Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya prylar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Flak

Stadens bibliotek besöktes nyss och där köptes bl a: följande:

4 st nummer av Protec á 2,50 :- / st.

Eric Jarneberg - Kustjägare
Jon Lee Andersson - Guerrillas
Mike Croll - The History Of Landmines

Böckerna kostade 10 kr styck... smile.gif
Mordred
Teddy har fått byxor, Hatt (han tillhör ursprungligen ett visst Säk-förband :P) och fått tagit en flygtur med en Herca till Sthlm.

http://img46.imageshack.us/img46/7576/teddylx8.jpg

------------------------------------
Ändrad till länk pga storlek

The Swede
BLÅGUL
sotilas
Hepp...

Då har man vart o tröst handlat lite...

http://tasmaniantiger.tatonka.com/Produkt....knr=72&pnr=7646

Rangern.gif
Kimster
ORIENTERING
Okej, nu har jag raderat 14 inlägg på de 3 sista sidorna. Hädanefter vill jag att forumets största (bästa?) tråd ska behandlas med respekt och inte besudla den med massa korta kommentarer om ditta och datt som egentligen inte säger så mycket.

Inget kommenterande om att "..oj vad fin" eller "..nu blev jag avis"
Undrar ni något om någon pryl skriv kort och konkret exakt vad ni undrar och nöj er med ett svar, det måste inte skrivas ett helt inlägg som innehåller ordet "tack" vi förutsätter att man uppskattade hjälpen ändå.

När ni visar upp era nyinköp är några påsar mat som ni hittat i ett förråd motsv inte intressant... och liknande inlägg. Försök alltid ange var ni köpt grejerna och eventuellt pris, för att slippa efterkommande frågor om vart det köptes. Inget krav, men det underlättar.

Här ska mer eller mindre bara finnas prylporr och massor av bilder.. kom ihåg det bilder bilder bilder gör alla glada. BEAKTA dock att det inte få läggas in bilder som är större än 800x600 pixlar. Är dom det så länka bara.

Högaktningsfullt
/ Kimster
TForce
Fick visserligen mina två aluminimum 20 skotts magasin för två veckor sen men idag
testades dessa på en fältävlan och de funkade perfekt. Inga eldavbrott och magasinen
lätta som vatten biggrin.gif

http://Shootshop (Ej tillåten länk)/home.html
kostade 149kr styck

OT Varning
Undvik dock 30 skottsmagasinet för det funkar inte så bra tyvärr.
coolhand
Blev en Tactical Tailor MAV 2-piece med X-Harness igar. Tankte testa en lite lattare rigg en en stridsvast.

Min utdeckade vast:

Bilder pa prylarna utan fickor:

MAV (Pa bilden dock en 1-piece)

X-Harness
Flak
blyg.gif

Min gamla trotjänare till Fjällrävenjacka faller efter ca: tio års användande tyvärr nu isär på
molekylärnivå, så jag har blivit tvungen att börja leta efter en ersättare.
Ett stort antal butiker och outlets har genomsökts med beklämmande uselt resultat...

Nästan alla mina utekläder är olika former av militära plagg och för egen del tycker jag att de
civila motsvarigheterna är ren och skär goja, eller så är dom orimligt dyra. Dock finns det ju
ett egenvärde i att kunna se lite mer "civiliserad" ut ibland...

En kamrat tipsade mig om ITAB och efter att ha läst på ordentligt på olika forum
om deras grejor kastade jag in en beställning som hämtades tidigare idag:

Jacka Forrest (nej, inte Taigas modell, men denna går på 429 kr...)
Av Fieldtex Ripstop, används bl a i brittiska och irlänska armékläder.Teflon-impregnering för skydd mot
vatten, fett och smuts. Jackan är förstärkt med slipad Cordura Light på axlar och armbågar. Ryggok med
nätventilation och ventilation i ärmhålan. Avtagbar justerbar huva. Justerbar krage, midja, linning och ärmslut.

Byxa Forest

Jacka Packaway - regnjacka grön, Dupont® Tactel Diamond Ripstop. En ultralätt stark teflonbehandlad
polyamidväv. Vikt 277 g i storlek M.

Byxa Packaway - regnbyxor svarta

Snödräkt M/90 och vit 3-hålshuva från Garderoben. (Underbart att äntligen få en med kvitto på...)

Tröja Steward, marinblå
Jägartröja

Dry´n Warm sock, 3 par, innerst en Cool-Max® liner för fukttransport, ytterst en socka av ull/nylon för
värme och slitstyrka.

Tecnic underställ, marinblått
Långkalsonger Viafil, svarta

T&P Vintermössa Grön
Mössa Windbreaker

Stickad vante
T&P Getskinnshandske
Handske Windbreaker

Skyddskänga Alpine Winter (S3), Material:Nötläder/Thinsulate/fiberpäls/gummisula/komposittåhätta/Kevlar
En fantastisk lätt och smidig vinterkänga med skydd som varken känns eller syns. Passar till såväl arbete
som fritidsbruk. Komforttemperatur ner till –30C°. Skafthöjd 28 cm. Färg svart.

Skosnören, 2 par

Action T-shirt, 2 par, Ciba Dry, 100% superfin microfiber polyester
Action Boxershorts, 2 par

Vattenreningssystem Katadyn Hiker, från Recon.

Samma bild fast större...

happy.gif
Flak

Då jag på bästa sätt tjänstgjort under en veckas tid som kattvakt, fick jag idag följande utrustning
av min snälla syster:

* En kamouflagemålad fick-kniv av yppersta turistmånglar-kvalité, komplett med ett Eiffeltorn (!) och
texten Paris!

* En liter rehydrationsvätska, som förebygger uttorkning.

B)
HvPrsk
Är numera en nöjd ägare till en Arktis Windbreaker ( worthy.gif), Recon sidfickorna till stridssäcken, Tasmanian Tiger "Waterproof bag" (L) och 15 meter Paracord...
arven
La diverse skambud på Widforss senaste auktion. Det blidde en bygelrepeter, Winchester 88 i 308 win. Som hittat för 1800 kr. Nu ska det ut o vevas på banan. 8.gif

Hornet

smile.gif
Nilsanders
Hornet - inköpsställe på blixtlåsplösarna?
Hornet
aha sorry glömde att jag skulle laggt med det

ranger-shop
Nilsanders
QUOTE (Hornet @ Nov 24 2006, 21:30 ) *
aha sorry glömde att jag skulle laggt med det

ranger-shop

Tack, har länge sökt "Stiefelschnellverschluss"! blink.gif
BA02
Hittade en omtalad bok på nätet (antikvariat).

Den inbundna versionen. Jag vet att jag har haft pocketversionen, men nu kan jag inte hitta den.

Fågelbröstet

"Mitt" omslag ser inte ut som det på länken ovan.
coolhand
Fick denna haromdagen:
BA02
Idag anlände ett paket från Adlibris.

Utlandsstyrkan i fredens tjänst

Har bläddrat lite snabbt i den. Ser bra ut!
Reagerade på paketavin 1.6 Kg vägde paketet.
BunkerBuster
QUOTE (coolhand @ Nov 29 2006, 06:47 ) *
Fick denna haromdagen:

Grattis Coolhand, starkt jobbat clap.gif
coolhand
QUOTE (coolhand @ Nov 28 2006, 21:47 ) *
Fick denna haromdagen:

Nja, det ar nog inget jag kan ta kredit for iofs.

Allas vara kara ebay.

Fast om jag laste min gamla goda UniRFV93 korrekt sa kan ju Serganter bara skarmmossa. Kanske ar annat nu for tiden.
T-76
Vann en auktion på Tradera.
Ett grönt Ag3 handskydd, skena och grepp.
Lite hantverk senare.

http://img369.imageshack.us/my.php?image=ak4bosmodpp3.jpg
Mattsson
Köpte en fällkniven A1, direkt ur kartong för endast 1018 kr. biggrin.gif

Nu ska den på västen, men hur? Förslag?
MastY
Mattsonmannen, fyfan va ovär det känns att jag köpte den för 1800:- för bara några månader sen.
Var köpte du den?
Mattsson
QUOTE (MastY @ Dec 2 2006, 17:50 ) *
Mattsonmannen, fyfan va ovär det känns att jag köpte den för 1800:- för bara några månader sen.
Var köpte du den?

Så här var det: Under överlevnads utb så pratade en i plutonen med en instruktör från FÖS om dennes kniv, då kom det fram att dom (FÖS) skulle snart slänga iväg en ny beställning av knivar, då tog soldaten i akt att fråga om man kunde beställa samtidigt så att man fick lite rabatt. Och i veckan så kom min PC och lämnade över knivarna till oss som beställt på pluton, enligt uppgift så kom han i M/87. biggrin.gif

Sen måste jag ändra min på priset, kniven kostade 1018,50kr och inte 1018kr.

Rangern.gif
os frontale
http://www.knifepro.com/product.asp?ProdID=5426&CtgID=
Enligt forex 864,00 Sek

Där har ni, beställde min S1a därifrån.
Frantic
QUOTE (almkvist @ Dec 4 2006, 11:15 ) *
Enligt forex 864,00 Sek

Hur mycket fick du betala i frakt?
os frontale
QUOTE (HvU-johan @ Dec 5 2006, 18:27 ) *
QUOTE (almkvist @ Dec 4 2006, 11:15 ) *

Enligt forex 864,00 Sek

Hur mycket fick du betala i frakt?

under 300lappen, men då hade jag även ett lansky sharpening system med.
raulito
fick hem på posten 5 st aluminium magasin. splitternya och nästan ingen vikt alls.

vann en aktion på tradera.

supernöjd.
Knekt
QUOTE (raulito @ Dec 7 2006, 20:47 ) *
fick hem på posten 5 st aluminium magasin. splitternya och nästan ingen vikt alls.

vann en aktion på tradera.

supernöjd.

Vad fick du ge?
Hornet
ett tips till folk som behöver AK4 mag

http://www.ranger-onlineshop.de/1590011.ahtml
BertilCesar
Nanok Endurence SF -25°C

Pris: 2175:- på Recon vildmark
Skuggan
QUOTE (BertilCesar @ Dec 8 2006, 15:54 ) *
Nanok Endurence SF -25°C

har du provat den än?
jag köpte en Carinthia Brenta, och jag tycker den känns tight runt kroppen, är det samma med du köpt?
BertilCesar
QUOTE (Skuggan @ Dec 8 2006, 16:03 ) *
QUOTE (BertilCesar @ Dec 8 2006, 15:54 ) *

Nanok Endurence SF -25°C

har du provat den än?
jag köpte en Carinthia Brenta, och jag tycker den känns tight runt kroppen, är det samma med du köpt?

Nej, min bror hämtar den från posten just i detta nu medan jag är på jobbet, du får en fullständigt rec när jag har testat den på min årliga vandring på sörmlandsleden som sker i början av januari clap.gif
Slöbevakarn
Fått hem två böcker från Tradera.

Attack och Bravo två noll av Andy Mcnab.

A 15 kr styck. wub.gif
os frontale
Ett par meindl army gore, 1500;- landade de på ink frakt från tyskland.

Oroar mig lite för att de är aningen aningen för små, men de kanske töjer ut sig? ;)
BertilCesar
Köpte mig lite leksaker i förrgår =)

TKS produktinfo:

Battle Tank Panther
Tuffa pansarvagnar i mikroformat! Kryp ner i förarsätet och njut av larvfötternas muller när din vagn rullar ut på slagfältet. Känn den massiva slagkraften när du avfyrar kanonen mot din kollega, vars tank just siktats gömd bland dina urdruckna kaffekoppar. Battling Micro Tanks ger nöje både för barnet och den barnslige vuxne. Inställning för tre olika IR-kanaler ger möjlighet till lika många spelare. Kanonhuvudet är roterbart och vagnens framkomlighet är förvånansvärt stor. Tre förinställda lägen finns: tank mot tank, autospel och övning. Lev inkl fjärrkontroll, tanks, figursoldater, diverse hinder samt batterier (3 st R03 till fjärrkontrollen, 4st GP357 till tanksen).
Pris: 169 kr

Pris:
Styckpris - 169 kr
2-pack - 269 kr

Betyg: Klart värt pengarna, sedan är den tokrolig att ha på kontoret speciellt när det sitter ett gäng MÖPar här =)

Mitt andra köp:

SW motorsport Combat gloves. pris: typ 960 spänn.
skall testa dem under vandringen i jan. betyg kommer
Gator
Jultomten heter Ken...

- SUV pouch, CB
- Pistolmag pouches, SG
- Goggle strap retainers, SG
- MOLLE D-ring holders, SG
Samtliga från Emdom
HV.gif
Sytare
Tillägg: SG är "Sewage Green", en väldigt praktisk grön färg som ter sig mycket natrulig (skuggning/lyster)
http://www.emdomusa.com
NDR
Rekommenderad julklapp till en själv!
FN1.gif
Utlandstyrkan i fredens tjänst!

Gator
QUOTE (Sytare @ Dec 22 2006, 15:49 ) *
Tillägg: SG är "Sewage Green", en väldigt praktisk grön färg som ter sig mycket natrulig (skuggning/lyster)
http://www.emdomusa.com

Tack för det, missade det där. SG lirar riktigt bra ihop med SV2k också.
HV.gif
coolhand
@ Gator

Ar de kittade for SV2K med 5 molle rader bak eller har de de fyra som ar standard?

Mina senaste inkop:

Surefire A2 ifran ett annat forum
M90K Bushhat ifran www.tacupgear.com

Gator
@coolhand

Maggfickorna har tre band, dessutom är de (fickorna) inte tillräckligt långa för att täcka två band på SV2k. men det funkar. Ska ha 6P i den.
SUV:n har två + två band.
HV.gif
coolhand
QUOTE (Gator @ Dec 23 2006, 04:15 ) *
@coolhand

Maggfickorna har tre band, dessutom är de (fickorna) inte tillräckligt långa för att täcka två band på SV2k. men det funkar. Ska ha 6P i den.
SUV:n har två + två band.
HV.gif

Tack! Det var framst SUV:n jag undrade om.

BTW. De sista vingummina kommer att atas imorgon!
Nestor
Fick en MagLite i julklapp och undrar därför lite vad som rekommenderas, av de forumiter som kan det här med ficklampor, vad man ska smörja o-ringarna med.
Funderade på rapsolja tveka.gif men det känns inte helt rätt.

Märke?, produktnamn på bra smörjmedel uppskattas mycket smile.gif

Mvh//
Nestor
vemtogmittnamn
Julklappar som hör hemma i denna tråd:

Primus PowerLighter, pris gratis

Vattensäker mobilficka, av okänt märke
pappa6116
QUOTE (Nestor @ Dec 24 2006, 23:48 ) *
Fick en MagLite i julklapp och undrar därför lite vad som rekommenderas, av de forumiter som kan det här med ficklampor, vad man ska smörja o-ringarna med.

Mvh//
Nestor

Smörja???

Har haft en maglite i bröstfickan på FU90 i snart 8 år och har aldrig behövt smörja in o-ringarna. däremot så skall du se till att plocka isär den i 3 delar (skruva av botten pluggen och själva lamphuvudet) när du kommer hem ifrån skogen och låta den torka ut.
M00nStalker

Mvh//
Nestor

Om du inte fick den i julklapp för några år seadan och just nu kom på det tycker jag inte att du ska smörja den med något alls.

De håller bra när de är nya, och min äldsta maglite är nog nästan tio år vid det här laget, har bara bytt i-ringar en gång och då var det för att jag tänkte att det kanske var dags, men satte sedan tillbaka dem eftersom jag inte kunde se eller känna någon skillnad mellan de nya och de gamla, har fortfarande de nya i en plastpåse.
404 Skenberg
Tomten kom med en Vinkelslip av märket Ferm samt en rotationskopp/borste för att slipa bort rost och färg på Kp bilen.

Ej en Mil pryl men den kommer att brukas på ett miltärt fordon.

God fortsättning gott folk

Mvh
404 Skenberg
coolhand
Antar att det ar fler som kopt/fatt nya grejor men har ar nagra av mina senaste forvarv:

TT Active Shooters Bag

Sony Ericsson W810i

TT igen tillsammans med IDF Paratroopers Hoodie (med mitt namn pa hebreiska pa ryggen biggrin.gif)
Ignorance
Coolhand > inköps ställe på hoodien frågas?
Sir Vival

NyoGel 760G (från Nye Lubricants) är det som funkar bäst för packningar och gängor på ficklampor av metall.
Finns hos www.lighthound.com, och när du ändå köper det, så passa på att skaffa en riktig lampa ;)

QUOTE (pappa6116 @ Dec 25 2006, 06:26 ) *
plocka isär den i 3 delar (skruva av botten pluggen och själva lamphuvudet) när du kommer hem ifrån skogen och låta den torka ut
I rest my case! saint.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.