Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya prylar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Stocken
JNP Trading i Grängesberg http://www.121.nu/onetoone/foretag/jnp-trading-ab.

QUOTE (MikaelD @ Oct 18 2007, 17:27 ) *
Vart köpte du snöskorna?

/MikaelD
Smeghead
DHL kom med en Paraclete RAV i ett paket idag. Bilder kommer på söndagkväll.
Zippan
Köpt ett par byggarbetsbyxor från snickers för 310 kr i Sollentuna. Rabatt på 50% gav det fina priset. M/90 öken verkar det vara. Jag gillar dem skarpt. Condura på slitytor och bra fickor. Bilderna jag tagit lämnar väl en del att önska. Tagen med mobilkamera.. förlåt... banghead.gif

Funderar på att skära bort en eller bägge utanpåliggande fickorna och en bakficka som bara gapar öppet, den andra bakfickan har knapp.
coolhand
Lite nya prylar de sista manaderna:

LF Raid i Tan
Eagle Raid i OD
2 Eagle Side Pouches i OD
TT Admin Pouch i Tan
TT Custom Padded GP Pouch i Tan (ska ga pa LF Raiden)
Surefire 9P med picatinny faste

Detalj pa insidan av Admin Pouchen

Inkopta pa lite olika forum och pa Tactical Tailor
Skarec
Ska ut på övning i 4 dagar om 30 minuter, men jag var bara tvungen att visa vad jag fick i tidig födelsedagspresent av brorsan igår biggrin.gif
En Gerber compact sport! =D kan komma med ytterligare info om den efter övningen smile.gif

Övrigt så köpte jag ett par handskar på Terräng från MP SEC

Pappsen
Många grejjor från överskott blir det, men inget för er prylbögar att glo på. tongue.gif

Däremot, mina herrar, har inköpts något att skryta om som rekommenderas till alla som vill ha det effektivaste som finns... he he, nyfikna, va?

Jag har just provat utrustningen och jag är glad, nöjd och belåten.

Snabb leverans och inga struntgrejjor i butiken, rekommenderas till er alla, mina herrar.

www.specialprojects.se

Kramar

Pappsen
Mech.Inf
Ett par Lundhags professional high är nyligen inköpta. Nu gäller det bara att gå in kängorna. I butiken hörde jag att Lundhagsen har en tendens att dra ihop sig en aning efter att ha använts ett tag. Någon som har erfarenhet?

Köpte dom på Skövde natur som förövrigt verkar ha dom bästa priserna på just Lundhags. LÄNK
tgb1116
QUOTE (Mech.Inf @ Oct 28 2007, 19:50 ) *
... I butiken hörde jag att Lundhagsen har en tendens att dra ihop sig en aning efter att ha använts ett tag. Någon som har erfarenhet?
Efter att mina g:a trotjänare fått stå oanvända under ett knappt år - trots förvaring med skoblock och annat - hade cellgummit krympt så att jag inte längre kunde använda dem.

Under de sex år jag kontinuerligt använde dem hade jag aldrig några problem.
Nordman
Jag fick precis mina fivefingers. Vibrams hemsida
De var riktigt sköna. bra smidiga är dom. Men jag har inte testat dem ute än. Det är ju inte riktigt rätt årstid.

os frontale
Har blivit en hel del på sista tiden.

Med mera, med mera ;)
SemperMetamContingimus
köpte ny dator igår hos NetOnNet!

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 5000+ processor. 2.6GHz. 1 MB L2 cache
Internminne: 2 GB DDR2 , 667MHz, PC2-5300. 4 DIMM-platser, 2 ledig.
Grafik: NVIDIA 8600GS
Ljud: High Definition Audio 7.1
Hårddisk: 1000GB (2x 500MB)
Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium

Pris: 7 990:-

Är helnöjd med den än så länge, men jag jämnför ju med min gamla dator som jag haft i runt 3 år rolleyes.gif
709
En sändning från GetOut mat och kokkärl, och ett spänne via Groaghach under SIB Gk, men om jag inte minns fel ursprungligen från FuKjellberg:

Cesium
709: Trevligt med lite riktig mat förstår jag? ;) Såg några riktiga godingar där smile.gif

Mitt senaste inköp är en Berghaus Vulcan smile.gif
Var: http://www.simplyhike.co.uk/
Pris: ca. 2100kr inklusive frakt (159,16£)

Gusten
Från Mike & Nike: 2 st tältdel/knäppetält/kärtbarnmånganamn 60.-/ st, 2 st Olles bröder 35.-/st, en grön & en gråbrun. Ett hjälm underlag 45.- och slutligen en anorack 159.- (gamla snödräckts anoracken). Min gamla anorack (likadan) är numera färgad mörkbrun med knappar som t o m blivit beige. frakt 136.- . Lika bra att passa på rusta nu när Putin rustar happy.gif . /Gusten Rangern.gif
u.o.
Köpte just ett Sordin Supreme Pro hörselskydd (med möjlighet att höra samtal) på Clas Ohlson. Har inte hunnit testa det på någon övning än, men det tycks fungera bra. Man kan ju inte göra så dyra investeringar varje dag... mellow.gif
koenigsegg88
Gummianka
Tatonka vattentät påse, TT Anteckningsfodral, 15 meter Lina
Survivalkit
Emergency blanket, isolera/reflektera
Well Mb-01, L96 1 2
Bergans Viking 1 130L äldre årsmodell, 1500kr
Munken_swe

GUIDE 5010 Allround Syntet
Har inte provat dem under övning, men det kommer i helgen. Är hittills mycket nöjd. Ger bra ventilation, men ändå viss värme när man är stilla trots den relativa tunnheten. När man rör på sig värmer de bra efter en stund. Mycket bra grepp och de verkar vara stryktåliga.

Ca 200 kr i den lokala bygghandeln.
martinator
Jag ber en stilla bön att BlåGul inte plockar bort detta....
(obs, ovan menat som ett skämt, blir inte upprörd om det
faller utanför ramen för tråden och ryker, senast jag slängde
in biltillbehör gick den inte så bra, haha)
Det är ju trots allt ett tält biggrin.gif
BILD
den röda bilen då.

Har testats det och är mycket nöjd.
Fälls ut på ca 10 minuter och ihop på
samma tid. det fixar regn och tak-
monteringen gör att det kommer upp
från marken, dvs ingen kyla det hållet.
140 cm brett gör att man får plats två
pers utan bekymmer. Fickor på insidan
för förvaring.

/martinator
TomS
En leverans från backcountryoutlet anlände idag. Den innehöll Primus MultiFuel-kök och nalgene-flaskor smile.gif
Primus MultiFuel - 55 dollar
Nalgene flaska - 9.95 dollar

Strv S
Lite godis från andra sidan atlanten:

några Primus multifuel, några, nalgene, 2 jetboil, 2 gerber, 1 MP400 och en Mp600. några petzl karbinhakar och några grejer från MSR
Mordred
Dagens kungliga inköp: En termosfältflaska (kanadensisk) från "Armyshop" i Umeå, tar 8dl vätska och passar i fältflaskfodral 90 K, pris?
90 (nittio) kronor!

Nu skall jag bara testa att den håller värmen i längre än 15min :P

Ja Sytare, bilder kommer...

Edit: Efter 4½h vid noll grader så hade vattnet gått från ca +90 grader till ca +50 grader.
Lyset
QUOTE (Mordred @ Nov 13 2007, 15:19 ) *
Dagens kungliga inköp: En termosfältflaska (kanadensisk) från "Armyshop" i Umeå, tar 8dl vätska och passar i fältflaskfodral 90 K, pris?
90 (nittio) kronor!

Nu skall jag bara testa att den håller värmen i längre än 15min :P

Ja Sytare, bilder kommer...

Edit: Efter 4½h vid noll grader så hade vattnet gått från ca +90 grader till ca +50 grader.

Det kan väll aldrig vara en likadan flaska som säljs på specialprojects.se en så kallad Dew-vac 750 surprise.gif
Fu Kjellberg
Är det det så är det ett väldigt bra pris. rolleyes.gif
Mordred
*host* Om det är exakt samma modell som SpecialProjects saluför vet jag inget om, men den är av Märket "DEW" och tillverkades (enligt stämpeln i botten) i Mars 1999.
NSN: 7330-21-907-5266
NSCM: 36221

Edit: efter att ha besökt specialprojects hemsida och tittat på deras bild....jag ser ingen skillnad rent utseendemässigt mellan min termos och den de säljer. Min är begagnad, givertvis, men annars....nä.

Den braiga butiken "Armyshop" visade sig ha fler hemma än vad som synes, när jag tömt butiken på termosfältflaskor så tog de fram lika många till från lagret dribble.gif

/Mordred som införskaffat några fler idag, åt folk som bad om det!
Lyset
banan_rock.gif Moahahahaha
Beställde 1 st osed fältflaska idag ifall det var dennsamma och det verkar det ju vara.Känns jävligt
prisvärt i jämförelse med vad specialprojects.se skulle ha.
Fu Kjellberg
QUOTE (Lyset @ Nov 14 2007, 18:38 ) *
banan_rock.gif Moahahahaha
Beställde 1 st osed fältflaska idag ifall det var dennsamma och det verkar det ju vara.Känns jävligt
prisvärt i jämförelse med vad specialprojects.se skulle ha.

Samma här.
Skall bli intressant att se.
BertilXerxes
Ett par nya lådor nödlivsmedel kom hem idag.

150 styck av dessa från 2001. dribble.gif

Spook
2st nya, gamla kappor smile.gif

Smeghead

Paraclete RAV 2003-version
Paneler från Evolution Armor
Pris runt 5500kr

Skön som fan, SV2K ligger långt nere i garderoben nu.
Armyk9handler
nu har jag surfat runt lite och hamnade av nån anledning på fmv utförsäljningar

hittade en jacka m/90 goretex strl xl på active life equipment och fick nästan ståpäls....

beställt? jajamen!!!
Strv S
Gore-tex jackan active life equipment har är gjord av Tacgear i tyskland. Tacgear
fins även på Rangershop
the_Unit

**********MODERERAT**********

Reglerna för just denna tråd är väldigt klara och tydliga.

LÄS TÄNK SKRIV.

Rille116
Blå/Gul
coolhand
QUOTE (Smeghead @ Nov 15 2007, 15:20 ) *
Paraclete RAV 2003-version
Paneler från Evolution Armor
Pris runt 5500kr

Om det priser ar inkl paneler sa ar det ett ganska bra pris tycker jag nog.

En CIRAS utan paneler kostar runt $600 har. Sjalv har jag tva SAPI platar pa ingaende dribble.gif
Rantanen
Kan vem som helst handla från Active life?Står att de är grossist ?

http://www.surplus.se/
odenmedic

Flygvapen hoodie genom en forummedlem
Soldier under Three Flags (om Larry A. Thorne)
MikaelD
QUOTE (Rantanen @ Nov 20 2007, 18:28 ) *
Kan vem som helst handla från Active life?Står att de är grossist ?

http://www.surplus.se/

Ja det kan man, har själv beställt lite skjortor från det företaget.

/MikaelD
Fjällräv
Leverans från Terräng:

Mini-Trangia
Snugpak Airpak
Mössa

Inköpt inför vinterns äventyr. Trangiat ska så fort som möjligt få bekanta sig med mitt Omnifuel då tillfälle ges. Dock saknar jag en F1:a som även den skulle komma. Men man får väl göra en beställning till kanske.

/En glad Wessén
Zippan

Köpte nya kängor idag från garderoben. Jack Pyke Countryman. Sitter som handsken, hoppas att de håller länge.
Fu Kjellberg
Senaste inköp:

Överst från vänster:
Ett handsytt fodral till minitrangia med invändig hållare för tändstickor.
1 st fälttermos på 0,8 liter från armyshopen i Umeå (tack Mordred)
Mer info här:DEW vac 750
1 par 5.11 knäskydd och ett m90 kartfodral. Bytesaffär med SISU på forumet.
Fu Kjellberg

Denna tråd är menad åt militärt och taktiskt men även vissa civila prylar som kan användas i det syftet.
Åter till det militära.

Fu Kjellberg / Blågul
Patroels
Är det samma fältthermos som norska försvaret använder. Frågas, kom.
Fu Kjellberg
QUOTE (Patroels @ Nov 29 2007, 22:44 ) *
Är det samma fältthermos som norska försvaret använder. Frågas, kom.

Jag kollar upp och återkommer. smile.gif
os frontale
Dew Vacen används på AJB istället för fältflaskan vintertid.. Den håller sig iallfall ca 15-20 timmar utan att den fryser men man bör försöka dricka och fylla p med kokande vatten så ofta som möjligt, annars fryser den igen som fältflaskan gör på 1 timme.
Fu Kjellberg
Dagens införskaffande.
En 2-delad chestrigg från Tactical Tailor gjord för tyska specialförband i A-stan.
Skillnaden på denna jämfört med vanliga X-oket är att det sitter extra D-ringar på oket samt resår för vätske system.
Inköpt via Coolhand.
Nu är det bara att vänta på att Recon släpper fler fickor i tan rolleyes.gif
coolhand
Mannen i brunt kom med dessa igar.

SAPI plates i L

Fu Kjellberg
QUOTE (coolhand @ Nov 30 2007, 21:03 ) *
Mannen i brunt kom med dessa igar.

SAPI plates i L

Vad för plate carrier kommer dom att hamna i ?
coolhand
I dagslaget sa har jag bara denna...

Tanken ar att antingen fixa fler fickor till denna, alternativt (som ar mer troligt) skaffa en TT Plate Carrier da jag i dagslaget inte har nagra soft armor panels.

QUOTE (coolhand @ Sep 2 2007, 07:45 ) *
Tactical Tailor Custom Marine Recon Plate Carrier.
Pappsen
QUOTE (Pappsen @ Oct 27 2007, 10:26 ) *
Många grejjor från överskott blir det, men inget för er prylbögar att glo på. tongue.gif

Däremot, mina herrar, har inköpts något att skryta om som rekommenderas till alla som vill ha det effektivaste som finns... he he, nyfikna, va?

Jag har just provat utrustningen och jag är glad, nöjd och belåten.

Snabb leverans och inga struntgrejjor i butiken, rekommenderas till er alla, mina herrar.

www.specialprojects.se

Kramar

Pappsen

Har nu provat hammocken i tre dagar i sträck ute i läskiga skogen med temp från +-o till -4.

Extraisolerade med alubelagd poncho under liggunderlaget och dito ovanför myggnätet, blev nästan för varm... smile.gif

Jag rekommenderar denna produkt.

Pappsen
Fjällräv
Idag kom ett efterlängtat paket från Recon Company i Tyskland. Fick tyvärr vänta sju veckor på paketet av okänd anledning. Men nu är jag glad.

Beställde en ryggsäck,Tasmanian Tiger Mission Bag, samt några fickor av varierande storlek att fästa på ryggsäcken.

På bilden sitter tre av fickorna på säcken. Kostade totalt cirka 1600 kronor inklusive fickorna. Är hittills mycket nöjd.
Mordred
Jultomten kom tidigt i år, detta blev min stora julklapp för 2007

Redan fälttestad i snöblåst, jag gillar den lika mycket som min Taiga FJS02 Jacka i Grön-kamo smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.