QUOTE (The Swede @ Dec 23 2004, 22:03 )
Tänkte först bara avbeställa månadsboken men så bläddrade jag lite i Pennan och Svärdet och sen hade jag helt plötsligt beställt två andra böcker.

Sådana där beteenden känner jag inte alls igen.
För en vecka sedan, så ville jag ha lite böcker. Först så beställde jag;
Finsk och rysk taktik under vinterkriget
Y A Järvinen
Söderström & Co förlagsaktiebolag
Helsingfors
1949
från ett ställe.
Sedan så skulle jag ha;
Rikets ögon och öron. Spioner, spaning och säkerhetstjänst i Sverige.
Thomas Jonter
Nordiska Museets förlag
1999
ett annat ställe Då "råkade" jag titta runt lite mer på samma ställde, och vips, så hade jag även "råkat" beställa:
Anvisningar för åtgärder vid konstaterade eller misstänkta fall av spioneri, sabotage eller annan skadegörelse (ASAB).
Stockholm
1950.
Ett kvartssekel för Nylands brigad. Nylands brigads gille 1963-1988.
Joakim Hansson
Ekenäs
1988
Censur och propaganda. Svensk informationspolitik under 1900-talets första decennier.
Svenbjörn Kilander
Uppsala, 1981
Studia Historica Upsaliensia
Självcensur i stövelns skugga. Den svenska radions roll och hållning under andra världskriget
Kurt Lindal
Carlssons
1998
Rysskräcken i Sverige. Fördomar och verklighet.
Sture Nilsson
Samspråk
1990
Taktikens utveckling i Sovjetarmén under det stora fosterländska kriget 1941-1945.
Under redaktion av generallöjtnant K. S. Kolganov.
Stockholm, 1960
När jag ändå var i farten, så tyckte jag sedan att jag lika gärna kunde beställa lite böcker från FHS:
I skuggan av Stalin. En säkerhetspolitisk balansgång. Sveriges bevakning av Finlands öde 1944-49
Kent Zetterberg
Probus
Stockholm
1995
ISBN: 9187184400
Kvalificerat hemlig - Fyra studier om svensk underrättelsetjänst och underrättelsetjänst i Sverige
Kent Zetterberg, Per Iko
Försvarshögskolan
Stockholm
2002
ISBN: 9189683250
Den stora maskeraden - Sovjetrysk militär vilseledning sett i ett historiskt perspektiv.
Lars Ulving
Försvarshögskolan Acta C8 Operativa institutionen
2004
Spegellabyrinten - Operativ-strategisk underrättelsetjänst - Något om teori, empiri och metod
Lars Ulving
Försvarshögskolan
2004
ISBN: 9189683692
Så det kan gå... Böcker är knark.