Min gamla trotjänare till Fjällrävenjacka faller efter ca: tio års användande tyvärr nu isär på
molekylärnivå, så jag har blivit tvungen att börja leta efter en ersättare.
Ett stort antal butiker och outlets har genomsökts med beklämmande uselt resultat...
Nästan alla mina utekläder är olika former av militära plagg och för egen del tycker jag att de
civila motsvarigheterna är ren och skär goja, eller så är dom orimligt dyra. Dock finns det ju
ett egenvärde i att kunna se lite mer "civiliserad" ut ibland...
En kamrat tipsade mig om
ITAB och efter att ha läst på ordentligt på olika forum
om deras grejor kastade jag in en beställning som hämtades tidigare idag:

Jacka Forrest (nej, inte Taigas modell, men denna går på 429 kr...)
Av Fieldtex Ripstop, används bl a i brittiska och irlänska armékläder.Teflon-impregnering för skydd mot
vatten, fett och smuts. Jackan är förstärkt med slipad Cordura Light på axlar och armbågar. Ryggok med
nätventilation och ventilation i ärmhålan. Avtagbar justerbar huva. Justerbar krage, midja, linning och ärmslut.Byxa Forest
Jacka Packaway - regnjacka grön,
Dupont® Tactel Diamond Ripstop. En ultralätt stark teflonbehandlad
polyamidväv. Vikt 277 g i storlek M.Byxa Packaway - regnbyxor svarta
Snödräkt M/90 och vit 3-hålshuva från Garderoben. (Underbart att äntligen få en med kvitto på...)
Tröja Steward, marinblå
Jägartröja
Dry´n Warm sock, 3 par,
innerst en Cool-Max® liner för fukttransport, ytterst en socka av ull/nylon för
värme och slitstyrka.Tecnic underställ, marinblått
Långkalsonger Viafil, svarta
T&P Vintermössa Grön
Mössa Windbreaker
Stickad vante
T&P Getskinnshandske
Handske Windbreaker
Skyddskänga Alpine Winter (S3), Material:Nötläder/Thinsulate/fiberpäls/gummisula/komposittåhätta/Kevlar
En fantastisk lätt och smidig vinterkänga med skydd som varken känns eller syns. Passar till såväl arbete
som fritidsbruk. Komforttemperatur ner till –30C°. Skafthöjd 28 cm. Färg svart.Skosnören, 2 par
Action T-shirt, 2 par,
Ciba Dry, 100% superfin microfiber polyesterAction Boxershorts, 2 par
Vattenreningssystem Katadyn Hiker, från Recon.

Samma bild fast större...