Behövde en datorväska jag med, men det blev ingen Nike.
US Assaultpack från Mil-Tec.
Första intryck när jag packar upp den:
Shit! En liten barnryggsäck till skolutflykten.
Så fel jag hade. Den var bara hoptryckt under frakten och helt platt.
Mått ca: 48 x 27,5 x 15cm
Jag beskriver ryggsäcken närmst ryggen och utåt.
-Två ganska smala men mjukt stoppade axelremmar, fullt tillräckligt justerbara. Två metallöglor på axelremmarna. Enkelt avbärarbälte för midjan, justerbart. Ryggsidan är nätklädd och mjukt vadderad. Ett tunnt förvaringsfack med kardeborrestängning innanför ryggsidan.
- Ett stort huvudfack med en ficka innuti med dragkedja samt nätfack på insidan i locket. Min laptop får utan problem plats (36x25x3,5).
- Nästa fack går med dragkedja runt om och har två mindre nätfickor + ytterligare en ficka inuti. Hyfsat gott om plats för ex regnkläder.
- Ytterst två separata fack med dragkedja, varav det nedre med pennfack mm. Gott om plats för småpryttlar, handskar, mössa, rations mm.
- På framsidan samt längs båda sidorna har man sytt Molle-paneler för fastsättning av valfri ficka, ex Stridsvästfickor el dyl.
- 6st smarta spännremmar åt sidorna samt nedåt för att dra åt väskan när man inte har den fullpackad.
- Kraftigt bärhandtag i ovankant.
Min väska är nu kittad med allt vad dataprylar heter som jag behöver ha med mig inkl. AC nätadapter, 10 DVD skivor, minneskortläsare osv och det är fortfarande gott om plats.
Det är en liten, men ändå förvånansvärt rymlig ryggsäck som trots det fantastiskt låga priset känns riktigt gedigen och välsydd.
Priset? 25 EURO...
Finns i flera färger som Oliv, Svart, Desert, AT-Digital, tysk Flecktarn, Woodland och Foliage.
Betyg: Klockren ***** fem Fänriks-stjärnor av fem möjliga pga av oslagbar kombination av extrem nytta till fantastiskt pris.