Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya prylar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
C 2.a pjäs
Med Rickard, du kan väl inte publicera din önskelista! Lyd ny farbror Pjäschefs råd och ta ett kort på alla fina saker och visa oss. Så gör jag detsamma med min Maxpeditionsamling, som kompletteras i möra!
ERI
QUOTE (almkvist @ Jan 26 2005, 23:01 )
Lite på g hem:
En magellan sportrak GPS

[OT]

Kan tyvärr inte rekomenendera Magellan Sportrak Pro. Problemet är att plasten till höljet spricker vid skruvarna som håller ihop de två delarna. Det är ett känt fenomen på den modellen. Annars är det en väldigt bra gps, klockren mottagning i skog (quadrafilar antenn).

/ERI (som äger en Sportrak Pro med de välkända sprickorna i höljet angry.gif )

[/OT]

edit. grisfingrarna!
Team Member
Ny träningsoverall, jacka & byxa samt shorts och två t-shirt.
Härliga reflexer på allt utom byxorna.
Hela kitet är reglementerad "PHYSICAL FITNESS UNIFORM" för US.ARMY.
Införskaffat på AAFES Camp Bondsteel.
Pris:?
Tack snälla kompisar ;)

NU vet jag att det sitter några andra därute som tänker "sån har jag oxså", grattis till er.
Då jag har slitit ut en omgång redan så vet jag hur j-kla skönt stället är.
(t-tröjorna visar baksida resp framsida samt att jackan har samma reflex på ryggen)
The Swede
Fick hem lite böcker idag.

Beskrivn. Pvkv m/43 1949, textdel och bilddel
Beskrivn. Pvkv m/43 1954
Ibok Strv m/41 SI och SII 1944
Beskrivn. Ikv 103 1957 och 1973

The Swede pansar2.png
odenmedic
QUOTE (Team Member @ Jan 27 2005, 12:23 )
Införskaffat på AAFES Camp Bondsteel.
Pris:?

New IPFU Trunks, Boxer Style, Black Price...$10.30
New IPFU Short Sleeve T-Shirt , Heather Gray, Crew Neck Price...$6.75
New IPFU Jacket Price...$58.80
New IPFU Pants Price...$29.75

(AAFES online)
SWJ
Lite nya prylar. Mil/Spec Hjälm montage till PVS/7B-D, PVS14 och PVS18.

MVH SWJ.... blink.gif
wolfie666
QUOTE (SWJ @ Jan 27 2005, 20:53 )
Lite nya prylar. Mil/Spec Hjälm montage till PVS/7B-D, PVS14 och PVS18.

MVH SWJ.... blink.gif

horny.gif horny.gif @SWJ Att du inte skäms dela med dig med dina rikedomar så vi oxå kan införskaffa sådana tingest. hehee ;) ;)
Nu blev man mycket avis vill oxå ha. Skulle vara skitnajs vid nästa övning.

:P

*blipp*
*ta bort citerade bilder*
/Ing
Squadleader
Ja jösses, det där måste vara det mest extrema hittills, vill inte ens tänka på vad folk kommer tänka på när du kommer smygandes med den där på skallen.
Men men, hindrar ju inte en annan från att vara avis

Me wub.gif NVG´s
SWJ
Här kommer en till. Mil/Spec kompass. Det är bara att sätta den på linsen och trycka på en knapp på under sidan. Då tänds en skala i överkant av bilden med din riktning.

MVH SWJ.... blink.gif
jed
QUOTE (SWJ @ Jan 28 2005, 11:36 )
Här kommer en till. Mil/Spec kompass. Det är bara att sätta den på linsen och trycka på en knapp på under sidan. Då tänds en skala i överkant av bilden med din riktning.

[bild borttagen]
MVH SWJ.... blink.gif

SWJ: Du vet om att du är ganska otäck va?

På de glada dagarna i it branchen när det fanns hur mycket pengar som helst hade vi en tävling (årets gris). Den som hade handlat flest/coolast prylar när året var slut vann.

Här har du:

Och året har knappt börjat biggrin.gif
Rickard N
SWJ, vilken lins, eller är jag mer än lovligt korkad nu? tveka.gif
SWJ
Här kommer en förklarande bild.

På den främre linsen på bildförstärkaren:

MVH SWJ.... blink.gif
joppe
dagens skörd 2st prickskyttegevär 90 magasinsfickor från recon
Vargas
Fick ett litet paket igår:

Några ark Kydex, svarta micarta-skalor, gröna micarta-skalor och svarta G10-skalor, lite Chicago-skruvar, ett RF-rör, lite Corby-pins och några knivblad signerade Nordell, nygårdh och Eklund.

Väntar just nu på ett MYCKET trevligt paket som UPS-killen ska komma med. Mer info följer ... wub.gif
BUCK
@ Vargas
Du har endel att pyssla med framöver smile.gif
Pris på micarta och G10 ?
Vargas
QUOTE (BUCK @ Jan 28 2005, 13:47 )
@ Vargas
Du har endel att pyssla med framöver  smile.gif
Pris på micarta och G10 ?

Mellan 50:- och 90:- beroende på variant. kolla www.nordellknives.com för mer info.

Tillägg:

Nu kom UPS-killen med ...

Det är en Strider WP Clip Point. Nu är det dags att fundera på nästa ... wub.gif
bushman
GPS skal till min nokia 5140.
äntligen kom det, lagom till årets första övn.
beställde det i okt, återförsäljaren trodde att det inte skulle komma förrens i mars.
fick tom 300 kr i rabbat för att jag fått vänta så länge.
den killen har fått en trogen kund vad gäller telefoner i framtiden.
[MPJ]Sgt.Ratchak
Kommit igår och idag:

Source Vätskesystem Stridsväst 2000
Chimedan 90L
Gator® folding drop point fine edge 3,75 inch

en massa impregnering mm mm.
The Swede
@ Vargas

Tänk vad trevliga vi UPS-killar är. biggrin.gif

@Sgt.Ratchak

Hoppas att du inte köpte din Chimidan i Sverige, den är betydligt billigare direkt från Israel, inklusive frakt. www.zahal.org

The Swede pansar2.png
[MPJ]Sgt.Ratchak
QUOTE (The Swede @ Jan 28 2005, 18:56 )
@Sgt.Ratchak
Hoppas att du inte köpte din Chimidan i Sverige, den är betydligt billigare direkt från Israel, inklusive frakt. www.zahal.org

*DOH*
the Swede bong.gif Ratchak
Fu Kjellberg
Vargas:
Ser trevligt ut. Alltid kul med hemmapyssel.

Själv har jag fått hem en ny fältjacka. smile.gif

En Arktis M90 smock i ripstop. Skall bli intressant att testa i fält.
Gator
QUOTE (bushman @ Jan 28 2005, 15:15 )

Nice, återkom gärna med en recension, här eller...på något annat ställe vissel.gif
Det är snart dags att byta lur och jag går i tankarna på samma konfiguration.
HV.gif
os frontale
Har en "Cyclop 1" bildförstärkare på g hem också smile.gif
Fick pröjsa under 500lappen. smile.gif
Sir Vival
2 x Bollé T800 "damp ner" i veckan...
Lindeberg

The Swede pansar2.png

Jahadu. Tackar ödmjukast för det lilla tipset. Hade från början inte tänkt köpa något, men efter några minuters surfande på Zahal och en påminnelse om att dollarn är billig så slutade det såhär:

En Sayeret SF carry all bag $59.00
och ett Officers & NCO's belt black Navy and Police $8.50 när man ändå hade öppnat plånboken.

Nån som har mer koll på väskan? Invändiga fickor? Visst är det väl en utvändig på långsidan också?. Kan man stoppa in bärremmarna på samma sätt som FMs stora sköna gröna?
bushman
QUOTE (Gator @ Jan 29 2005, 11:13 )
QUOTE (bushman @ Jan 28 2005, 15:15 )

Nice, återkom gärna med en recension, här eller...på något annat ställe vissel.gif
Det är snart dags att byta lur och jag går i tankarna på samma konfiguration.
HV.gif

skall utvärdera under morgondagens övn.
hittills vet jag inte om det är mitt fipplande i går med laddning av sateliter och lekande med wayfinder tjänsten som gjorde att batteriet sögs ur.

jag återvänder med recention på gps tråden.
NBC
QUOTE (Marzocchi @ Jan 29 2005, 16:17 )
Jahadu. Tackar ödmjukast för det lilla tipset. Hade från början inte tänkt köpa något, men efter några minuters surfande på Zahal och en påminnelse om att dollarn är billig så slutade det såhär:

och ett Officers & NCO's belt black Navy and Police $8.50 när man ändå hade öppnat plånboken.

Nån som har mer koll på väskan? Invändiga fickor? Visst är det väl en utvändig på långsidan också?. Kan man stoppa in bärremmarna på samma sätt som FMs stora sköna gröna?

Om konstruktionen är samma som på min Elite så kan du inte stoppa undan bärremmarna som på FM's variant, dock så finns en hyfsat stor invädig ficka med dragkedja. Inget att stoppa tunga saker i dock då tyget i den är hyfsat tunt, men den rymmer en hel del småskrot.
The Swede
QUOTE (Marzocchi @ Jan 29 2005, 16:17 )

The Swede pansar2.png

Då ska vi se, jag ska bara hämta min väska i källaren, är strax tillbaka..................
................................................................................
................................................................................
......................så där, nu är jag här igen. biggrin.gif

Ena kortsidan har en stor ficka med dragkedjestängning motsv. bärsäck 2K. Andra kortsidan har en liten ficka med dragkedja och en med lock med kardborre.
På ena långsidan finns tre bälgfickor med dragkedja.
På den mittre fickan finns en hållare för namnlapp och mellan fickorna finns fästpunkter för bärremmar.
På andra långsidan finns fästpunkter för remmar.
På insidan finns en ficka för lättera föremål längs ena långsidan.
Fickan är "dubbel", dels som ett fack motsv. persedelpåse m/69 och dels som en ficka med dragkedjestängning.
Bärremmarna går inte att stuva undan som på bärsäck 2K.

EDIT:

Märkte nu att jag gett en recension på fel väska.
Tänk innan du skriver! Tänk innan du skriver! Tänk innan du skriver.

Den väska jag skrivit om är denna:

Elite units carry all bag $65USD

The Swede pansar2.png
bushman
är det en vanlig åkomma att sömmarna på kortsidorna spricker på Elite units carry all bag?
jag har 90 l i cordura och har fått laga bägge kortsidorna.
och detta ett är efter jag köpte den.

annars är den helt underbar.
har den i jobbet, men i stort sett kan man ju bo i den.
att det inte går att bära tungt i den tror inte jag på.

hur förklaras annars vissa liter med vätska, som kommit in i landet via "judesäckar"
The Swede
Har inte haft min nya "Elite" så länge men jag blev lite besviken då jag fick hem den.
Min gamla Chimidan var gjord i något kraftigare tyg, typ canvas medan den nya är gjord i nylon.
Den är inte lika kraftig i utförandet som Bärsäck 2K men så länge man inte fyller den med tegelsten borde den väl hålla.

The Swede
Lindeberg
QUOTE (The Swede @ Jan 29 2005, 21:48 )
Märkte nu att jag gett en recension på fel väska.

The Swede pansar2.png

Jag håller god min och tackar ändå ödmjukast ;)
NBC
När jag åkte hem från Swedint i december så uppskattar jag vikten i säcken till 35-40kg, då var jag hyfsat orolig att den skulle spricka. Dock så vart det inte minsta antydan till att ens sömmarna skulle lossna. Så jag är klart imponerad, dock så verkar jag ha den gamla modellen som Swede pratar om, något canvas liknande tyg.
Ing
QUOTE (NBC @ Jan 30 2005, 23:22 )
När jag åkte hem från Swedint i december så uppskattar jag vikten i säcken till 35-40kg, då var jag hyfsat orolig att den skulle spricka. Dock så vart det inte minsta antydan till att ens sömmarna skulle lossna. Så jag är klart imponerad, dock så verkar jag ha den gamla modellen som Swede pratar om, något canvas liknande tyg.

På min likadana väska håller ena axelremmen på att ge upp i en söm.
Och den är inte särdeles gammal. Vet ärligt talat inte hur mycket jag lastat i den, men det rymms ju en hel del..kanske blev tungt. unsure.gif

Bra väska är det iallafall.
Får se om man tar med den till skomakaren så han kan ta sig en titt på det där, känns som att den inte är gjord för att bära SÅ tungt i.

Men, det här var ingen tråd för recensioner egentligen. Back to topic, nya prylar!
Malfunction
QUOTE (almkvist @ Jan 29 2005, 11:57 )

Kan du länka till vart du beställt den? Nyfiken på hur en sådan bildförstärkare ser ut. Billigare vad jag sett någonstans.
os frontale
QUOTE (Malfunction @ Jan 31 2005, 08:01 )
QUOTE (almkvist @ Jan 29 2005, 11:57 )

Kan du länka till vart du beställt den? Nyfiken på hur en sådan bildförstärkare ser ut. Billigare vad jag sett någonstans.

C 2.a pjäs

Mina Maxpeditions! Alla är inte nya, men de flesta.
Från vänster ses; MALICE-clips, Thermite Versipack, Keyper nyckelhållare, Single Sheats i oliv och khaki, Cocoon och M2 i Khaki och oliv.
Fu Kjellberg
Ser trevligt ut. laugh.gif
Du ville ju att jag skulle fota mina maxpedition prylar.
Ser att det inte är lönt. unsure.gif

Min Proteus får ett nytt hem idag. Men istället ramlar det in en Surefire.
C 2.a pjäs
QUOTE (Fu Kjellberg @ Jan 31 2005, 10:27 )

Du vill inte minska på ditt Maxp.-ryggsäcks-innehav? En snålröv som jag köper gärna begagnat. Och Maxp.-ryggorna är så nice...

navy2.gif
Fu Kjellberg
QUOTE (C 2.a pjäs @ Jan 31 2005, 12:02 )
QUOTE (Fu Kjellberg @ Jan 31 2005, 10:27 )

Du vill inte minska på ditt Maxp.-ryggsäcks-innehav? En snålröv som jag köper gärna begagnat. Och Maxp.-ryggorna är så nice...

navy2.gif

Nej Den behåller jag.
fick ju den av frugan i julklapp. wub.gif
Scribe
Fick lite nya saker idag som jag totalt glömt bort att jag beställt.

Shotshell Belt $13.95
Shotshell Bag - with divider. Holds 25 hulls $19.95

Båda från Gun accessories
Lindeberg
QUOTE (Scribe @ Jan 31 2005, 20:30 )
Fick lite nya saker idag som jag totalt glömt bort att jag beställt.

En härlig känsla. Dagens I-landsproblem månne? ;) biggrin.gif
Raptor
Finns det patronbälten för kaliber 22 ammunition? Det systemet jag använder på fältskyttet är att ha skotten i jackfickan vilket funkar men inte mer. Dessutom tar jag ofta av jackan när jag skjuter och då ramlar skotten ut om man inte är försiktig.

Eller finns det några bättre grejor för att förvara ammon under fältskyttet?
Sir Vival
QUOTE (Raptor @ Jan 31 2005, 22:33 )
Finns det patronbälten för kaliber 22 ammunition? Det systemet jag använder på fältskyttet är att ha skotten i jackfickan vilket funkar men inte mer. Dessutom tar jag ofta av jackan när jag skjuter och då ramlar skotten ut om man inte är försiktig.

Jag hade en sådan här en gång i tiden...
http://www.unclemikes.com/srchresults.asp?...bcatky2=2000332
C 2.a pjäs
Tilläggstecken "Nedlagt förband" har väl alla berörda fått... blink.gif
Lt P
Jag känner att jag måste lyfta upp tråden till en högre nivå än en massa grönt tjafs för kriget som ändå aldrig kommer. Paradtjänst är alltid skarp :P

Senaste inköpet. För dagar då väderleken gör att man inte vill dra ut de vanliga paradkängorna i snöslask och lera.

USD 59,95 på www.galls.com
Ing
QUOTE (Lt P @ Feb 1 2005, 13:50 )
Senaste inköpet. För dagar då väderleken gör att man inte vill dra ut de vanliga paradkängorna i snöslask och lera.

Lågskor i nysilver? :P
Karin
QUOTE (Ing @ Feb 1 2005, 13:52 )
QUOTE (Lt P @ Feb 1 2005, 13:50 )

Lågskor i nysilver? :P

Ing det där vet du ingenting om, återgå du till ditt brobyggande! :P
scattergun
QUOTE (Raptor @ Jan 31 2005, 22:33 )

Finns ju den gamla 22-snurran! .....liknar ett trummagasin som matar fram sex plugg per gång och rymmer en fältskjutning(48). Vet dock inte nån försäljare på denna mycket kloka pryl!
C 2.a pjäs
Är det för att lyckas med klingande marschanträden som pjucken skall vara i nysilver?
joppe
dagens skörd ett blackhawk tactical scope cover att sättas över mitt rps
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.