Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Plakettväggen
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
henke
Ori: Nytt underforum "Plakettväggen"
Jag har nu skapat ett nytt underforum kallat Plakettväggen.
Visste inte vad jag skulle döpa det till, "Best of", "Hall of fame", etc. Om någon har ett mycket lämpligare namn mottages detta givetvis tacksamt.

Som ni kanske sett i "SoldF.com"-delan av forumet är det möjligt med underforum.
Jag har varit en stark anhängare av underforum, men en del blågul har tyckt att det blir skräpigt och svårnavigerat med FÖR många nivåer.

Syfte: Meningen med underforumet är att där skall vi samla de trådar som är värda att bevara för eftervärden lite mer åskådligt. Detta är istället för att Nåla trådar. För många nålade nilägg tar för mycket utrymme från de nya trådarna anser jag. Därför är det bättre med ett undeforum för dessa.

Det är inte möjligt för beväringar att skapa nya trådar i Plakettväggen, dock kan de svara på befintliga trådar, detta för att plakettväggs-trådar inte automatiskt måste vara "döda".

Er åsikt: Vad ni tycker om det, namnförslag, förslag på trådar som skall flyttas från Markan -Plakettväggen, om det bör finnas likanande underforum i fler forumsdelar, osv så kan vi ta det i den här tråden.
/Henke horny.gif
J-Star
Hmmm... blandade känslor. Att samla minnesvärda trådar är givetvis bra. Men vi har fortfarande problemet med att man måste hitta fram till den just tråd man letar efter... och då är sökning fortfarande det absolut smidigaste verktyget vilket nästan gör plakett-väggen onödig. Men det är klart att om man begränsar sökningen till just Väggen så blir det enklare.

En approach för att göra Väggen mer lättanvänd hade varit ett slags index över viktiga ämnen. Hur detta skall implementeras har jag dock ingen aning om. Indexet måste då dessutom underhållas vilket ger merarbete för BlåGul.

Ett annat problem med en plakettvägg är att de som - likt jag - surfar på vissa utvalda forum inte kommer att se förändringar på väggen. Detta eftersom förändringarna där inte kommer att vara särskilt många och därför kommer jag (förmodligen) inte att inkludera Väggen i min patrull-runda på forumet.

Men ändå... iden är klart bättre än att bara lämna trådarna vind för våg. Jag röstar för att testa väggen och se hur det funkar. smile.gif

/J
henke
Ja det är sant att det kan missas i de dagliga patrullrundorna.

Men innan en tråd hamnar i Plakettväggen så har den ju varit aktuell ett tag.
Målgruppen blir således de nya och de som tidigare missat tråden. Och som i så fall ännu enklare missat tråden då den hamnar en bit bak.
Har man daglig patrullrunda så hittar man tråden långt innan den hamnar i plakettväggen.

Förbättringarna är att det nya slipper söka efter vissa saker, uppmärksammas på saker vi tidigare haft skoj åt/informerat om och räknar som "allmän SoldF-forumsbildning" och att vi gamla kan lättate hitta igen en gammal populär tråd än att den inte visas alls om du inte sätter in "visa inläg från forumetsbörjan" eller sorterar på antal visningar, etc.

Vi testar och ser.
henke
Om ni vet om eller ser trådar som bör finnas i Plakettväggen så är det bara att lägga in en länk i denna tråd.

De inläggen raderas vartefter de sedan flyttas till Plakettväggen.

Bara J-star som vågat tycka till ännu... smile.gif
imint
QUOTE (henke @ Oct 29 2003, 15:38 )
Om ni vet om eller ser trådar som bör finnas i Plakettväggen så är det bara att lägga in en länk i denna tråd.

De inläggen raderas vartefter de sedan flyttas till Plakettväggen.

Bara J-star som vågat tycka till ännu... smile.gif

...Hmmm...kanske skulle heta "Expensförrådet" istället
Honken
Varför inte göra ett nytt forum och ha underforum med namn från de forum där själva trådarna är tagna från?
Haggeman
Jag tycker det vore bra med ett underforum i transportcentralen där alla quiz + andra heta ämnen samlades..
Eller ja, jag vet inte, bara en tanke...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.