 7 2005, 03:54 )
Här får ni att ladda hem. Vi slänger väll upp på SoldF.com så småningom.

Här finns mitt tema till T610 / 616 / 618 / 628 / 630 / 637
Zipfilen finns här
*

du, Kimster... en fråga.. hur gör jag för att få över dethär temat till min mobil?
jag har kabel och sådant, men fan vet om jag har rätt programvara (man kanske behöver nån speciell)
Kimster
Fick du inte en cd-skiva med telefonen? Har du läst manualen ?
Skulle inte förvåna mig om mjukvara finns att ladda hem på SonyEricssons site, kollat där ?
Skuggan
QUOTE (Kimster @ Jul 12 2005, 11:33 )
Fick du inte en cd-skiva med telefonen? Har du läst manualen ?
Skulle inte förvåna mig om mjukvara finns att ladda hem på SonyEricssons site, kollat där ?
*

jodå, CD skivan fick jag med, men verkar inte som om något av programmen på den går att ladda över annat än bilder och MMS med...
med kabeln kom det ingen mjukvara alls..
och på ericssons hemsida hittar jag inte mycket som kan vara till hjälp..

kanske skall tillägga att det är en T630 jag har
Kimster
3 sek med google
http://myt630.lasyk.net/preview/1834/17366...s-Sendfile.html
LYNX
du.. det fins inte möjlighet att få nåt liknande med Artilleri märke? (Granaten)
*

[/quote]

Menar du den här?

Jag slarvade ihop dem i all hast så det är lätt att förbättra kvaliten.
Strv S
QUOTE (tias @ Jun 4 2005, 08:49 )
Här är ett tema som passar Z800i och borde ju då även passa V800.

Här finns den

*

Kimster, skulle du kunna göra så att soldf skinnet fungerade på K750I? smile.gif
Vikström
QUOTE (LYNX @ Jul 17 2005, 02:16 )
Menar du den här?
*

Bara den längst till höger som är en art-granat, dom andra två tillhör kråkjägarna ;)
Kimster
QUOTE (Strv S @ Jul 17 2005, 23:20 )
Kimster, skulle du kunna göra så att soldf skinnet fungerade på K750I?  smile.gif
*

hmm vet inte, måste uppdatera min mjukvara isåfall.
Men passar inte K700 teman i K750 alls ?
Skuggan
[quote=LYNX,Jul 17 2005, 03:16 ]
*

[/quote]

Menar du den här?

Jag slarvade ihop dem i all hast så det är lätt att förbättra kvaliten.
*

[/quote]

den högra är Artilleri, de andra är Lv,
Strv S
näe, k700 teman fungerar inte alls på k750 blyg.gif
amfvrak
Ursäkta den antagligen urbota dumma frågan, men går det att ladda ner Lynxs mobilteman nånstans? har läst tråden 2ggr men lyckas inte hitta nått som säger att dom finns online? Kan det vara att mitt Firefox shablar bort inlägg eller är dom inte online/nerladdningsbara?

Tack på förhand!

// Amfvrak Rangern.gif
LYNX

Ordern är uppfattad och skall verkställas. Malajn.gif
Vargas
Lynx=Jamba biggrin.gif
LYNX

Tack gode gud för TERAPI!!! fun_icon_nana.gif Malajn.gif fun_icon_nana.gif Malajn.gif fun_icon_nana.gif Malajn.gif
Skuggan
fan, haru inte polerat arillerigranaten Malajn.gif

nädå, ser bra ut Lynx... men kanske blanka upp den lite, den ser så matt ut jämfört med de andra märkena ;)
oz
QUOTE (Skuggan @ Jul 24 2005, 11:20 )
fan, haru inte polerat arillerigranaten  Malajn.gif

nädå, ser bra ut Lynx... men kanske blanka upp den lite, den ser så matt ut jämfört med de andra märkena ;)
*

Hehe, men varför försöka dölja något som är sanningsenligt? ;)
Skuggan
ja, iofs ser det lite menlöst ut biggrin.gif
men som någon sade "Keep it simple" ;)
och inte att förglömma "Endast det enkla fungerar i krig" :P
lanrezac
Det går att hitta en en del vapensköldar från nerlagda förband HÄR. kolla under respektive Militärdistrikt.

Lynx: Kan du lägga upp LV loggan igen smile.gif
LYNX
Har flyttat temabilderna.
Andreas
@LYNX: Snyggt jobbat! smile.gif

Vågar man dock fråga om det finns möjlighet att det blir några mer marina symboler? Vet ett antal bekanta som garanterat skulle uppskatta det. Behövs det bilder som förlagor kan det nog ordnas, frågan är bara om bilder ur Örlogsboken (pdf) alt. foto ger tillräcklig kvalité att jobba med, förutsatt att du ens har tid/lust att testa?

Tack på förhand. navy2.gif
LYNX
lynxmk@spray.se
LYNX

Jag har samlat alla teman här.
Rokare
Dude.. go easy on the coffee will ya. ;)

Very nice work btw.

GMY
FkN
Super snyggt! Denna kanske?

LK100
snyggt! clap.gif går det att få tag på bilderna en och en eller är tanken att man ska klippa ut "sin" själv i photoshop??
Skuggan
@Lynx

har idag testat att använda artillerigranaten som bakgrund i min mobil, dock tycker jag att den gamla bakgrunden med det "skarpa" splintermönstret passar mycket bättre med kimsters tema.
går det få tag i det?

och till er andra, jag klippte själv ut bilden jag ville ha ;)
antar att ni andra får göra på samma sätt... väldigt enkelt
LYNX
SKUGGAN
"har idag testat att använda artillerigranaten som bakgrund i min mobil, dock tycker jag att den
gamla bakgrunden med det "skarpa" splintermönstret passar mycket bättre med kimsters tema.
går det få tag i det?"

Ja det är inte bara bilder jag ger er, det är dessutom pyssel. Malajn.gif

Min tanke var att ni själva skulle lösa uppgiften ( klipp o klistra i Photoshop ), vilket är busenkelt OM
man har PhotoS. och OM man kan programmet. Jag besitter tyvärr inte kunskapen om hur man lägger
upp bilderna "nedladdningsfärdiga" ( jobbigt att behöva inse sina begränsningar blyg.gif ) så jag beklagar
om/att det vållat problem.

Originalbilderna* med "skarp" camofärg kommer att att läggas upp då de är färdiga,
som vanligt handlade jag utan att tänka ( jag är inte smart men jag är snygg, trevlig och ÖDMJUK!? dribble.gif )
då jag "softade" dem vilket innebar att de ej sparades.
martinator
@LYNX
Kalassnygga bilder det där, synd att man inte vet hur man får in dem i telfonen. Har du modellerat eller fotograferat märkena?

/martinator
LYNX

Delade upp bilderna så att ni inte behöver ladda ner alla.
amfvrak
Thank you lord! worthy.gif
LYNX
QUOTE (Fk Nordin @ Jul 26 2005, 21:47 )
Super snyggt! Denna kanske?

*

Bilden du gav mig höll inte måttet så jag "gjorde" en egen.
marcuzt
Hur går det med k750i temat?
Blev ju sugen nu när man läst hela denna tråd och alla filer man testat så står det "skadad fil" :(

EDIT: Gjorde en egen variant på tema. Blev mest gröna färger så jag ser fram emot att någon mer kreativ gör ett snyggt m90 schema till k750i camo.gif

EDIT2: La till en m90 bakgrund nu också. Är inte så lätt att göra ett snyggt färgschema när man är färgblind Malajn.gif
LYNX

FlygBasSäk F4
LYNX
[quote=martinator,Aug 12 2005, 09:31 ]
@LYNX
Kalassnygga bilder det där, synd att man inte vet hur man får in dem i telfonen. Har du modellerat eller fotograferat märkena?

Tackar happy.gif .

Om du har en SonyEricsson mob så bli medlem på deras hemsida.
Där kan du ladda upp bilder från datorn som du sedan
laddar ner på din tel.

Jag använder HELST metallmärken ( bilder från nätet ) som jag
"modellerar" ( klipper ut, optimera ljus och färg ) tills jag är nöjd.
Sedan är det bara att klistra på märket på någon av de mallar
jag har "ritat".

Hittade inget "metall" till FBS F4 så den fick jag skapa från grunden,
saknar därför djup och lyster.
Lord
Hur går det med k750i temat?

Jag vill väldigt gärna också ha till K750i om det är möjligt smile.gif

Fråga: Hur lägger man in temat sen? Är det bara att slänga in filen i mobilens "tema" mapp?
Kimster
Jag jobbar på 750-temat i stunden. Färdigt i veckan tror jag.
..och ja man lägger det i tema-mappen bara.
Kimster
Jag hann göra färdig en provversion.
Nu har jag inte en K750 så jag kan se hur det "verkligen" ser ut.. så om det ser konstigt ut så säg till kanske jag kan fixa det.
Jag kommer studera mer vid något annat tillfälle så detaljerna blir fixade.
SGT Jakobsson
QUOTE (LYNX @ Aug 16 2005, 20:56 )

Delade upp bilderna så att ni inte behöver ladda ner alla.
*

Tjena

Måste säga mycket snygga bilder!!

liten kuriosa
Udden ska peka på andra hållet med en lutning av 30 grader. Kompaniets och Förbundets udd lutar de korrekta 30 graderna..

(förr så la de udden med nedersta uddens underkant och skaftets underkant en bit upp från fickans övre kant på permisuniformen och sen färste de den där.. därav de 30 graderna, senare har den vinklats till att peka rakt höger på permissuniformen, som nuvarande placering)

Veteranudden lutar 45 grader(det är nog den udden som har legat till grund till lindahls sida och som har legat till grund till din bild?)

Sen kan man ju dra kopplingen mellan udden åt det hållet som på bilden och uddens tidigare placering på baskern.. då pekade den åt vänster men fortfarande med 30 graders lutning.

skulle gärna ha en bild med svartbakgrund och 30 graders lutning åt höger? Du verkar väldigt intresserad av detta och jag tror säkert du skulle gilla att fixa lite till? Det finns en klockren udd på http://www.amf1.mil.se/photo.php?id=86891&aid=12832

Keep up the good work!
/Jake
Lord
Jag hann göra färdig en provversion.
Nu har jag inte en K750 så jag kan se hur det "verkligen" ser ut.. så om det ser konstigt ut så säg till kanske jag kan fixa det.
Jag kommer studera mer vid något annat tillfälle så detaljerna blir fixade.

Jag vet inte hur man gör för att lägga upp visning av temat, men jag kan säga att det fungerar alleles underbart biggrin.gif

Det enda jag kan anmärka är att när man går in i menyer så är över och under kant väldigt ljusa (Där man ser samtal, meny samt mottagning och batteriet). Utanför menyerna så är de dock kanonsnygga!

tack Kimster HV.gif
Kimster
ok.. ska beakta det vid nästa redigering.
LYNX
Tjena

Måste säga mycket snygga bilder!!

liten kuriosa
Udden ska peka på andra hållet med en lutning av 30 grader. Kompaniets och Förbundets udd lutar de korrekta 30 graderna..

(förr så la de udden med nedersta uddens underkant och skaftets underkant en bit upp från fickans övre kant på permisuniformen och sen färste de den där.. därav de 30 graderna, senare har den vinklats till att peka rakt höger på permissuniformen, som nuvarande placering)

Veteranudden lutar 45 grader(det är nog den udden som har legat till grund till lindahls sida och som har legat till grund till din bild?)

Sen kan man ju dra kopplingen mellan udden åt det hållet som på bilden och uddens tidigare placering på baskern.. då pekade den åt vänster men fortfarande med 30 graders lutning.

skulle gärna ha en bild med svartbakgrund och 30 graders lutning åt höger? Du verkar väldigt intresserad av detta och jag tror säkert du skulle gilla att fixa lite till? Det finns en klockren udd på http://www.amf1.mil.se/photo.php?id=86891&aid=12832

Keep up the good work!
/Jake
*

Jag hade faktiskt ingen ANING ( Malajn.gif )att udden skall vara åt vänster,
Jag utgick från baskern som du så mycket riktigt påpekade. Att jag
använde den lutningen förut berodde på att jag tyckte bilden blev mer
"täckande"/symmetrisk.

Hade du tänkt dig något i den här stilen?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.