Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya prylar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
C 2.a pjäs
Huhuhu, ny order på nya moralpatches precis ivägsänd till staterna. biggrin.gif
Bl. a den här tyckte jag om, eller den här.

navy2.gif
ErikAdam
QUOTE (M203 @ Nov 16 2004, 11:40 )
Fick min Leatherman Charge XTI idag från moontrail.com . Tog en vecka för den att nå mig, ingen tull eller moms pålagt.

Återkommer med bilder och recension

/Ha en bra dag

Det där va inte snällt ... snart måste jag hämta haklappen dribble.gif Glöm nu inte bort recension och BILDER. Hur mycket blev totalpriset?
M203
QUOTE (ErikAdam @ Nov 16 2004, 17:10 )
Hur mycket blev totalpriset?

790 med frakt mot addnatures 1795 utan frakt. Inte helt fel biggrin.gif
os frontale
Ett par 5.11 brallor med knäskydd. smile.gif
Speedy2
Vet inte om detta går under "Nya prylar" men om det inte passar.
Då får väll Blågul ta bort den.

(testar om jag kan lägga in bilden så den syns i inlägget)

http://www.greenfaces.se/upload/uploads/valpen.jpg

Min sedan en vecka tillbaks och det är en 63a
Och ja den har gått på 4 komp Ing2.

Mvh Speedy
os frontale
QUOTE (Speedy2 @ Nov 16 2004, 19:48 )

Mvh Speedy

Ställer frågan innan någon annan hinner.. Vad fick du pröjsa? smile.gif
Speedy2
21000 Kostade den Dyrt? Nä inte för en Smålänning som mig.
För det sägs ju att Smålänningar är snåla men inte hur rika vi är, som troll biggrin.gif
wolfie666
QUOTE (Speedy2 @ Nov 16 2004, 19:48 )

Mvh Speedy

Ha den är störtskön vi åkte i den till en övning i helgen den slår 20 bilen med hästlängder. Snacka om super möp
Karin
Svängde förbi den där affären på sveavägen i sthlm och köpte mig 15 m fallskärmslina för 49 spänn. Tyvärr verkade inte kvalitén vara vad jag förväntade mig. angry.gif Återkommer med omdöme när den har fälttestats.
C 2.a pjäs
QUOTE (Speedy2 @ Nov 16 2004, 21:32 )
21000 Kostade den Dyrt? Nä inte för en Smålänning som mig.
För det sägs ju att Smålänningar är snåla men inte hur rika vi är, som troll biggrin.gif

Och vi kust-smålänningar är rika som TVÅ troll. Och mycket av rikedomen spenderas på olika prylar. Har fått hem ett par tyska fältbyxor från www.flecktarn.co.uk. 5 pund för begagnade tyckte jag var ett bra pris. Men betoningen låg verkligen på begagnade, de var väääldigt begagnade. Trots en falnande maskeringsförmåga var de otroligt sköna, som bara hårt slitna kläder kan vara, och kommer ändå fylla sitt syfte som out-door-byxa. Jag menar, 5 pund för ett par byxor är inte dyrt. Inte ens här i Småland!

navy2.gif
Sir Vival
QUOTE (Karin @ Nov 17 2004, 08:48 )
Svängde förbi den där affären på sveavägen i sthlm och köpte mig 15 m fallskärmslina för 49 spänn. Tyvärr verkade inte kvalitén vara vad jag förväntade mig. angry.gif Återkommer med omdöme när den har fälttestats.

Du menar MÖP-shoppen? Deras fsklina är inte speciellt nice... Bara ett enda trassel till fiber i kärnan, rejält IG säger jag som gillar att fiska med innertråd från fsklina! :P
2Sharp
Sådär.. Sure-Fire KT-HA conversion kit a.k.a Turbo head till någon av mina C2/6P/D2 lampor...

Snabb test visar att käglan når bra mycket längre och är betydligt mer fokuserad, wow!

Nu skall vi bara maxa med en fetare lampa ochså... MERA LUMENS!! smile.gif
Adam Wilhelm
2Sharp: snart kommer dina lampor att vara rena lasersvärden ju!!!
Bränn inte ut ögonen bara. biggrin.gif
2Sharp
QUOTE (Adam Wilhelm @ Nov 17 2004, 17:18 )
2Sharp: snart kommer dina lampor att vara rena lasersvärden ju!!!
Bränn inte ut ögonen bara. biggrin.gif

Jaaaa... jag jobbar på det, bara några steg kvar så blir det en M6 sedan.. biggrin.gif

Bländade mig givetvis med min nya Sure-Fire set-up och det var helt klart skillnad mot en "stock" C2.. smile.gif
Vargas

Mitt lilla nostalgikit har kommit. Kan det bli mer invasionsförsvar än så här?
En AK4-bajonett och en olles brorsa. Bajonetten är i väldigt fint skick och väldigt vass. Den doftade rejält av lagret av 101 på den när jag fick den.
Baljan är lite sliten, men det gör ingenting i och med att jag skissar lite på en kydexslida till den.
Kn Glock
@Vargas

Jag trodde inte att ni behovde bajonetter i flottan. Eller skall du ut pa mission igen?
Okej! Jag vet att man inte behover ha ngt annat behov an viljan att aga(avser ej smisk. Jag sitter vid ett icke svenskt tangentbord). Jag erkanner jag vill ocksa ha en. Var har du bestallt den?
Mvh AP1 KS09
Triggerpuller
Fick hem ett par Fältvante Lovikka idag, så nu får jag väl skäll av mormor för att jag inte använder hennes stickade vantar i ytterhandskarna.

Lovikkavanten AB
M203
Positivt: Mina damascus subzero handskar trillade ner i lådan idag.

Negativt: Tullen tog dem...Strl var något för liten, hoppas kunna töja dem med tiden, måste fungera.

Ha en bra dag
Dexter
Idag blev jag fotograferad när jag fick en H3 Military Watches (Traser) MIL-W-46374F Wrist Watch Navigator P 6500.400.33.01 av en irländsk kapten. Jag visste inte vad det var för en klocka, men han mumlade något om irländska Rangers och Brittiska SAS. 'Yeah right, säkert nått billigt skräp', tänkte jag.

Vad jag gjort för att få klockan?

Jag tog hem storvinsten på deras bingokväll.. saint.gif

/Dexter (Varför finns det ingen smile som rodnar för?)
Vargas
QUOTE (Lt Glock @ Nov 22 2004, 12:22 )
@Vargas

Jag trodde inte att ni behovde bajonetter i flottan. Eller skall du ut pa mission igen?
Okej! Jag vet att man inte behover ha ngt annat behov an viljan att aga(avser ej smisk. Jag sitter vid ett icke svenskt tangentbord). Jag erkanner jag vill ocksa ha en. Var har du bestallt den?
Mvh AP1 KS09

Man vill ju inte använda sabeln till allt. Det vore synd. Jag köpte min bajonett på Billingedalens Hund & Vapen för ett pris av ett 60-tal öl på mässen.
Gator
@Dexter
Kolla under "Klickbara smilies" > "Visa alla" et voilá: blush.gif
HV.gif
2Sharp
Mera SF lampor, en C2 på g, troligen också en C3...

Jösses... blink.gif
The Swede
Min samling av svenska telehjälmar börjar bli komplett.
Senaste tillskottet är en telehjälm 5:

Till den fick jag med en strupmikrofon, RL-omkopplare och förvaringspåse.

Strupmikrofonen och RL-omkopplaren var av den gamla modellen vilket innebär att dom nu får bo tillsammans med Herr Telehjälm 2 medan Herr Telehjälm 5 fick ta över motsvarande utrustning från sin äldre kollega.

Nu är jag ute efter strupmikrofon och RL-omkopplare till Herr Telehjälm 1 samt vissa specialvarianter, bl.a prototyp till Herr Telehjälm 9 samt Telehjälm 9 FN.

Den störsa lyckan vore att få tag i en stridsvagnsmössa m/Elliott wub.gif men det kan man väl bara drömma om. unsure.gif

The Swede pansar2.png
Lindeberg
Men vad ska du med alla hjälmar till? Du kan ju bara ha på dig en åt gången i alla fall...

;) ;)
The Swede
QUOTE (Marzocchi @ Nov 27 2004, 12:53 )
Men vad ska du med alla hjälmar till? Du kan ju bara ha på dig en åt gången i alla fall...

;) ;)

Till mitt eget lilla personliga militärmuseum fattar du väl. :P
Förövrigt kan jag inte ha alla hjälmar, några är för små. :(
JohnDoe
Fick hem en SF G2 i förrgår

Jäklar vilket ljus horny.gif Den lille rackaren har redan gjort succé på en mörkerfältskjutning biggrin.gif

Den enda negativa är väl att man redan börjat snegla på L4:an vissel.gif

John
2Sharp
QUOTE (JohnDoe @ Nov 27 2004, 14:43 )

Det är ju bara positivt..

KÖP!!

smile.gif

Handlade mig ett par Hatch knäskydd idag, tröstköp då jag inte kunde köpa nya Magnum kängor..
SISU
@ The Swede Har du denna i din samling ?
trader
The Swede
QUOTE (SISU @ Nov 27 2004, 21:32 )
@ The Swede Har du denna i din samling ?
trader

Just denna har jag inte men en likadan :P

Min samling består av:
Stridsvagnshuva m/44 (Den på din bild)
Telehuva sommar och vinter (ryssluva)
Telehjälm 1, 2, 5 och 9
Brittisk telehjälm (ser ut ungefär som telehjälm 2 fast med bommikrofon)
Holländsk telehuva för Leo2A4

The Swede pansar2.png
JohnDoe
QUOTE (2Sharp @ Nov 27 2004, 16:43 )
QUOTE (JohnDoe @ Nov 27 2004, 14:43 )

Det är ju bara positivt..

KÖP!!

smile.gif

Jag vet, jag vet ;)
Team Member
En vit balaklava ifrån Ullfrotté, ett par nya skyddsglasögon ifrån ESS och en SC1 ifrån Surefire...
så kan det gå när man ska köpa julklappar till andra, köp sånt som du själv vill ha och behåll det laugh.gif saint.gif saint.gif
Helmersson
Knallade in på Mil-Shop STHLM igår.

Var ute efter en "Vapenbag AK4"

och några magpuls. Men inget av det jag var ute efter fanns inne så det blev en

och tillhörande

istället... Rena rånet har för länge sen bestämmt mig att aldrig handla från Mil-Shop igen (pga. priserna), men det gick ju som det gick.

Dock så blev jag väldigt nöjd med min FÖRSTA SureFire. Jag skriver FÖRSTA för att det kommer garanterat bli fler vissel.gif

EDIT: Någon som vet vilka som tillverkar vapenbagen, man kanske kan beställa direkt från tillverkaren. Iof så vill jag oftast klämma och känna på sakerna innan jag köper dom.

Helmersson camo.gif
Mordred
Ny väst.

En av prototyperna till SV2K, dock är denna i ljust olivgrön "Berghaus olivgrön" men fungerar gott i skogen och är (givetvis det viktigaste) snygg mot m/90 kläderna :P

Nu sitter det iofs några andra fickor på den med en de jag fick med (bla Duellficka 2000 på vänster axel, flaskfodral 90 och multi/flaskfodralet i m90 Kamo från recon.se)

Pris?

Det är en välbevarad hemlighet biggrin.gif
Sidron
QUOTE (Mordred @ Nov 28 2004, 14:26 )
Ny väst.

Väst framsida
Väst rygg

En av prototyperna till SV2K, dock är denna i ljust olivgrön "Berghaus olivgrön" men fungerar gott i skogen och är (givetvis det viktigaste) snygg mot m/90 kläderna :P

Nu sitter det iofs några andra fickor på den med en de jag fick med (bla Duellficka 2000 på vänster axel, flaskfodral 90 och multi/flaskfodralet i m90 Kamo från recon.se)

Pris?

Det är en välbevarad hemlighet biggrin.gif

Väldigt nice. säkert att du inte vill avslöja priset. Det verkar ju som om du har köpt till det mesta eller har du på nåt vänster lyckats köpa den sådan från Recon?
Är det pansarbyxor du har på dig på den bilden?
Mordred
Åtta av fickorna på västen fick jag med den (de är också i "Berghaus olivgrönt").

Jepp Fältbyxa 90 P är det jag har på mig.
Karin
QUOTE (2Sharp @ Nov 27 2004, 16:43 )
Handlade mig ett par Hatch knäskydd idag, tröstköp då jag inte kunde köpa nya Magnum kängor..

Inhandlade ett par Magnum Elite i torsdags (löningsdag). De har nu använts under en lätt övning, funkade utmärkt. Hur stabila som helst. Stort plus att jag inte ramlade en enda gång!
AdamKalle
Köpte en Inova X1 i fredags. Impulsköp, det bara råkade hänga ett ställ med Inovor lite för nära. laugh.gif

Verkar vara en bra och smidig liten lampa att alltid ha med sig. Gav den en handledsrem av paracord så fort jag kom hem med den.
The Swede
Köpte precis en ak4 bajonett till, den fjärde i ordningen. biggrin.gif

Detta är den äldre modellen med skida i träimitation och paradgehäng.

Nu gäller det att få fatt i en av den nya modellen med paradgehäng också.

The Swede pansar2.png
Skuggan
QUOTE (The Swede @ Nov 28 2004, 21:17 )
Köpte precis en ak4 bajonett till, den fjärde i ordningen. biggrin.gif

Detta är den äldre modellen med skida i träimitation och paradgehäng.
[url]http://w1.392.telia.com/~u39206691/Parad_old_0001.jpg[/url
Nu gäller det att få fatt i en av den nya modellen med paradgehäng också.

The Swede pansar2.png

vart FAN får du tag i alla bajonetter?

bajonetter är något jag skulle kunna tänka mig att samla på...
hur dyra är de? (begränsad budget som ni alla vet)
The Swede
QUOTE (Skuggan @ Nov 28 2004, 21:42 )
vart FAN får du tag i alla bajonetter?

bajonetter är något jag skulle kunna tänka mig att samla på...
hur dyra är de? (begränsad budget som ni alla vet)

Tja, lite här och där.
Den här sista köpte jag på Tradera.
En ak4 bajonett får du ge mellan 300 och 500 kronor för.

The Swede pansar2.png
Adam Wilhelm
QUOTE (AdamKalle @ Nov 28 2004, 15:04 )
Köpte en Inova X1 i fredags. Impulsköp, det bara råkade hänga ett ställ med Inovor lite för nära. laugh.gif

Verkar vara en bra och smidig liten lampa att alltid ha med sig. Gav den en handledsrem av paracord så fort jag kom hem med den.

Här ser man vad man kan göra med en X1:a

Fredriksson
Finns det något fodral till X1, som man snabbt och snärtigt kan fästa på sin väst?
Team Member
Den vita balaclavan från Ullfrotté hade jag köpt på Militay Shop i Gbg för 149:- salute.gif
(nu när det var så många som undrade) ph34r.gif
Helmersson
Ja då har man gjort det igen ohmy.gif Jag har gått in på Mil-Shop STHLM och handlat lite. Jag var fortfarande ute efter en "Vapenbag AK4", och de hade en inne som dock var undanlagd. Jag fick i alla fall möjligheten att klämma och känna lite och den var INTE lika fin och robust som den ser ut att vara på bilden.

Bakom ryggen på mig när jag stog och snackade med butikspersonalen så hängde det en "Masmanian Tiger". Den fick det bli tänkte jag och så vart det också.
Väldigt bra gjord. Stora fina fickor med flera prylfack. Robust och bra vadderad.
Sen ser den bra ut också.

Enda nackdelen var förstås priset på 690 riksdaler, men det var inte överjävligt dyrt.

Bild 1
Bild 2
Bild 3

Sen handlade jag en stycke "Maxim Sports Nutrition - Energy Gel" också för 27:-

Helmersson camo.gif
BUCK
Bild 1
Bild 2
Bild 3

Funkar inte.. :(
Mattias
Fick nyss hem dessa små beauties.
Den här godingen släpper ifrån sig 100 lumens i en timme
medan lillebror här inte är fullt så ljusstark men desto mindre.

Det rör sig alltså om en Streamlight TL-2 samt en Key-Mate.
Myyyysigt.

ps. TL-2:an är även den utrustad med clips fast det syns inte....
Sidron
Var inne på Military Shop och köpte en balaclava, ullfrotte. När jag var inne där så var In Flames sångaren där med sin flickvän och köpte kängor! Jag var i alla fall glad över min nya balaclava. Den ska värma gott i vinter!
sotilas
QUOTE (Sidron @ Dec 1 2004, 22:29 )
Var inne på Military Shop och köpte en balaclava, ullfrotte. När jag var inne där så var In Flames sångaren där med sin flickvän och köpte kängor! Jag var i alla fall glad över min nya balaclava. Den ska värma gott i vinter!

Köpa ???? vissel.gif
Sir Vival
Inte så mycket pryl men en massa riktig fallskärmslina som man får tacka en medlem på forumet för!

Så nu är julklappstillverkningen i form av flätor om 6 m i full gång... biggrin.gif
Gator
@Mattias

Pris på Streamlightsen ?
HV.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.