Fu Kjellberg> Jodå jag kör med "biben" uppfälld ibland, har kört med en gammal pouch från Blackhawk som tar en 6st 40mm granater där. Tyvärr dog kameran innan jag hann fota just det :(
På inköpsstadiet är nu två Combifodral från recon.se som ska bäras på biben, ska bara modifiera dem först så de får en "tyst" låsning ;)
Blir vapenvårdskit o annat smått o gott i dem.
Bilder på de kommer upp när de är klara

Förresten så har jag sytt om just "biben" och locket till den interna fickan (ni ser locket precis ovan magasinsfickorna). De har fått byta plats så jag alltid kommer åt internfickan, och biben vids "bakåt", ned i hållaren för skyddsplattan, när den inte används.
Och axelremmarna har fått extra "fästpunkter" så man kan bära extra breda fickor på biben utan problem.
Tänk vad man kan göra med lite tankeverksamhet, nål o tråd och lite tid

Jag ska fixa bilder på hur det ser ut, med en kamrats Recon-sele som jämnförelse.
Förresten så gick ALL stridspackning som man ska ha i SS2K (inkl vinter-kitet) ned i Snugpaken OCH jag hade plats över för extra dricksflaska, ammo etc.
Och då hade jag inte ens satt fast de två sidfickorna!
Men jag ska troligen sprätta bort avbärarbältet och sy fast ett midjebälte liknande den som SS2K har (enkelt 50mm band), fast med en "Berghaus-buckle", längre ned på säcken.
Avbärarbältet som sitter på säcken nu sitter faktiskt fast lite för högt upp, iaf om man är en 190cm som jag

Diezel> Det fungerar bra, det är lite pilligt att komma åt mittenfickan när man ska ladda om (om man ligger ned), men de andra fyra fickorna kommer man åt utan problem. Att jag är rätt lång med ap-armar hjälper nog till :P
Du har också PM