Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya prylar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
traktorspaning
Ja har fått svar, tack.

Hunnit pröva något än?

Nöjd med köpet?
SwePace
Senaste 2 inköpen:

Dumpficka från Recon. Samt ett par Revision Sawfly, skyddsglasögon med Rx-carrier (Insats för slipade linser) och två linser, mörk och klar.
http://www.d-gear.se/img/product/full/fly_401.jpg
http://www.recon.se/images/Snigel_%20Magdumpficka.jpg

Jag kan rekommendera www.d-gear.se där glasögonen kommer ifrån. Utmärkt kundvård! Kompenserade mig för sena/restnoterade beställningar. Trots att det inte var d-gears fel att det tog tid.

Glasögonen kommer nog att testas först på hojen under sommaren, därefter i stora läbbiga skogen till hösten.

/SwePace
SISU

Åklisar !
Fu Kjellberg
Grabbar och tjejer.

Håll er till friluft och militära prylar.
Det började spåra ur nu.
Har agerat städtant nu.

Fu Kjellberg/Blågul
stefanf
Det låter bra. För enkelhetens skull bör det klargöras i trådreglerna i första posten, annars blir det lätt att man tänker prylar som prylar (självklart då borträknat matkassarna smile.gif ).

Dessa passar dock bra in:
Hittade Fireline till extrapris i vintras, och efter att ha testat är jag "hooked" (ha ha). Så nu köper jag till fullpris. 249:- för linan på bilden. Hittade också till min förtjusning en sjunkande(!) Rapala Supershad. 99:- för den. Fiskarnas redskapshandel.
ice_drop
undrar om någon vet var man kan köpa franska baskrar förutom på terräng som har slut på rätt grön. för att hedra tråden måste jag berätta om mitt senaste köp- blev en canon eos 400d. bra övningarna
Fjällräv
Idag kom ett nytt efterlängtat paket från Recon Vildmark AB.
Denna gång bestod innehållet av följande:

Snigel Design Vattentät Uppdragssäck:

Gerber PR 3.0:

samt en Carinthia Tropen-sovsäck, en Recon-Plånbok, en Snigel Design GPS-ficka och en BCB Vattentät Innersäck 90 L till min Sacci FJS Orginal. Det mesta är tänkt att brukas vid friluftsupplevelser av olika slag.
Mattsson
1st Surefire G2Z samt boken "Ett skott en träff"

Så nu kan jag både lysa upp det civila mörkret och informera de som bo där om ballistisken på en 7,62 prj.
nsky_517
Behövde en sjyst väska till skolan så snubblade jag över Nike SB ryggsäck.

799kr på Caliroots sthlm.
coolhand
Nike har MOLLE grejor?! Vad mer finns i deras sortiment?
trädet
För det första. Köpt en Surefire G2
Sedan. Hittade en nästan komplett ask med "Ögonskydd 111" Med nummer M 7341-111010.
Någon som vet vad dessa används till, och vilken tidsepok?
2Sharp
QUOTE (coolhand @ Jun 29 2008, 14:47 ) *
Nike har MOLLE grejor?! Vad mer finns i deras sortiment?

Jag blev mkt. förvånad. Här är lite flera bilder:
http://www.freshnessmag.com/v4/2007/08/01/...rding-backpack/
Fickan för lap-top verkar ju smart uttänkt smile.gif
kexet
har idag inhandlat ett spänne till stridsvästen på intersport för 25 pesetas. har dock inte hunnit/orkat testa de än. fick tips från en forumsbroder tillika PC
Mordred
Fällkniven A1 direkt ifrån Fällkniven i Boden, extremt bra pris.

Tog modellen med svart blad och som en bonus lät jag gravera in mitt efternamn på bladet.

Fällkniven A1
stefanf
QUOTE (Mordred @ Jul 3 2008, 20:11 ) *
Fällkniven A1 direkt ifrån Fällkniven i Boden, extremt bra pris.

Tog modellen med svart blad och som en bonus lät jag gravera in mitt efternamn på bladet.

Fällkniven A1

Hur mycket kostar graveringen?
trädet
köpt ett knäppetält av en forumit
carljohanh
Ett sprillans Keron GT, amerikansk kevlarhjälm, skyddsväst med keramikplattor och en massa annat smått och gott...
Pappsen
QUOTE (trädet @ Jul 4 2008, 18:47 ) *

Det måsta ha varait en knäpp en... dribble.gif

;)
trädet
QUOTE (Pappsen @ Jul 4 2008, 18:44 ) *
QUOTE (trädet @ Jul 4 2008, 18:47 ) *

Det måsta ha varait en knäpp en... dribble.gif

;)

ha ha smile.gif
Är inte dom flesta här lite speciella? wink.gif

Nästa grunks på listan blir en eickhorn rescueknife (pillat och gillar skarpt) samt en ny p60-lampa till min G2 (där lampan pajja)
Axial
QUOTE (stefanf @ Jul 4 2008, 08:29 ) *
(---)
Hur mycket kostar graveringen?

Prislista gravering.
Mattsson
1st Snigel dump samt en recon plånbok i den taktiska färgen gul.
Fu Kjellberg
Fått hem en USGI IFAK ficka i acu.
IFAK: improved first aid kit.

Fick även en ASAP påse att ha i Grab bagen.

ASAP
Fått hem via en forumit. rolleyes.gif

Har även fått hem ett 5.11 operatörsbälte i coyote brown.
5.11
Fu Kjellberg
Fick en presentlåda med 2 Gerber tänger och en led lampa med 4 st utbytbara lamphuvuden i olika färger.
Fick den av fyra forumiter på min 40 års dag. banan_rock.gif

Tack
SISU
Patroels
Mandrake
Och en som är lite hemlig. ph34r.gif

Hornet
Blackhawk S.T.R.I.K.E. Commando Recon Chest Rig OD
Blackwater Collapsible Baton Pouch OD
Eagle MOLLE M4 Triple Mag Pouch OD
Eagle MOLLE Radio Pouch MBITR OD
Eagle MOLLE Medical Pouch OD
TAG MOLLE Admin Pouch w/ Light OD
TAG MOLLE SAW Box 5.56mm 200Rd OD x2

Ingen bild dock då kameran är i ett annat land :P
cf112
Behövde en datorväska jag med, men det blev ingen Nike.

US Assaultpack från Mil-Tec.

Första intryck när jag packar upp den:
Shit! En liten barnryggsäck till skolutflykten.
Så fel jag hade. Den var bara hoptryckt under frakten och helt platt.

Mått ca: 48 x 27,5 x 15cm

Jag beskriver ryggsäcken närmst ryggen och utåt.

-Två ganska smala men mjukt stoppade axelremmar, fullt tillräckligt justerbara. Två metallöglor på axelremmarna. Enkelt avbärarbälte för midjan, justerbart. Ryggsidan är nätklädd och mjukt vadderad. Ett tunnt förvaringsfack med kardeborrestängning innanför ryggsidan.
- Ett stort huvudfack med en ficka innuti med dragkedja samt nätfack på insidan i locket. Min laptop får utan problem plats (36x25x3,5).
- Nästa fack går med dragkedja runt om och har två mindre nätfickor + ytterligare en ficka inuti. Hyfsat gott om plats för ex regnkläder.
- Ytterst två separata fack med dragkedja, varav det nedre med pennfack mm. Gott om plats för småpryttlar, handskar, mössa, rations mm.
- På framsidan samt längs båda sidorna har man sytt Molle-paneler för fastsättning av valfri ficka, ex Stridsvästfickor el dyl.
- 6st smarta spännremmar åt sidorna samt nedåt för att dra åt väskan när man inte har den fullpackad.
- Kraftigt bärhandtag i ovankant.

Min väska är nu kittad med allt vad dataprylar heter som jag behöver ha med mig inkl. AC nätadapter, 10 DVD skivor, minneskortläsare osv och det är fortfarande gott om plats.

Det är en liten, men ändå förvånansvärt rymlig ryggsäck som trots det fantastiskt låga priset känns riktigt gedigen och välsydd.
Priset? 25 EURO...
Finns i flera färger som Oliv, Svart, Desert, AT-Digital, tysk Flecktarn, Woodland och Foliage.

Betyg: Klockren ***** fem Fänriks-stjärnor av fem möjliga pga av oslagbar kombination av extrem nytta till fantastiskt pris.

ice_drop
fick hem leveransen för nån vecka sen. det blev:
en blackhawk raptor x3 mycket störe än vad det verkade som på nätet
en blackhawk cyclone riktigt bra med alla fästpunkter samt de olika fackens storlek
hatch flight glove riktigt sköna bra passform
en surefire g2 led bra ljus, framförallt bättre färg på ljuset än den gamla g2
olika morale patches ( japp är i det träsket )
ett par hatch hard-knuckle upptäckte att de var trasiga från start så nu får vi se hur bra deras kundservice är:)

nästa gång får det bli nån sjvmtrl
trädet
Lite nya saker köptes in idag (oj va fort lönen försvann)

1 st eickhorn rescue tool
1 st p60lampa (tappade med G2, så den gick sönder"
samt sist men inte minst en C702, verkar vara ganska gedigen mobil, kommer nog hänga med ut i skogen ett tag.
SISU
Lite nytt

Cobra pack , dutybelt o hängslen i från ATS
MRE , ASAP , ATSficka , 1911 märke , Glock patch lifesavers , ESSTac ficka o TTficka ifrån Coolhand .
1010 o striderpatches ifrån polare .
Krook
Jag köpte igår ett nytt liggunderlag; Thermarest Trail Pro

/K
Henil
iPhone 3G svart 16 GB via telia.se
martinator
Införskaffade en liten Surefire E1L som reservlamap till min Kroma.
Trevlig grunka som trots sitt lilla format lyser riktigt bra. Diod med
lins instället för reflektor. Rundare ljusbild än kroman, som en kvadrat
med rundade hörn. Väldigt smidigt format som gör att den alltid kommer
att finnas med i fickan.

/martinator
Beazt
Då har man bränt halva lönen igen..

Nya saker som har införskaffats är..

Hennessy Hammoc Explorer DeLuxe Asym
Liggunderlag mini
Gaskök set
Recon handlampa
Fallskärmslina http://www.coldskills.com/index.php

Regnjacka T&P Packaway
Regnbyxa Packaway http://www.idefixteko.se/

dyk kurs Grundkurs http://www.team-divers.com/
Halldén
Tog mig iväg till sthlm i dagarna och passade på att nöjeshoppa lite:

M90 Shemagh
M90 T-shirt

(M/59 halsdukarna var slut blyg.gif )
www.garderoben.se
Hornet

Nya prylar ær.
Grippod
KAC lightholder (kommer inte ihåg vafan den hette helt)
ACOG TA01-NSN
MAGPUL rail covers

(Vapnet ær en C8a2)
Anzo
QUOTE (cf112 @ Jul 17 2008, 01:45 ) *

-Två ganska smala men mjukt stoppade axelremmar, fullt tillräckligt justerbara. Två metallöglor på axelremmarna. Enkelt avbärarbälte för midjan, justerbart. Ryggsidan är nätklädd och mjukt vadderad. Ett tunnt förvaringsfack med kardeborrestängning innanför ryggsidan.
- Ett stort huvudfack med en ficka innuti med dragkedja samt nätfack på insidan i locket. Min laptop får utan problem plats (36x25x3,5).
- Nästa fack går med dragkedja runt om och har två mindre nätfickor + ytterligare en ficka inuti. Hyfsat gott om plats för ex regnkläder.
- Ytterst två separata fack med dragkedja, varav det nedre med pennfack mm. Gott om plats för småpryttlar, handskar, mössa, rations mm.
- På framsidan samt längs båda sidorna har man sytt Molle-paneler för fastsättning av valfri ficka, ex Stridsvästfickor el dyl.
- 6st smarta spännremmar åt sidorna samt nedåt för att dra åt väskan när man inte har den fullpackad.

Min väska är nu kittad med allt vad dataprylar heter som jag behöver ha med mig inkl. AC nätadapter, 10 DVD skivor, minneskortläsare osv och det är fortfarande gott om plats.

Det är en liten, men ändå förvånansvärt rymlig ryggsäck som trots det fantastiskt låga priset känns riktigt gedigen och välsydd.
Priset? 25 EURO...
Finns i flera färger som Oliv, Svart, Desert, AT-Digital, tysk Flecktarn, Woodland och Foliage.

Betyg: Klockren ***** fem Fänriks-stjärnor av fem möjliga pga av oslagbar kombination av extrem nytta till fantastiskt pris.

Var köpte du denna ifrån? Hittade den på garderoben.se men antar att du beställde direkt från mil-tec / tysk armyshop.
Är ingen fejare på tyska så lite hilfe vore uppskattat!
Adam Wilhelm
QUOTE (Hornet @ Aug 18 2008, 11:41 ) *
Nya prylar ær.
Grippod
ACOG TA01-NSN
MAGPUL rail covers

(Vapnet ær en C8a2)

Finns det ingen adapter mellan weaver-picatinny?
martinator
Har införskaffat en SF M6-CB. banan_rock.gif
Inköpsställe:Terräng i Malmö. Trevlig pryl det där, nu när höstmörkret kommer smygande.
Liten bild också.

/martin
Hornet
QUOTE (Adam Wilhelm @ Aug 24 2008, 21:36 ) *
QUOTE (Hornet @ Aug 18 2008, 11:41 ) *
Nya prylar ær.
Grippod
ACOG TA01-NSN
MAGPUL rail covers

(Vapnet ær en C8a2)

Finns det ingen adapter mellan weaver-picatinny?

Jodå man fick en adapter med till weaver-picatinny.
coolhand
Lite nya prylar de senaste veckorna:

Sverige prylar ifran Groaghach
ATS Cobra & Clap i Ranger Green ifran ATSTactical.com
M90K Expedition Trousers & M90K Nomad Jacka ifran Tacupgear.com

Saknas pa bilden:
Streamlight Sidewinder
En massa energidrycker

Smeghead
Fältjacka NR 08
Fältskjorta NR 07
Fältbyxa NR 07
coolhand
QUOTE (Smeghead @ Aug 31 2008, 06:56 ) *
Fältjacka NR 08
Fältskjorta NR 07
Fältbyxa NR 07

Snabb fraga, vad ar skillnaden mellan NR 08 jackan och CPA 07? Nagon som vet? Har bada gore-tex? CPA tjockare?
Smeghead
QUOTE (coolhand @ Aug 31 2008, 17:08 ) *
QUOTE (Smeghead @ Aug 31 2008, 06:56 ) *
Fältjacka NR 08
Fältskjorta NR 07
Fältbyxa NR 07

Snabb fraga, vad ar skillnaden mellan NR 08 jackan och CPA 07? Nagon som vet? Har bada gore-tex? CPA tjockare?

CPA har gore-tex, NR har det inte. http://www.coldskills.com/webbshop/index.php#Bekl%C3%A4dnad
Fu Kjellberg
Fått hem ett par nya kängor.
info om känga.

Köpta på ett annat forum.
trädet
Ett par lundhags scout. Jävligt sköna kängor.

Någon som har tips på hur man vårdar cellgummit?
Glömde fråga i butiken...
Gusten
QUOTE (trädet @ Aug 31 2008, 21:18 ) *
Ett par lundhags scout. Jävligt sköna kängor.

Någon som har tips på hur man vårdar cellgummit?
Glömde fråga i butiken...

Skölj rent med varmt vatten. Smörj med såpa (grön eller gul strunt samma). Smörjer gummit så sprickbildning uteblir. Egentligen är det glycerinet som står för skyddet. Lädret ska du ha vax på (Nikwax). Fett gör skinnet onödigt mjukt om du nu inte skulle vilja ha det mjukare och mista stödet i vristen. /Gusten Rangern.gif
Adam Wilhelm
QUOTE(Hornet @ Aug 30 2008, 06:57 ) *

Ok, tänkte att du inte hade det eftersom du har monterat siktet på bärhandtaget.

Hornet
QUOTE (Adam Wilhelm @ Sep 3 2008, 23:27 ) *
QUOTE (Hornet @ Aug 30 2008, 06:57 ) *

Ok, tänkte att du inte hade det eftersom du har monterat siktet på bärhandtaget.

Det har jag gjort för att få det upp så jag kan använda CBRN masken också smile.gif
cf112
QUOTE (Anzo @ Aug 24 2008, 12:14 ) *
QUOTE (cf112 @ Jul 17 2008, 01:45 ) *

Priset? 25 EURO...

Var köpte du denna ifrån? Hittade den på garderoben.se men antar att du beställde direkt från mil-tec / tysk armyshop.
Är ingen fejare på tyska så lite hilfe vore uppskattat!

Beställd på Rangershop. Sök på assaultpack. Ser att den stigit till 28.95 Euro.
Adam Wilhelm
QUOTE(Hornet @ Sep 4 2008, 12:05 ) *
QUOTE(Adam Wilhelm @ Sep 3 2008, 23:27 ) *
QUOTE(Hornet @ Aug 30 2008, 06:57 ) *

Det har jag gjort för att få det upp så jag kan använda CBRN masken också smile.gif

Ok, då är jag med i matchen. biggrin.gif
nsky_517
Senast inkommet:

Tacupgear's expedition jacket

American Optics Aviators

Nikon D80

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.