Delta Golf
Oct 4 2003, 18:15
"I väntan på utgång, inne i Värmen"
:P
//DG
Lindeberg
Oct 4 2003, 18:17
Jag röstar blankt!
Ska jag vara ärlig så har jag inte mycket gemensamt med någon av de underbara karaktärerna
tillägg: filmen är kunglig
Delta Golf
Oct 4 2003, 19:37
Äh fan, var inte blyg:)
Jag har fått höra från oberoende källor att jag påminner om Percy "tyst...håll käften...HÅLL KÄFTEN" när det gäller tjat ;) samt att det alltid är jag som kommer med sjuka upptåg till idéer.
Hotel Charlie One
Oct 4 2003, 20:09
Vi körde en filmkväll på jobbet för ett par månader sen och undertecknad hade efter vissa påtryckningar (milda) hyrt TPT. Halva gänget låg på golvet och garvade läppen av sej medan resten satt och skruvade besvärat på sej i stolarna...
Fattar folk ingenting nuför tiden???
TPT är förmodligen den bästa novellfilm som framställts i Sverige... någonsin.
Nästa gång ska jag hyra Das boot. Directors cut. Växla den, veklingar!
bushman
Oct 4 2003, 20:17
jag går i förhoppning i att de skall släppa "kila vidare - en liten film om döden"
tommy bolin som filmare, och en massa kända seriösa skådespelare i rollistan.
annars så är torsk på tallin ett dokument i tiden.
nästa gång jag kommer förbi örebro skall jag köpa en t-shirt på "hasses sega gubbar"
Delta Golf
Oct 4 2003, 20:21
QUOTE (bushman @ Oct 4 2003, 20:17 )
nästa gång jag kommer förbi örebro skall jag köpa en t-shirt på "hasses sega gubbar"
Fan om man inte skulle kunna ragga med en sådan...
bushman
Oct 4 2003, 20:53
QUOTE (Delta Golf @ Oct 4 2003, 21:21 )
QUOTE (bushman @ Oct 4 2003, 20:17 )
Fan om man inte skulle kunna ragga med en sådan...
jag har raggat i en "i kväll får 107 svenskar gonorre" t-shirt från sällskapsresan och scoreat så det borde ju funka med en hasses också
fast tjejen jag fick till det med var norsk, så hon ansåg att det gällde inte henne.
Mattsson
Oct 5 2003, 11:17
Vet någon när "Fyra nyanser i brunt" kommer ut?
Godmiddag
En liten anekdot. Jag hade för en tid sedan en diskussion med min 90-år gamle morfar. Han berättade då om den intressant men samtidigt tragiska dokumentär som han sett på TV. Den handlade om ett antal män, bland annat en värmlänning som var tvugna att åka till Talinn för att skaffa "kjoltyg".
De slog mig då att ironi inte hittar hem i alla generationer. Jösses vad jag skrattade inombords, men höll givetvis artigt med i diskussionen.
I herrens försvar får man säga att han för övrigt "Rocks". Drog med mig på semester i Frankrike en vecka förra sommaren, kul tänkte jag... Men vem utav oss var det som charmade damerna med sin franska... Ja inte var det jag.... suck..
GMY
panzerkampfwagen
Oct 5 2003, 11:44
Det är fanimig skrämmande hur många Lassse Kongo vi har här på forumet...
"Eda? Eda? Var är du? Eeeedaaaaa?"
Ragulin
Oct 5 2003, 11:49
Jag har hört att Lasse Kongo finns i verkligheten och jobbar på förrådet i Strängnäs. Robert Gustafsson gjorde tydligen lumpen där och skulpterade karaktären efter en IRL-person.
Jag känner mig mest som Jan Banans kompis. Han som sätter på Eda.
Delta Golf
Oct 5 2003, 12:13
Inte helt omöjligt!När jag körde upp i Strängnäs var kontrollanten EXAKT som Kongo i utseende, kroppspråk och stil.Försökte snacka lite under resan men möttes bara av grymtningar:D Naturligtvis kuggade han mig, men nästa gång jag körde upp (utan att ena ha övat ett skit sen sist) var det u.a.

Raq; Du tänker på Slobban?
//DG
Ragulin
Oct 5 2003, 12:45
Slobodan! Så var det!! Kool Kille...
Doggydriver
Oct 5 2003, 12:45
Jag e nog fan Slobban jag med, med liiite inslag av Jan Banan... Hmm, om de både förkade sej och.. NEJ! BORT! Hrmmm... Glöm det, det var inget....
bushman
Oct 5 2003, 13:35
QUOTE (Ragulin @ Oct 5 2003, 12:49 )
Jag har hört att Lasse Kongo finns i verkligheten och jobbar på förrådet i Strängnäs. Robert Gustafsson gjorde tydligen lumpen där och skulpterade karaktären efter en IRL-person.
robban gustavsson gjorde lumpen på stolta 10:de kompaniet P4 i mitten på åttitalet.
satt i vakten på P4, enl egen utsago.
men det kan ju iofs inte hindrat honom från att besöka strängnäs.
men någon av de andra i killinggänget kanske var där.
jag gissar på schyffert han var ju med och gjorde grejor med hassan som handlade om strängnäs.
BÖG-STRÄNGNÄS är en klassiker!!!!
Vysotskij
Oct 5 2003, 13:46
QUOTE (bushman @ Oct 5 2003, 14:35 )
men någon av de andra i killinggänget kanske var där.
jag gissar på schyffert han var ju med och gjorde grejor med hassan som handlade om strängnäs.
Om Schyffert gjort lumpen skulle det förvåna mig storligen.
Roland är väl aningen överdriven, men nog har väl de flesta av oss känt oss som den schysste killen i Black Jack (har glömt vad han heter) när man varit snäll mot någon brud som sen går hem med en stekare...?
Fågel Fenix
Oct 5 2003, 15:02
QUOTE (Ragulin @ Oct 5 2003, 12:49 )
Ha!
Den briktige Lasse Kongo lever i stryn i Norge. Han åker snowboard och har en liten stuga bortom skidanläggningen.
Eller ja. det var iaf en man där som både pratade och såg ut som honom ;)
p.s Jag är nog en blandning av Jan banan och Roland
Fu Carlsson
Oct 5 2003, 15:26
Det här är nog den riktige Lasse Kongo. Bilden ska enligt uppgift vara tagen i en fransk vägtull..

Lindeberg
Oct 5 2003, 15:49
Delta Golf
Oct 5 2003, 17:59
QUOTE (Rokare @ Oct 5 2003, 11:44 )
Godmiddag
En liten anekdot. Jag hade för en tid sedan en diskussion med min 90-år gamle morfar. Han berättade då om den intressant men samtidigt tragiska dokumentär som han sett på TV. Den handlade om ett antal män, bland annat en värmlänning som var tvugna att åka till Talinn för att skaffa "kjoltyg".
De slog mig då att ironi inte hittar hem i alla generationer. Jösses vad jag skrattade inombords, men höll givetvis artigt med i diskussionen.
I herrens försvar får man säga att han för övrigt "Rocks". Drog med mig på semester i Frankrike en vecka förra sommaren, kul tänkte jag... Men vem utav oss var det som charmade damerna med sin franska... Ja inte var det jag.... suck..
GMY
Fan vad kungligt, kan tänkta mig att det är lite svårt att hålla masken:)
MYT
//DG
Torsk på Tallin är en totalkunglig film!
"Vi går på skadat gods, det finns mycket götta att hitta under de där trasera"
bushman
Oct 5 2003, 23:06
QUOTE (Fågel Fenix @ Oct 5 2003, 16:02 )
Den riktige Lasse Kongo lever i stryn i Norge. Han åker snowboard och har en liten stuga bortom skidanläggningen.
Eller ja. det var iaf en man där som både pratade och såg ut som honom ;)
du menar tommen!
han brukade hålla till i hemsedal i mitten av nittitalet.
tre tänder och ett långt skägg, och när du säjer det så lät han rätt likt Lasse kongo. B)
kille var ju totalt sannlös och ca 50 år då jag träffade honom.
åkte hashplanka som den värste 13-åring, kunde alla sköna off-pist repor runt hemsedal.
bodde i en gammal buss bevid liften.
Panzerfaust
Oct 5 2003, 23:34
F-n, måste se den... va as längesen ju... Kommer knappt ihåg något...
den filmen kan man ju börja visa i andra länder när dom skall lära sig om sverige

helt osann är den ju säkert inte... haha:)
Runningback
Oct 6 2003, 08:54
LASSE!
Lasse, helt klart!
Är rätt duktik på att när jag vill få nån att hålla keft få ett HOLLKEFTJEFLAUNGJEFLEMORRMUTTEROFÖRTÅLIGTTALUNDERSKÄGGETUTBROTT ala Lasse Kongo
Delta Golf
Oct 10 2003, 23:56
"Svetlana, youre married to Lembit!Va i helvete hålleru på med"
Givetvis Lasse Kongo, jag har till och med blivit kallad "Lasse Kongo" av en helt okänd person på krogen en gång *stolt*
hmmm....verkar vara många skäggschajasar här, över 50% : )
Va fan gnäller du om, du fick ju dina penga...aha de e ni
Delta Golf
Oct 11 2003, 16:12
"mendevajuEdadärinne"
"NEJ NEJ NEJ, de ser alla likadana ut, bleka och undernärda"
Roligaste svenska filmen på hur länge?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.