Ibland är det nära till att jag börja gråta över de nya F-soldaterna som ryckt in.
De anhåller om att få marchera i solsken...
Halva plutonen lämnade sina uniformer framme när de skulle fysa, vi tog dem...
Avlämning efter 2 dagars träning "första bataljon givakt!" "Fänrik första divison närvarande 46 inte alla, men nästan"
"Fänrik jag tror din shäffer (stavning) är en blandras, den ser konstig ut.
Blandar millitär och civil klädsel, vilket Fänrik X lät dem höra ordentligt.
En kille kallade den samme Fänriken för fhyrer av misstag.
Kunde fortsätta länge men orkar inte.
Ingbat/I19
Oct 18 2003, 20:05
Då är det väl din uppgift som GB att fostra dessa soldater!
Försök minnas hur taffat du/ni var de första dagarna så kanske du får lite mer förståelse för dem. Om nån vecka så borde de börja fungera bättre.
bäfver
Oct 18 2003, 20:13
harkel hmm harkel.... ni har legat inne i 2-3mån?? använd er långa erfarenhet och lär nu upp dem så de blir lika grymma krigare som er... ni kunde väl allt när ni ryckte in... :P
tpis: skrik och gap från folk som själv är ganska nya blir mest löjligt ;)
Tro mig, uppfostringen är i full gång. Upp ur sängen 0500 för att sängarna ska hinna bli ordentligt bäddade till 0600. Tränar avlämningar osv minst en timme varje kväll. Har fullt upp faktiskt, men ibland tror jag att jag hamnat i ett avsnitt av "Knasen". Vill inte verka uppblåst och säga att jag/kamrater kunde allt när vi ryckte in, men detta tar faktiskt priset.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.