Mattsson
Oct 16 2003, 17:21
Nu tänkte jag starta en debatt tråd, som jag kommer slänga ut ett nytt änme varje vecka. Observera att detta är inte särskilt seriöst så ni vet det.
Jag tänkte börja med med ett ämne så får vi se hur det funkar, och om det funkar så fortsätter vi. Okej, klara?
VECKANS ÄMNE:
Vad är det bäst man kan läsa när man sitter på muggen?
(och kom ihåg att det inte är något blodigt allvar)
Om det är det bästa för andra vet jag inte men jag läser alltid morgontidningen (Borlänge Tidning i mitt fall) på muggen. Ett utmärkt sätt att använda dödtiden på stolen till att hänga med i de lokala nyheterna. Innan jag skaffade morgontidning var det reklam som gällde.
Lindeberg
Oct 16 2003, 17:33
Brukar läsa biltidningar på muggen.
Ibland kvällstidningar, men morgon/dagstidningar är ofta större så det blir rejält bökigt.
Bellum
Oct 16 2003, 17:35
Toalettlitteratur bör helst vara av lättläst karaktär, gärna någonting man redan läst. På så vis minimerar man risken för att "fastna" i boken. Den får gärna ha bilder, en bok med enbart text tycker jag blir för "tungt", eftersom läsningen just vid detta tillfälle är en bisyssla. Skönlitteratur kommer helt enkelt inte till sin fulla rätt på ett dass.
Det naturliga valet blir naturligtvis SoldF. På så vis uppfyller man kraven ovan, och får gratis repetition.
...ska nog förpassa mig till möp tråden...
Fu Frippe
Oct 16 2003, 17:38
Spelböcker för amerikansk fotboll, SoldF, InfR Skyttegrupp, Kvälls/dagstidningar, Liftarens Guide... ;)
Fu Dahlberg
Oct 16 2003, 17:42
Dagens tidning eller Marvel-tidningar

I värsta fall instruktionerna på "WC anka"
Jag kan inte uttnytja tiden på dass effektivt(?) utan att läsa något... blir bara... fel
Lindeberg
Oct 16 2003, 17:55
I somras fordonsmarcherade jag genom Tyskland. Toaletterna på vissa tyska bensinstationer var utrustade med reklamtryckt dasspapper.
Inte bara en sponsor, utan massa olika på samma rulle. Hur kul som helst ju
Mattsson
Oct 16 2003, 17:56
Glömde skriva i början:
Varför är det bra att läsa?
Jag brukar läsa Svensk jakt, 91:an och div. kataloger mm.
AndersL
Oct 16 2003, 18:14
Hmm läste precis nya illustrerad vetenskap på muggen... annars så kan det ju bli en del biltidningar och div försvarspublikationer
Azan_Gb
Oct 16 2003, 18:22
Tidningen chili som finns på skolor är best på toa.
Vecko revyn också.
Annars brukar jag göra mina läxor där ibland.
Någon gång har jag tagit med mig in elektronik, skruvat löst saker och fixat dem.
Azan_Gb
Oct 16 2003, 18:23
QUOTE (Mattssonmannen @ Oct 16 2003, 18:56 )
Glömde skriva i början:
Varför är det bra att läsa?
Man glömmer bort lukten!!?
Raptor
Oct 16 2003, 18:33
Läser mest White Dwarf, en tidning för oss Warhammer fantaster. Men även en och annan Larsson har väl också letet sig in.
Att läsa morgontidningen är väl det bästa "skit in och skit ut"
I brist på tidningar etc kan man ju nästan alltid (om sitter är på krontoaletter) läsa div roliga saker som har författatas på väggar, papperhållare mm. Sådant är alltid roligt läsa.
Lindeberg
Oct 16 2003, 22:19
QUOTE (Azan_Gb @ Oct 16 2003, 19:22 )
Någon gång har jag tagit med mig in elektronik, skruvat löst saker och fixat dem.
Det har hänt mig också, mobilen tex. Också andra lustiga saker som jag faktiskt inte kan komma på just för tillfället
Lindeberg
Oct 16 2003, 22:22
QUOTE (Xit @ Oct 16 2003, 23:05 )
I brist på tidningar etc kan man ju nästan alltid (om sitter är på krontoaletter) läsa div roliga saker som har författatas på väggar, papperhållare mm. Sådant är alltid roligt läsa.
Det var tyvärr (eller tack och lov) dåligt med sånt i Eksjö, men i Skillingaryd och Borensberg fanns det ett och annat att läsa.
"Den som säger att sex är det skönaste som finns har aldrig lagt en rejäl kabel" är ju en klassiker när man sitter och klämmer som bäst
Fu Gson
Oct 16 2003, 22:30
Det som läses på toa är samma som läses vid övriga, mindre ceremionella, tillfällen. Kan vara studielitteratur, reklam, skönlitt eller vad fasen som helst.
Om jag inte äter så blir det nån bodybuildingblaska eller hobbex.
Det blir väl i regel att man bläddrar i en katalog, gärna en cykelkatalog.
Men annars är det ju förbannar kul att läsa på väggarna på offentliga toaletter, en favorit är denna:
"När du här på trycket lättar, du en and i vättern mättar"
Taschenbuch der panzer eller BrigR A P-/Mekskplut/-grp 90
Kimster
Oct 16 2003, 23:01
...läser inget.. hinner inte.. man har lixom annat för sig.. asså.. jag kan väll påstå att jag inte e en långsittare..
Nä så fort som möjligt in-gör det du ska-ut fortsätt verksamhet.. ..
Sgt1clHansson
Oct 16 2003, 23:02
Porslinsstolen är till för att bajsa i.
I syfte att genomföra denna verksamhet på effektivaste, möjligaste sätt skall all form av lektyr av distraherande sort undvikas.
PRECISION & TEMPO
favoriten är kataloger av olika slag... bilia,hobbex,fällkniven,mm även endel reklam
panzerkampfwagen
Oct 16 2003, 23:09
Porslinsstolen är till för att bajsa i.
I syfte att genomföra denna verksamhet på effektivaste, möjligaste sätt skall all form av lektyr av distraherande sort undvikas.
PRECISION & TEMPO
Svar nej, stridsvärdeshöjande åtgärder i form av defekation bör ges god tid för att uppnå optimal verkan i målet. Tilläggas bör, att god tid är en subjektiv bedömning som soldaten skall göra efter eget initiativ.
EDIT: Förtydligande
Cinnes
Oct 17 2003, 08:32
För tillfället är det SoldF som nyttjas som dasslektyr.
Man hinner med ett par sidor varje gång man skiter.
Annars är en gammal klassiker Illustrerad vetenskap.
Mattsson
Oct 17 2003, 08:48
Hmm det blev inte en sån stor debatt jag hade hoppas på.
Får väl slänga ut en ny fråga att debatera om:
Ska man knyta höger eller vänster sko först, vilket är bäst?
Eller vilken sko ska man ta på sig först?
Debattera för- och nackdelar.
Panzerfaust
Oct 17 2003, 09:17
QUOTE (Mattssonmannen @ Oct 17 2003, 09:48 )
Hmm det blev inte en sån stor debatt jag hade hoppas på.
Får väl slänga ut en ny fråga att debatera om:
Ska man knyta höger eller vänster sko först, vilket är bäst?
Eller vilken sko ska man ta på sig först?
Debattera för- och nackdelar.
Jag tror det har att göra med om man är väster eller högerhänt... min brorsa som är vänster hänt knyter vänster sko först, jag tvärt om
Höger sko på först, och knyts först... självklart sätter jag på mig båda skorna innan jag knyter, börja från höger och går till vänster, sen knyter jag, Höger till vänster! synd baa att man är för gammal för kardborre dojjor...
då slapp man allt tjafs med knyting osv...
OT: Vi har precis kommit hem från fält och skall ställa upp för någonting (tror det va vård motsv).
Livhusar X: Löjtnant, anhåller om 5 extra minuter, vi är ett par stycken som behöver skita.
Lt: Vet ni vad rekordet ligger på?
Livuhsar: Va?
Lt: 17 sekunder, inklusive torkning, framåt!
Han måste ha övat ordentligt på det där må jag säga
Kockis
Oct 17 2003, 11:32
Det är la svårt att debater i ämnet skoknytning och dasliteratur, det blir mer av en fråga...
Jag tar den sko jag hittar först, står de brevid varandra tar jag den högra fasten jag e vänsterhänt
panzerkampfwagen
Oct 17 2003, 12:03
Alla har ju sina rutiner. Personligen känner jag mig en aning vrickad om jag frångår dessa utan anledning.
Båda skor på.
Knyt Höger.
Knyt Vänster.
Anmäl klart.
Framåt marsch.
Swed65
Oct 17 2003, 12:13
Båda skor på, knyter vänster först sen höger. Är högerhänt ;)
Kör som panzerkampfwagen
på med bägge skorna (oftast höger sko först)
knyt höger
knyt vänster
framåt!
edit: är högerhänt
Azan_Gb
Oct 17 2003, 19:20
Tycker man skall knyta högran först
Slut.
Fågel Fenix
Oct 17 2003, 21:37
För det första.
Dra åt fanders vad sk*tign*dig man bli av att den här tråden!
För det andra
Varför knyta skorna ? varför itne köra "knyta-en-gång-och-stoppa-ned-snörena-under-de-andra-snörena-tekniken" ?
Funkar ju glockers!
Synd att träskor inte är så moderiktigt...väldans praktiskt
//
Högberg som tar sin raketstolslektyr och återkommer när diverse inre spänningar släppt *wish me luck*
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.