QUOTE (mace @ Nov 22 2003, 14:14 )
Låter som ett bra förslag med förening, med detta medlemsantal så borde vi kunna förhandla fram lite rabatter på diverse ställen
samt kanske vara lite påtryckande i försvarsdebatten med insändare och mail till politiker, känns mer kraftfullt om det är drygt 2000 personer som skriver under en protestskrift än om alla ska genomföra egna initiativ.
Det är dock lite att tänka på, t. ex. finansiering, stadgar, talespersoner o.s.v.
Men jag stödjer helt klart förslaget.

Jag tror inte alla registerade medlemmar på forumet vill bli medlemmar i en eventuell förening men säg i alla fall 500 första året. Våra aktiviteter och förmånser styr ju sedan medlemstillströmningen.
Finansiering: Medlemmar. 500 st á 100 kr = 50 000 kr.
Stadgar: Har ett förslag som mailas ut vid tillfälle. Andra får gärna justera.
Talespersoner: Lämpligen ordförande och vice ordförande i frågor som är allmänna.
Sponsor ansvarig i kontakter med sponsorer, försäljing av produkter etc.
Kan tyckas stökigt med en nationell förening och sedan behöva åka till årsmöten någon stans i landet. Det finns inget som hindrar att styrelsemöten genomförs per telefon och att årsmöten genomförs via Internet.
Administrationen skall vara så liten som möjligt. Viktigt är dock att bokföring sköts och att revisorerna är kompetenta. Gärna några som arbetar med det.
Tänk till så sammanställer jag gärna allas åsikter.
Pi PI