Ragulin
Oct 28 2003, 14:30
I Helsingborgs Aikido-dojo börjar i kväll träning i Krav Maga. Stället ligger i närheten av Träningsakademin in på gården förbi karateklubben. Jag har väntat länge på en möjlighet att träna denna utmärkta form av hand to hand combat och rekommenderar samtliga MÖP:ar från Helsingborg att dyka upp ikväll 19:30
Låter klart intressant, men är tyvärr upptagen på annat håll ikväll... Hur ser det ut fortsättningsvis???
Ragulin
Oct 28 2003, 18:20
Enl schema skall det vara tis och to 19:30. Eftersom tidigare ansatser gjorts, men lagts ned p.g.a bristande intresse, vore det bra om vi kom ett gäng så det blir lite kontinuitet.
Hur var det? Kom det många?
Jobbar till 2100 varannan torsdag. Annars låter det som kanontider för mig.
Edit: glömt hälften...
Ragulin
Oct 29 2003, 10:35
Jodå. Det var väl en 16 stycken på plats. Jag har testat det här förrut vid ett veckoslutsseminarium för en fem sex år sedan och tyckte att det var ett bra koncept. Killen som är instruktör är samma person som tog Krav Maga till Sverige för ett antal år sedan, så det borgar för kvalitet. Jag tror att vi kan bli en fem sex stycken från min pluton som deltar i träningen och det är svinbra. OBS! Begränsat med platser, så passa på!!
Då satsar jag på tisdag. Låter lovande. Hur många platser??
Ragulin
Oct 29 2003, 10:59
Skulle tippa på att en sex sju platser till är realistiskt, men jag antar att det var några som var där som kanske inte tycker att Krav Maga är deras tekopp... Gå dit och känn efter, som sagt!
Ska göras. Förkunskaper???
Lt. Payne
Oct 31 2003, 12:30
Efter 75 minuters KRAV MAGA och 15 timmars återhämtning är min slutsats:
Hur i H-E ska jag kunna delta i stridsövningen i helgen....?
2Sharp
Oct 31 2003, 20:47
QUOTE (Lt. Payne @ Oct 31 2003, 11:30 )
Tunnis.. ;)
Vad gjorde ni? Hur var träningen upplagd?
QUOTE (Lt. Payne @ Oct 31 2003, 12:30 )
Har du inte hört att Panodil sapp lindrar smärtan?
Skaka loss och kör igen bara...
Mattsson
Nov 1 2003, 19:36
Existerar Krav Maga i någon form i Uppsala?
grg-nyström
Nov 1 2003, 20:49
trist att man har fullt upp skulle vara kul med lite KM kört shootfighting och grappling tidigare , och det var skit kul . förkunskaper tror jag inte behövs tränarn lägger det nog på en rimlig nivå , dock hade jag stor nytta av 20års brottning när jag började med shootfighting mvh nyström
Lt. Payne
Nov 3 2003, 07:59
Träningen var väl helt OK som sådan men jag har av två anledningar beslutat mig för att lägga av.
I kontraktet står att tränarna inte tar något som helst ansvar för skador som uppkommer, det är väl ok.
Men när jag av tränaren utan vara beredd får ett slag mot magen som kallas Hammer i kombination med ovanstående text då är det kört för mig, tyvärr.
Jag hade en kudde framför, tror den kallades för Mitz (?) Slaget var med full kraft jag trodde att han bara skulle markera slaget. Jag har inget emot tränaren för detta men eftersom jag fortfarande efter fem dagar har ont på samma ställe har jag beslutat att det är inget för mig.
Värjan Skämtar Intet
Nov 3 2003, 08:17
för de oinsatta... vad kan Krav Maga besläktas med?
jag har själv gått i Kung Fu, finns det likheter?
/värjan
Godmorgon
Vem är det som är tränare? Marcus?
GMY
Lt. Payne
Nov 3 2003, 09:20
Godmorgon!
Svar: Ja.
Ragulin
Nov 3 2003, 10:45
@Värjan....
www.kravmaga.com OCH www.kravmaga.nu
@Lt Payne
Ja det var en djävla smäll. Mitsarna var inte riktigt friska heller... Men jag tycker att det är synd om du ger upp.
QUOTE (Lt. Payne @ Nov 3 2003, 06:59 )
Men när jag av tränaren utan vara beredd får ett slag mot magen som kallas Hammer i kombination med ovanstående text då är det kört för mig, tyvärr.
Givetvis är beslutet ditt, men jag tycker personligen att det är synd att du slutar för att
en intruktör beter sig illa.
Jag rekommenderar att ta upp det med honom, det kan mycket väl ha varit ett simpelt missförstånd.
Synd om du slutar pga av ett missförstånd.
Då jag har instruerat själv i Wing Chun och Modern Arnis har jag den erfarenheten att det är svårt att kommunicera på samma nivå spm "nybörjare", vilket ju är ett klassiskt problem som instruktör.
Vad du än beslutar så hoppas jag att du "läker ihop" snabbt och snyggt

Kudde = mitts
Lite OT, men jag fortsätter på denna tråd... K1 Håller på för fullt på Eurosport just nu! Bob "The beast" Sapp skall upp i ringen idag! Han är alltid lika kul att titta på!
Det finns en hel del info om Krav Maga och deras syn på självförsvar på Sveriges största klubb
Stockholm Krav Maga Center. De har också ett hyggligt forum för frågvisa. Där finns många bilder och en del videosekvenser som visar en begränsad del av KM.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.