QUOTE (Pappsen @ Sep 25 2004, 08:11 )
Vet inte om det är Ot, men... blågul kan säkert dela tråden då.
Det här forumet fungerar ju mycket bra, engagerade blågul, heta debatter osv. Dessutom tekniskt välsmord maskin.
Jag skulle tycka om att vårt Hv antingen skapade ett likadant forum, både för "ryktesspridning" och även för "daglig" kommunikation.
Alternativt att Hv fick en egen sektion här.
Eftersom mycket som avhändas bland Hv-folk inte bör spridas publikt skulle en sådan självklart lösenskyddas.
Har ni andra några tankar om detta?
Jag har lite tankar om detta.
1. Ja ditt inlägg är liiiiite OT.
2. Det finns redan trådar där detta disskuterats. Tror att Lt. Payne har haft förslaget uppe.
3. Hur skulle administrationen av lösenorden gå till? Räcker det med att det står HV i profilen eller krävs kontroll med MD-grupp för att få ett lösenord?
Slutligen verkar det som att halva forumet redan tas upp av snack om hemvärnet. Det tycker jag visserligen är lite tragiskt eftersom hemvärnet i mångas öron har en dålig klang, men jag anser ändå inte att det motiverar en egen forumsdel.
Är det bättre att man råkar sladda in i en tråd i materielplatsen som råkar ta upp hv-materiel eller att man helt enkelt skiter i att öppna forumsdelen "Hemvärnet", eftersom man inte är intresserad av hemvärnet, och därigenom missar en massa trådar?
Om du eller någon annan väljer att starta och administrera ett Hemvärnsforum så är det jättebra, jag kommer säkert titta in, iaf en gång. ;)