Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Matrix: Revloution
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Fu Dahlberg
Har varit och sett Matrix:Revolution, den sista och avslutande episoden...
Den var bättre än 2an (vilket inte var så svårt kankse), men tar fortfarande inte nära ettan... 2 tim och 9 min stridscener, bombastiska bilder, och lite lätt filosofi

Den var sevärd, men inte så mycket mer...
martin
Såg den igår också. Jag tycker att den var bra, men ettan är fortfarande bäst.
Mycket panga i trean! 3.gif rlwhore.gif

Många snygga effekter också.

/Martin
Mojo
Har suttit och analyserat striden om Zion ur ett stridsmässigt perspektiv och kommit fram till att människorna var jävligt korkade.
JAG skulle inte ha byggt mitt försvar så.

Fast det hade varit rätt coolt om man kunde sitta hemma vid morteln och göra egna luftvärns-robotar.

eller är det bara jag som missuppfattat filmen? smile.gif
TheStroyer
Håller med er att ettan var klart bäst, men 3an var bättre än 2an. Men det känns lite som om dom inte visste hur de skulle avsluta filmen. Något som jag saknade i 3an var "bullet dodging"
Torak
Det vore val inte svart att vara battre an tvaan; den var ju nastan bara daliga specialeffekter och dum-flummig pseudo-filosofi. Och det dar idiotiska partyt - vad var det for nagot?
Lt Hmmm
Jag hoppas att detta inte är en spoiler, utan snarare något som väcker lite nyfikenhet hos de som inte sett filmen än.

Uppsnappat på designkontoret vid Krigsmaskiner AB, Zion...

-Hörru, jag har en idé! Vi bygger en krigarrobot, och så sätter vi operatören helt oskyddad, längst fram, högst upp!
-Åh, vilken toppenidé! Då kan vi slippa det där jobbiga med att bygga sikten, riktmedel och eldledningsutrustning.. Det måste ju vara mycket bättre att låta skytten gissa var han skjuter.
-Just det. Dessutom så tycker jag att vi gör ett styrsystem som bygger på att operatören måste slita som ett djur och tvingas fokusera på att försöka hålla maskinen upprätt istället för att hålla koll på omgivningen.
-Sedan måste vi ju låta omladdning ske genom att en person får springa fram över slagfältet med skottkärra. Annars är det ju ingen sport, eller?
Och så vidare...

Puckon! Är det bara jag som misstänker att APU-enheterna egentligen konstruerades av maskinerna?

Nog för att det är en SF-film, men jag tyckte att de förmodat "mäktiga" krigsscenerna förstördes en aning av dessa små konstruktionsmissar... Fast det kanske bara är jag som är känslig...
Bellum
Nja,, Problemet låg snarare på budget nivå.

Zions försvarsdepartement hade beslutat att ingen risk för anfall förelåg inom en närmare framtid och att man dessutom skulle få ca 10 års förvarning om kommande anfall.

Följdaktligen drog man ner budgeten till försvarsmakten och lade ner nästan alla förband med hänvisning till att man skulle hinna bygga upp dom igen på minde tid än tio år om nu fienden skulle ringa och meddela om ett förestående anfall.

Så när Krigsmaskiner AB lämnade in en design idé till en ny revolutionerande krigsmaskin fick de kalla handen.
Försvarsdepartementet beslöt isället att köpa in ett par gamla lastmaskiner från Aliens 2 och modifiera dessa.

Undrar bara lite stillsamt om Försvarsdepartementet blev förvånade när inte de elaka maskinerna ringde inom beslutad tid och förvarnade om anfallet.
Gator
@Bellum
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif clap.gif clap.gif clap.gif
Skicka en kopia till Försvarsdepartementet ?
HV.gif
J-Star
@Bellum: ROTFLMAO

Skitbra! Skicka till Högkvarteret och Försvarsdeparetmentet. smile.gif

/J
Torak
QUOTE (Bellum @ Nov 14 2003, 08:08 )
Försvarsdepartementet beslöt isället att köpa in ett par gamla lastmaskiner från Aliens 2 och modifiera dessa.

Nu vill jag se den filmen ocksa... sag bara Rymdgubbe Ett. Men gissa vilket Special Edition-paket skickas till mig sa fort det kommer ut i December? biggrin.gif

Atta skivor, serni.... ska bli skoj!
Gotcha
QUOTE (Torak @ Nov 14 2003, 11:27 )

Nu vill jag se den filmen ocksa... sag bara Rymdgubbe Ett. Men gissa vilket Special Edition-paket skickas till mig sa fort det kommer ut i December? biggrin.gif

Torak: 8 cd i nåt slags Aliens-paket eller?? Jag vill också ha!! Utveckla!!
Raptor
Jag gillade filmen även om det var uppenbara logiska brister som med APU:erna t.ex.

OBS SPOILER!
En annan något besynnerlig anfalls metod maskinerna använde sig av inne i hamnen var "indian-anfall" d.v.s. åka i cirklar kring vagnborgen.. förlåt.. högkvarteret under saftig beskjutning istället för att anfalla i grupp. Vilken maskinlogik! biggrin.gif
Torak
QUOTE (Gotcha @ Nov 14 2003, 11:27 )
QUOTE (Torak @ Nov 14 2003, 11:27 )

Torak: 8 cd i nåt slags Aliens-paket eller?? Jag vill också ha!! Utveckla!!

Vassego!

Alien Quadrilogy

Faktiskt totalt nio DVD - fyra med filmerna, fyra behind-the-scenes, och en bonus med diverse skojigt.
Nestor
skall nog ta och se filmen idag...
biggrin.gif
Runningback
Såg den nyss!
En film med riktigt tunga pangscener!

FOR ZION!! rlwhore.gif
Yman
Har precis kommit hem efter att ha sett filmen, jag kan ju inte påstå att jag är besviken.
Tyckte den var helt okej, riktigt bra tillockmed...

Absolut en film man bör se om man sett de tidigare.

//Y
Runningback
Absolut!

Det blev mindre kärlek än den förra, man kunde iofs skippat lip-scenen mellan Neo och Trin när hon dog.. men men, Neo är väl trots allt mänsklig.
Bellum
Ärligt talat gossar: Vore det verkligen så smart att låta försvarsdepartementet få den infon?
Vi borde nog rentutav med kraft hindra dem från att komma inärheten av filmen. Annars finns ju risken att de blir inspirerade, och hurf*n skulle det bli då?

-Stridsvagn 122b, Cabrioletmodellen? ;)
Mojo
Tror snarare Bröderna wachowski (eller va fn de nu heter) har blivit inspirerade av FM när de skrev manus. Ännu ett exempel:

Zions försvarsdepartement:
-Vi lägger ned det fasta kustartilleriet och satsar allt på små "rörliga" enheter istället.
-Ja, mycket bra förslag. Då blir det billigare också.
Runningback
QUOTE (Mojo @ Nov 17 2003, 19:00 )
Tror snarare Bröderna wachowski (eller va fn de nu heter) har blivit inspirerade av FM när de skrev manus. Ännu ett exempel:

Zions försvarsdepartement:
-Vi lägger ned det fasta kustartilleriet och satsar allt på små "rörliga" enheter istället.
-Ja, mycket bra förslag. Då blir det billigare också.

hehe, du menar deras APU:er ???
Nestor
Mr Andersson! Welcome back, we have missed you!
Rejält med feta eldstrider! camo.gif
Blev dock mycket imponerad av omladdningssystemet dom hade för APU:na
gasmask.gif gasmask.gif gasmask.gif gasmask.gif Gasmasker av miog
Runningback
Du menar när dem "sparkar" in lådan i APU:N ? biggrin.gif
Emil
Jo man kan ju undra varför de hade något annat än fast försvar det var ju inte som att APU:erna använde sin mobilitet till sin fördel?
Runningback
QUOTE (Emil @ Nov 18 2003, 11:59 )
Jo man kan ju undra varför de hade något annat än fast försvar det var ju inte som att APU:erna använde sin mobilitet till sin fördel?

Dem körde ju inte 100 m häck direkt, men dem kunde förflytta sig lite.
Men jag håller med, dem stod mest still.
gislemark
Eldfest
rlwhore.gif rlwhore.gif 8.gif 8.gif :8.gif 3.gif 3.gif 3.gif 3.gif 3.gif 3.gif rlwhore.gif
dxl
Skulle helt klart vara coolt om det kom en serie som handlade om "livet i zion"
Sgt1clHansson
APU? Tsss.... TRAMS!
Hade Zionisterna varit äkta filantroper hade de byggt sig PBV 302:or. Bara åsynen av dessa hade fått maskinerna att läcka transmissionsolja av skräck!

Ur vägen era binära brödrostar med storhetsvansinne, här dundrar Pansar!

pansar2.png

I övrigt är det faktiskt en bra film!
LeadHead
SKTM - Stämplas Kass. Tilldelas Marinen. Så lyder mitt omdöme om den filmen.
Såg den på Filmstaden Sergel under permissionen efter instruktionsbesök på Stockholms slott (inför högvakt).
Mer än två timmar meningslösa specialeffekter... Vilket tidsslöseri. Det var nästan så att man längtade tillbaka till Almnäs Kaserngård, vitutrustning och exercis!

Filmen får fem sjömän: navy2.gif navy2.gif navy2.gif navy2.gif navy2.gif

biggrin.gif
Runningback
QUOTE (Sgt1clHansson @ Nov 20 2003, 23:31 )
Ur vägen era binära brödrostar med storhetsvansinne

HAHA, va fick du det ifrån?
roligt sagt hursomhelst!
Menige_Charlie
QUOTE (Emil @ Nov 18 2003, 11:59 )

Hur mobila var dom när det var fullproppat med "bläckfiskar" inne i zion? slutar dom skjuta för att istället röra lite på benen ligger dom illa till.. Malajn.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.