Okej jag har inget emot att man försöker göra reklam för olika värnpliktsutbildningar. Och att vi i sverige är riktigt dåliga på att göra pr för militären.
Men denna beskrivning är väl ända att ta i.
http://www.f17.mil.se/photo.php?id=58959&nid=17742
panzerkampfwagen
Nov 4 2003, 17:26
"Kolla grabbar! En chokladkaka!"
"Min!"
"I helvete heller, jag hinner först!"
Hur menar du? Är inte avsittning/urlastning viktigt att öva?
Tycker Soldf allt mer börjar övergå till GnällF...
Jo men att ta sig ur en folkbuss är väl inte sådär jättesvårt att man behöver öva på det.
Vad jag menar är att det är väl lika, eller kanske viktigare eftersom de saknar bepansring, att de tar sig ut och grupperar på ett snabbt och effektivt sätt som för en psk-grupp.
edit: Stod tidigare nåt med att det inte är så svårt med patron ur och ändå övas det ;)
Elfgren
Nov 4 2003, 17:35
håller med limp
Jo av en helt annan anledning övas det mycket patron ur.
*Sedan limp så är det inte artigt att ändra dina tidigare inlägg så att andras efterföljande tappar sin mening*
Det är inte "svårt" att debarkera en stridsbåt heller, man ska ju bara framåt
Undra varför det övas ändå? Antagligen på ren jävelskap...
Kimster
Nov 4 2003, 18:07
Att ta sig ur en minibuss/fordpn under ett plötsligt stressigt förhållande med stridsväst och vapen och säkertsbälten och ratt och tröskel och motor och växellåda och låsta dörrar och vetskapen om vart man ska ta vägen är inget man gör perfekt de 3-4 första gångerna.
Så ja, det behövs övas. Jag har själv gjort det och det är inte lätt ibland. Man fastnar och glömmer öppna dörrlåset eller glömmer stänga av motorn och fan vet allt som ställer till det.
Men det ser ganska roligt ut ändå. Jämför engegemanget hos de båda.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.