Help - Search - Members - Calendar
Full Version: INFO: Bevakningssoldaterna på K3?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Pages: 1, 2
Pang
Ojdå, verkar vara ett par som rycker in till f17 nu i januari om jag ej ser fel.

Själv rycker man inte den 24 eller 26e vad det nu är, som bev.gruppchef.
Skicka ett PM om ni vill, så man har lite koll på allt folk så man inte blir helt Malajn.gif när man kommer dit. ;)
Gustavsson
QUOTE (Laurin @ Jan 8 2004, 16:25 )
Den som lever får se..  :P

Gustavsson hur går det med träning?? Du ligger inte och sover hela dagarna nu va?? snart är det ju dags för inryck  Malajn.gif

Jo tack, jag vet. blink.gif

Jag springer två gånger i veckan och spelar hockey varje Onsdag. Sover inte alltid clap.gif
Robin Håkansson
Hej! Jag har precis ryckt in på k3 som bevakningssoldat.. Dom har bytt namn på oss innan hette de närskydd nu heter de Vakt och Eskort.. Enligt vår Kn så ska vi vara mer Internationellt inriktade (jag vet inte vad det betyder, men..).

Jag vet inte hur det är på andra plutoner/skvadroner men vi har engelsa namn (alpha, bravo, charlie och delta) på våra grupper, jag tror det har med inriktningen att göra.. Jag vet inte så mycket av vad vi ska göra än jag ryckte in 15 januari :P men jag vet nog mer om 2 månader då GSU är klar..

Bara en fråga till någon som vet: Precis efter vår fältvanevecka gjorde vi soldatprovet (fjärde veckan i lumpen), jag hörde från nån att dom andra bevakningssoldaterna hade gjort soldatprovet precis innan baskerprovet.. Någon som vet hur det ligger till med det??

Mvh Livhusat Håkansson HV.gif
pajohansson
QUOTE (Robin Håkansson @ Feb 17 2007, 08:19 ) *
Hej! Jag har precis ryckt in på k3 som bevakningssoldat.. Dom har bytt namn på oss innan hette de närskydd nu heter de Vakt och Eskort.. Enligt vår Kn så ska vi vara mer Internationellt inriktade (jag vet inte vad det betyder, men..).

Jag vet inte hur det är på andra plutoner/skvadroner men vi har engelsa namn (alpha, bravo, charlie och delta) på våra grupper, jag tror det har med inriktningen att göra.. Jag vet inte så mycket av vad vi ska göra än jag ryckte in 15 januari :P men jag vet nog mer om 2 månader då GSU är klar..

Bara en fråga till någon som vet: Precis efter vår fältvanevecka gjorde vi soldatprovet (fjärde veckan i lumpen), jag hörde från nån att dom andra bevakningssoldaterna hade gjort soldatprovet precis innan baskerprovet.. Någon som vet hur det ligger till med det??

Mvh Livhusat Håkansson HV.gif

Ska bli intressant att se hur utbildningen kommer se ut för er.

När jag låg inne (ryckte in augusti 05) har jag för mig att vi gjorde soldatprovet ungefär vid samma tid som er.

Visst är det Kn xxxxx ni har? (inte samma xxxxx som jobbade i vakten tidigare)
Stötte bara på honom några gånger, men han verkar vara grymt bra iaf.
motornisse55
De bästa är att K3 ska ta bort vaktkuren 2008. Ett vanligt bevakningsföretag ska ta över. pansar2.png
Perfekt för mig som rycker in 2009 jan rolleyes.gif banan_rock.gif
alex.l
Får väll komma in lite OT och säga att AMF1 har en bra utbildning för alla vakter smile.gif
Zippan
QUOTE (Robin Håkansson @ Feb 17 2007, 09:19 ) *

Man kan ju hoppas på att bevakningssoldater får större chans i utlandet iom sånt här. Vad jag har förstått i tidigare trådar så är de inte så eftertraktade för tillfället.
motornisse55
Vill höra mer av håkansson om livet på k3. Ska rycka in i jan -09 som bev.bilförare. Vill ju veta hur det är. Men önskar att de var nästa vecka som inryck skulle vara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.