QUOTE (The Swede @ Sep 19 2005, 16:25 )
QUOTE (Stella-Polaris @ Sep 19 2005, 12:41 )
Dunkarna är vanliga standard Bensindunkar
Nej, det är det inte.
Dunkarna är specialgjorda och ligger omlott med varandra, tillverkade av plast.
The Swede

Den enda gång jag kommit i kontakt med S-vagnen var på Nordan vind.
På en av vagnarna hängde dunkar dock ej fullt. Dessa var helt vanliga bensindunkar i plåt.. kanske inte hängt på mob satsen? Har diabilder på vagnarna så jag skall kolla....
OT: Anekdot
Under denna övning fick vi oss tillfört 3 gamla bandvagnar (202or?)
En av förarna hadde det passande namnet lika med tillverkaren av vagnen. Till skillnad mot de andra var han eld och lågor över att få ingå i en KJ pluton.
Nu jävlar skall ni få se! sa han och försvann ner i motorutrymmet. Vad vi inte visst var att denna förare tävlade i Dragracing. Nåväl denne förare räddade oss från ett eldöverfall genom att helt sonika svänga 90 grader i fullfart och bränna rakt in i skogen. Fi sprang åt alla kanter nar han stog upp i hytten och sköt... Föraren var då överlycklig. Fan, ni är inte kloka! var FIs kommetar
Han var dock mindre lycklig när S-vagnarna anlände. Han drabbades då av akut mindervärdighetskomplex. Hans lösning på problemet var mindre ortodox. Han bestämde sig för att visa var skåpet skulle stå: Chicken race!!
En S-vagn kom rullande och han satte plattan i botten rakt mot vagnen. Inte en tillsymmelse till att han skulle vika. Nu hadde jag alldrig trott att en S-vagn kunde tvärnita på en vinterväg men det gjorde den. Vår förare kastade i sista sekund upp bandaren på plogvallen, gjorde en u sväng och parkerade jämte S-vagnen. En chockad vagnchef tittar upp ur luckan och undrade vad fan han gjorde. -Parkerar ser du väl! blev svaret varpå han sätter på sig solglasögonen och gick därifrån...