Nja kärlekshistorian var väl ganska nödvändig för att *spoiler* Vader skall vara Lukes Farsa *spoiler end*
Dock lider filmen pga att kärlekshistorien inte är så välgjord, den är ju inte som den i "The Terminator" iallfall. När jag tänker efter så har t.o.m. Sunset beach bättre kärlekshistoria. Inte för att jag tittade på den
Men här är en del av misstagen i den nya Star wars serien.
1. Lucas är ju numera väldigt inne i sin papparoll. Han gör därför filmerna mer barnvänliga.
2. Han är väldigt mycket affärsman. Ser filmerna lite som att marknadsföra en del av hans bolag. ILM, lucasarts (dataspel), THX, skywalker sound etc. Det är berättelsen som är det viktiga inte att ha 90% specialeffektscener.
3. Att ha småbarn med i filmer där de är lite för mycket hjältar blir bara löjligt.
4. Podracer scenen kändes som den hörde hemma i en Di$ney produktion.
5. Jar jar binks kunde också hört hemma i en en produktion av tidigare nämda företag. Ewokerna kunde jag köpa för de var inte kompletta jubelidioter.
6. Han har alldeles för lite musik från orginalfilmerna med. Man har hört dem så mycket att de har etsat sig fast på nått ställe inne i huvudet så hade han bara haft med dem mer så hade star wars känslan smygit sig in i en mycket bättre. Fick ju inte höra Imperial marsch förren i slutet av tvåan även om den inte är med tidigare av förståeliga skäl.
7. Gubbar i gummimasker (välgjorda) känns mycket bättre än datoranimerade figurer. När man ser en datorfigur tänker man på (iallfall jag) att det bara är film, har mycket svårare att ryckas in i filmen när jag ser datorgubbar. (Samma fel gäller Sagan om ringen filmerna med)
Men allt är inte dåligt.
Tvåan blev mycket bättre än ettan.
De gör filmerna överhuvudtaget.
Gillar faktiskt skådespeleriet av många av skådespelarna (McGregor, Neeson, McDiarmid)
Natalie Portman
Han driver på utvecklingen inom filmen vilket skapar bättre möjligheter för andra filmer
Darth Maul, enda felet *spoiler* var att han dog *spoiler end*
Lasersvärdscenerna är ju helt klart välgjorda.
P.S.
Bamse, Star trek har iallfall inte Jar Jar Binks
D.S.