Gotcha
Oct 20 2003, 09:56
Tjenare.
Jag har några användare som använder MS Outlook 97's kalender mycket i sitt arbete, men eftersom FM inte får nyttja detta, har frågan ställts till mig hur man exporterar filer/statistik från Outlook till Palm Desktop.
Jag själv nyttjar nyttjar ingetdera och har rent ut sagt ingen aning hur man gör om det är möjligt.
Någon av er som vet?
Swed65
Oct 20 2003, 12:15
Information on Palm Outlook conduits and Outlook 97 incompatibility
Palm Outlook conduits are not compatible with Microsoft Outlook 97. Outlook 98 or greater is required to synchronize using the Palm Outlook conduits.
Från
http://www.palm.comDär kan du läsa mer om Palm´s olika mjukvaror för sync mellan e-post mm och palmen.
QUOTE (Swed65 @ Oct 20 2003, 13:15 )
Information on Palm Outlook conduits and Outlook 97 incompatibility
Palm Outlook conduits are not compatible with Microsoft Outlook 97. Outlook 98 or greater is required to synchronize using the Palm Outlook conduits.
Från
http://www.palm.comDär kan du läsa mer om Palm´s olika mjukvaror för sync mellan e-post mm och palmen.
Enligt polare som jobbar åt FM så skall dom i närtid byta till LOTUS serien av programmvaror, det kanske löser problemet.
Gotcha
Oct 20 2003, 14:14
Yeps, fr.o.m v345-348 (varierande på ställe) skall "FMG" rullas ut, servrarna står redan ute och väntar, ca 6000 (och fler är på G...undrar om det är nån som spelar golf med någon..) nya datorer har köpts in från HP/Compaq och håller på att sättas ut.
FMG är inte detsamma som Lotus Notes - skalet är i stort detsamma, men mycket har ändrats "under huven", främst av säkerhetsskäl.
Det finns idag enstaka förband/enheter som kör Notes, bl.a HKV, som dessutom har ca 200 extra funktioner - undrar hur det ska gå ihop när FMG rullas ut...då skall ALLT godkännas av MUST först..
Som jmf har UD ca 3000 extra funktioner, och just nu sitter 3-4 utvecklare i Enköping och uppfinner hjulet igen..
Just nu behövs sålunda en interimlösning, och jag kan som sagt inget om någondera, dock har jag kikat lite löst på www.palm.com och det ser ju inte SÅ ljust ut..
Edit: FMG bygger på Notes 5. Lotus har R6.5 ute nu, och enligt insatta så löses många problem i R5 i R6. Men som vanligt: varför vara modern, när man kan köpa in gammalt?