Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lerigt
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Nalle
En bekant var ute med sin bil och lekte i leran och lyckades köra fast rätt ordentligt.

http://users.malarhojden.nu/anton/terrang-...as/IMG_1139.JPG

Men han fick draghjälp ur gyttjan http://users.malarhojden.nu/anton/terrang-...as/MVI_1144.AVI

Kletigt men säkert roligt
Mats
Denna då?

Bild från: P4 Foton

Vagnchef är Furir B som satte sin vagn tre gånger på en dag eller nåt sånt under den övningen...
Lindeberg
Ah, men skulle ha en 11-bil ändå wub.gif
EMK
QUOTE (Marzocchi @ Oct 18 2003, 22:07 )
Ah, men skulle ha en 11-bil ändå  wub.gif

11 bilar är fina saker. Man får passa tummarna bara då man är ute i terränglådan. Annars kan det bli ajaj och ett besök på sjukan ;)
xteam
Denna är inte helt dålig heller :

pansar2.png xteam

EDIT: Lite väl stor bild att slänga upp i tråden
/Ing

EDIT2: Sorry Ing, 108Kb kanske va lite stort, ändrade detta till fördel för modemriddarna i världen. / x
Nestor
QUOTE (xteam @ Oct 19 2003, 11:38 )

http://paintball.niklas.pson.org/soldf/Fastkorning.jpg

pansar2.png  xteam

/Ing

Den var mig inte dålig!
Den står ju i lera upp till tornet...
Lite yifiken på hur han lyckades sätta den där... biggrin.gif
Mats
QUOTE (Hendrix @ Oct 19 2003, 16:00 )
QUOTE (xteam @ Oct 19 2003, 11:38 )

http://paintball.niklas.pson.org/soldf/Fastkorning.jpg

pansar2.png  xteam

/Ing

Den var mig inte dålig!
Den står ju i lera upp till tornet...
Lite yifiken på hur han lyckades sätta den där... biggrin.gif

En gissning... han körde å så bara: slurrrp! Sånt som händer... oftare om man är för tung för sitt eget bästa...
GeBe
Ser inte ut att ha varit först där heller, stridsfordon har en förmåga att förstöra bärigheten i marken en del...

Har tyvärr ingen sida att länka till, har annars en del härliga bilder från mitt eget vagnchefande...
Lindeberg
Vad vet jag, men kanske var det hela arrangerat, för att bärgning skulle övas.
NordicFear
biggrin.gif vänta bara tills i vinter....har en känsla av att vi kommer att köra fast vår lastbilar stup i kvarten....vi hade en som lyckades köra fast sin lastbil på en vanlig gräsmatta förra veckan...tog typ 1h innan vi fick loss den...(utan bärgning, dom var ute och övde terrängkörning med sina 401)
xteam
QUOTE (Marzocchi @ Oct 19 2003, 20:24 )
Vad vet jag, men kanske var det hela arrangerat, för att bärgning skulle övas.

Enligt info i en annan tråd (och lite egen erfarenhet), så använder bärgargrupperna (åtminstone i Skövde) 121:or som bärgningsobjekt. Men dom kan ju ha satt en 122:a där ändå så sett.

pansar2.png xteam
Mats
Man arrangerar inte med användningsbara fordon, man har särskilda som man kör fast, kastar ned för stup, rullar runt osv. Gamla ikv-er å pv-kvs är vanliga.

Kan skada bandaggregatet ordentligt att sätta en vagn och sedan dra upp den.

De där fastkörningarna är inte ovanliga. Det händer... Värsta jag va med om åkte vi på ett utdika fält och "flosch!" tvärstopp!!!

Vi hade hamnat i "ikv-hålet" som vi blev upplysta om då. Det var is och snö över ett gyttjehål. Förarluckan övertäckt och vatten läckte in i tornkransen och in i kulsprutan och ned i hylspåsen...

Bärgarna hade ett utbildningsprov där de hade övat på arrangerade objekt så de blev glada när det fick en skarp bärgning. Bärgningsmannen fick dra på sig vadarbyxorna och dyka ner till dragögglorna å fästa wirarna. Såg måttligt road ut.

Trepart på vinscharna å 24 ton eller vad de sa...
GeBe
Så äntligen kan jag tack vare xteam dela med mig av några sköna fastkörningar. Håll till godo:

Fastkörning1
Fastkörning2
Fastkörning3
Fastkörning4
Fastkörning5

På de två första är jag den syndande vagnchefen...
Rattara
@GeB

Nu förstår jag varför de band fast dig i SL signal...
GeBe
Rätt GeB, men "band fast" i signal?

Gärna fler ledtrådar om din identitet Rattara
Rattara
Jag hamnade högst upp på whiteboarden i nämnda signal efter en incident som som har med diskussionstråden att göra...
GeBe
Ohh, blev en del att välja på, oki, börjar med gazzziii, alt krax, krax i
VCP1....nära?
Rattara
Nja. Inte än. Men Gracanicko jazero var inblandad. Eller om det var tvärtom kanske?
GeBe
tomt i bollen, ber om att få återkomma...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.