Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya prylar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Sytare
I fear the greek, even when they bear me gifts ;)
2Sharp
QUOTE (The Swede @ Jan 5 2005, 20:56 )
Fick precis veta av en viss "Lysande knivfåne" att det är en Sure Fire på väg till mig. biggrin.gif

Och vad ska en gammal pansarknekt ha för modell då?
Jo en C2-HA "Centurion" naturligtvis. pansar2.png

The Swede pansar2.png

Fast det är ju en HA så den ser enna ut så här:

Fast lite mer ny..

(edit: bildlänksfippel..)

smile.gif
Fu Kjellberg
Fick hem lite gear lektyr.

Diamondback tactical 323 sidor.
brigade qartermaster 230 sidor
Us cavalry 171 sidor
Safety league inc. 192 sidor
Spec-ops brand 39 sidor.
Mycket läsa blir det smile.gif

Plus en Inova microlight (rött ljus)

Tack för grejorna Odenmedic. wub.gif
The Swede
QUOTE (2Sharp @ Jan 5 2005, 23:34 )
QUOTE (The Swede @ Jan 5 2005, 20:56 )
Fick precis veta av en viss "Lysande knivfåne" att det är en Sure Fire på väg till mig. biggrin.gif

Och vad ska en gammal pansarknekt ha för modell då?
Jo en C2-HA "Centurion" naturligtvis. pansar2.png

The Swede pansar2.png

Fast det är ju en HA så den ser enna ut så här:

Fast lite mer ny..

(edit: bildlänksfippel..)

smile.gif

Jag ber så hemst mycket om ursäkt, jag gjorde en sökning på C2-HA och fick fram den bilden.
Du får tänka på att jag endast är en okunnig novis som ännu ej sett ljuset O store lampguru worthy.gif
Nifelhel
Har köpt lite färg att använda till att måla prylar. Nej jag skall inte måla ak4an, skulle aldrig falla mig in.. vissel.gif

2Sharp din burk är med på bilden... smile.gif

Team Member
@Nifelhel
Jag förutsätter att det kommer en kort utvärdering av färgen och dess funktion biggrin.gif
och några bilder... ;)
Johan ES
Efter tips i "Konsumentupplysning Inköpsställen" köpte jag 2x10 CR123A 3 volt litiumbatterier.

Pris för 20 batterier, inkl frakt, blev 210 SEK.

/Johan ES
M00nStalker
jag köpte idag en Fällkniven F1 Svart med kydex slida, en ASP Sapphire Elite. Efter att ha känt på grejorna ordentligt vid hemkomst så är det enda jag är ledsen över är att jag någonsin har använt en mora 2000 OCH ansett att det är en någorlunda bra kniv bong.gif

Klicka för större bild.
2Sharp
QUOTE (M00nStalker @ Jan 7 2005, 19:07 )
jag köpte idag en Fällkniven F1 Svart med kydex slida, en ASP Sapphire Elite. Efter att ha känt på grejorna ordentligt vid hemkomst så är det enda jag är ledsen över att jag någonsin har använt en mora 2000 OCH ansett att det är en bra kniv bong.gif

....och de otrogna skola ledas in i ljuset där de blivo upplysta...

laugh.gif
M00nStalker
Stämmer så bra 2sharp, ett personligt tack till dig angående det här inköpet du fick mig att se ljuset salute.gif
Larsan
QUOTE (M00nStalker @ Jan 7 2005, 20:13 )
Stämmer så bra 2sharp, ett personligt tack till dig angående det här inköpet du fick mig att se ljuset salute.gif

Ännu en stackars själ på väg mot ruinens brant... laugh.gif
2Sharp
QUOTE (Larsan @ Jan 8 2005, 11:11 )
QUOTE (M00nStalker @ Jan 7 2005, 20:13 )
Stämmer så bra 2sharp, ett personligt tack till dig angående det här inköpet du fick mig att se ljuset  salute.gif

Ännu en stackars själ på väg mot ruinens brant... laugh.gif

Hm? Jag skall fan börja ta betalt för att vägleda folk, för att finansiera mitt egna [missbruk] shoppande..

ohmy.gif
The Swede
Har precis lagt in en beställning på MagPuls till folk i plutonen.
Beställde 30 stycken och dels fick jag 15% rabatt och dels fick jag det fraktfritt. smile.gif
Var beställde jag? Direkt från MagPul industries så klart.

The Swede pansar2.png
os frontale

x2
2Sharp
Ahhhhhhh......

Lite grejor till mig, lite grejor till vänner...

Den sanna julaftonen....

smile.gif
breach
Måste bara fråga alla er prylbö... prylintresserade ;)
Hur har ni råd med alla saker? jag menar.. det är knappt så man har råd över till en vikkop och en öl efter alla räkningar är betalda varje månad dry.gif
2Sharp
QUOTE (breach @ Jan 9 2005, 23:46 )
Hur har ni råd med alla saker? jag menar.. det är knappt så man har råd över till en vikkop och en öl efter alla räkningar är betalda varje månad dry.gif

Jag har bara m-nummer märkta kläder, jag äter havregryn, jag säljer av saker...

Rent konkret har jag sålt av rätt mycket saker det senaste för att kunna köpa nya saker, samt kompromissat med annat...
Andrew
QUOTE (breach @ Jan 10 2005, 00:46 )

Se till att du inte pluggar bort livet ....
Håll nere dina räkningar genom att inte köpa saker för pengar du inte har.

Dvs. kom ihåg att: .... CASH IS KING undataget torde ev. vara ett Amex Platinum eller Gold isf. ;)
(your own cash that is , inte bankens som du lånat ) !
Fredriksson
Det gäller att prioritera.
os frontale
QUOTE (Fu Fredriksson @ Jan 10 2005, 07:53 )
Det gäller att prioritera.

Där sa du sanningens ord.

Om jag skulle köpa cycklar eller kanske renoverar min gamla bil så skulle det vara ok.
Skär bort skiten, som mat, kvinnor, skivor och filmer och köp MÖPprylar.
Fredriksson
@almkvist: Vilken sorts människa är du egentligen? Prioritera bort kvinnor och mat?
Nä, då kan man lika gärna krypa tillbaka in i mamma, och hoppas att man återföds i en bättre värld.. ;)

Det finns andra saker man kan skära på: dyra (och roliga) motordrivna saker, hemmabiosystem och flashiga märkeskläder t.ex.
C 2.a pjäs
QUOTE (breach @ Jan 10 2005, 00:46 )
Måste bara fråga alla er prylbö... prylintresserade  ;)
Hur har ni råd med alla saker? jag menar.. det är knappt så man har råd över till en vikkop och en öl efter alla räkningar är betalda varje månad  dry.gif

För mig är det enkelt, jag tvingas att köpa alla prylar av min kvinna. Eller, rättare sagt, hon tvingar mig att köpa magpul`s, moralpatches, SF-ficklampor och övrigt.
biggrin.gif

Här är det senaste lasset jag tvingades till:

Paracord i svart och tan, vattenskyddade anteckningsblock, söta dödskallar till..tja, fräsiga var dom i alla fall, sjukvårdstops (antiseptiska och smärtstillande) och Inova X-5 med rött ljus och, självklart, T.I.D.

navy2.gif
Sgt1clHansson
En FN-basker och en Blackhawk ficka kom idag.

Tänkte använda fickan till GPS, men den är lite väl rymlig så den kommer nog användas som Radioficka för MOTORLA el. motsv. istället.
sotilas
QUOTE (C 2.a pjäs @ Jan 10 2005, 12:25 )
För mig är det enkelt, jag tvingas att köpa alla prylar av min kvinna. Eller, rättare sagt, hon tvingar mig att köpa magpul`s, moralpatches, SF-ficklampor och övrigt.
biggrin.gif

O du protesterar högljutt mot det förtryck antar jag.?? ;)
C 2.a pjäs
QUOTE (Mad Medic @ Jan 10 2005, 13:56 )
QUOTE (C 2.a pjäs @ Jan 10 2005, 12:25 )

biggrin.gif

O du protesterar högljutt mot det förtryck antar jag.?? ;)

Njaä, det var nog mer menat som ett inlägg som dröp av så mycket ironi så jag tvingades ha gummistövlar när jag skrev det. Men, detta är ju min motsvarighet till IKEA, fast varorna från sistnämnda bolag betalar vi båda. Det är sällan hon är med på en beställning "moralpatches", tyvärr...

navy2.gif
sotilas
Hmmm... Det lät ju onekligen för bra för att vara sant Rangern.gif
Nifelhel
Jahopp idag dök den upp....min alldeles första(men inte sista) Strider. Det var kärlek vid första ögonkastet. wub.gif En WB Mod10

Pris: 325 + 29 i frakt dollar that is

"*ZAPP* Damn i just got Striderized!!" horny.gif
Mattias
QUOTE (Nifelhel @ Jan 10 2005, 18:36 )
Jahopp idag dök den upp....min alldeles första(men inte sista) Strider. Det var kärlek vid första ögonkastet.  wub.gif  En WB Mod10

[ IMG]Bild på en assuperskithäftig kniv!!![/IMG]

"*ZAPP* Damn i just got Striderized!!"  horny.gif

Jaha, prize på den frågas? Japp inkl. frakt, ev. tull och i SEK tack. smile.gif

Edit: samt inköpställe kanske... smile.gif
The Swede
Det damp ner en ficklampa i brevlådan idag, jag har nu skådat ljuset.
Tack 2sharp.

The Swede pansar2.png
Sir Vival
QUOTE (The Swede @ Jan 10 2005, 19:27 )
jag har nu skådat ljuset.

Hur länge såg du fläckar??? :P
The Swede
QUOTE (Sir Vival @ Jan 10 2005, 19:29 )
QUOTE (The Swede @ Jan 10 2005, 19:27 )
jag har nu skådat ljuset.

Hur länge såg du fläckar??? :P

Jag har skådat ljuset sa jag, inte bländat mig. Så dum är jag inte. :P
Hmm, nu måste jag ju ha ett bra fodral till min lampa att bära på västen.
2Sharp
QUOTE (The Swede @ Jan 10 2005, 18:27 )
Det damp ner en ficklampa i brevlådan idag, jag har nu skådat ljuset.
Tack 2sharp.

The Swede pansar2.png

Gott!

Hoppas du gillar den smile.gif

Snyggt Nifelhel, yummy...

biggrin.gif
Vargas
Grattis Nifelhel! Kul att den äntligen dök upp. Jag hoppas du trivs med den.
C 2.a pjäs
Tomten kom tidigt i år,
Hatch SOG Operator
Maxpeditions M1 Waistpack
Sure-Fire 6P

Haha, härligt!

navy2.gif
2Sharp
Ahhh...

Jag mår bra...
The Swede
Fick mina batterier från Hong Kong idag, jösses vilken snabb leverans. biggrin.gif
Karin
@TwoSharp

Jäklar vilka porriga bilder!

Jag gillar speciellt hur du har draperat en grön fleecetröja (?) bakom dina nya vänner. smile.gif
2Sharp
QUOTE (Karin @ Jan 11 2005, 17:51 )
@TwoSharp

Jäklar vilka porriga bilder!

Jag gillar speciellt hur du har draperat en grön fleecetröja (?) bakom dina nya vänner. smile.gif

Tack!

Det är min TADGear Ranger Hoodie smile.gif

Några till: (Modemryttare, ta skydd...)

Köpte ju en ny kamera nyligen, fipplar rätt friskt med den smile.gif
jed
QUOTE (2Sharp @ Jan 11 2005, 18:28 )
Ahhh...

[Trevliga saker på bild]
[Närbild på definitionen av Habegär]

Jag mår bra...

Det borde nästan vara straffbart att visa bilder på så trevliga saker...

Jag blir ju inte alls köpsugen ju... ;)
think
Dreglar B)
finska furiren
Fipplar ruskigt bra gör du....jag får instämma med Karin där....jag blir helt svettig wub.gif

/Mika
Vysotskij
Snyggt. Men är det leopardkallingarna som bakgrund där inte jägarmunkjackan fick vara med...? B)
Mattias
@ 2Sharp
Stridern längst till vänster på sista bilden, vilken modell är det? Finns den i tantoversion?
Tycker den är klart snyggare än den med längre "hals"? eller vad man skall kalla delen mellan handtaget och eggen....
Gator
QUOTE (Mattias @ Jan 11 2005, 19:49 )
Stridern längst till vänster på sista bilden, vilken modell är det?

MOOHAHAHAHAAAA, sukta inte, den är snart MIN...!!!

(well, maybe smile.gif )
HV.gif
Larsan
Nu heter jag inte 2sahrp men den du syftar på heter WP å den direkt till höger om den heter HT självklart är alla knivarna tillverkade av Strider..
Syster Håkan
Leksaker!
Mina nya leksaker
Recon Combifordral M90
Recon Personlig Sjukvårdsficka M90
Leatherman PST
Camelback thermobak 3L

/Håkan
Mattias
QUOTE (Gator @ Jan 11 2005, 20:28 )
MOOHAHAHAHAAAA, sukta inte, den är snart MIN...!!!

(well, maybe  smile.gif )
HV.gif

Hmm, vi kanske skulle anordna budgivning? ;)

QUOTE (Larsan )
Nu heter jag inte 2sahrp men den du syftar på heter WP å den direkt till höger om den heter HT självklart är alla knivarna tillverkade av Strider..

Bra, tack! Vet du om WP:n finns i tanto-utförande också?
Naturligtvis är alla Strider, varför tror du jag specifierade Stridern till vänster? ;)
ERI
QUOTE (2Sharp @ Jan 11 2005, 19:01 )
Köpte ju en ny kamera nyligen, fipplar rätt friskt med den smile.gif

OT

Djäkla bra kvalité på din bilder tvåskarp, kul att se!
2Sharp
Kul att ni gillar dem, jag har precis köpt aktier i Strider Inc. så jag tänkte att alla skulle börja handla lite mer..

;)

Visst är det en WP, den finns med alla möjliga spetsar, så även tanto, problemet är bara att hitta en...
De tillverkas av restdelar från andra knivmodeller så de kan se ut lite hur som helst.
Fu Kjellberg
2Sharp: Har ju sett dina gearbilder innan men jag håller med. Dom är ju så snygga.

Jag får se om jag kan lägga upp bilder på annat ställe än greenfaces. Där kan jag bara använda lägsta uplösningen på kameran. Gillar att ta liknande foton.

Syster Håkan: Nice fickor. Jag har likadana laugh.gif Men jag har sjukvårdsfickan som prylficka.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.