Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya prylar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
UAV
Trycker folket i denna tråd egna sedlar, eller har man helt enkelt mer att leva för när man lämnat studiehelvetet?
109 Eken
Det gäller att prioritera...men visst var det lättare att handla gear när man hade två löner istället för studielån
carl0s
Hur mycket använder ni all grejer ni köper?
Gusten
QUOTE (UAV @ Aug 26 2006, 13:09 ) *
Trycker folket i denna tråd egna sedlar, eller har man helt enkelt mer att leva för när man lämnat studiehelvetet?

Vi samlar på oss både guldburkar & VA-mat som vi äter & köper prylar för lönen i stället. :P /Gusten Rangern.gif
109 Eken
QUOTE (carl0s @ Aug 26 2006, 16:46 ) *
Hur mycket använder ni all grejer ni köper?

Kan bara tala för mig själv men använder jag inte prylen säljer jag den vidare till nån som har bättre nytta av den. Sen är det kul att variera sig lite i EDCn smile.gif
Xit
QUOTE (Gusten @ Aug 26 2006, 19:12 ) *
QUOTE (UAV @ Aug 26 2006, 13:09 ) *

Vi samlar på oss både guldburkar & VA-mat som vi äter & köper prylar för lönen i stället. :P /Gusten Rangern.gif

Så sant så! ;)

http://img91.imageshack.us/img91/659/mremmrq3.jpg

------------------------------------------------
Ändrat till läng pga storlek.
Inga bilder skall vara större än 600 pixlars bredd när ni publicerar dom.

The Swede
BLÅGUL
Lättöl
Köpte en sk. taktisk påse till Anna-Karin. Bilder kommer.

15 sekunder efter det att jag stängt dörren till hotellrummet knackade det på en tv-tekniker som sa att det tydligen var något fel på tvn. Han fipplade lite med kanalerna och drog i sladdarna, men han ändrade inget vad jag såg. Sedan gick han.

Efterssom jag anade ugglor så ringde jag receptionen och frågade om han tillhörde personalen. Jag blev kopplad till hans chef som sa att de mycket riktigt hade en gubbe ute, men att han hade gått till fel rum av misstag (hur i h-e han kunnat få reda på det på 5 sekunder).

Är det jag som är paranoid, eller är detta standardförfarande om man knatar upp på rummet med ett (tomt) vapenfodral (USA/NV/LAS)?

Passade på att hyra en H&K MP5 och en H&K UPS dribble.gif . Mycket mycket trevliga. Inga bilder där tyvärr, bara måltavlorna.
Frantic

en styck spork. 15 kr på militaryshop Malajn.gif
Groaghach
Köpte i helgen Frystorkad mat av en forumsmedlem. Jag skall försöka lägga upp bilder innan maten är uppäten :-D

Groaghach
Hornet

Contents:
5 sterile dressings 50 x 50mm
2 sterile wound dressings 75 x 75mm
12 assorted pins
1 pair examination gloves
8 antiseptic cleaning wipes
1 roll 3M micro pore tape
1 adhesive dressing strip 40 x 1000mm
2 white open weave bandages 75 x 5000mm
16 paracetomol tabs
10 open weave wound dressings 75mm x 75mm
1 crepe bandage 75mm x 4500mm
1 130mm scissors
1 15g savlon cream
10 dumbell sutures
1 Triangular bandage
1 Tweezers
1 Isolade resuscitator
[MPJ]Sgt.Ratchak
Meindl Performance från BondSteel, billigt billigt.
Lättöl
Taktisk påse (tactical bag)

Märke: Allen
Pris: 50$
cordite
Gamla svenska armekängor från tretorn. (Mike & Nike) BILLIGT, funkis, kan användas till pjäxa och så slipper man skitmaterialet goretex. För under 200:- får man mer känga än nån 2000:- superkänga. Undantaget så är väl Lundhags bra men har inte 2500+ att köpa dojjor för just nu. Var tog Jörnkängan vägen?
Vesku
QUOTE (HvU-johan @ Aug 28 2006, 11:33 ) *

Vet du om sporken går att köpa över internet? Satt och letade efter den en stund innan jag la min beställning på lite annat lull lull men jag hittade den inte.
FkN
QUOTE (Vesku @ Aug 28 2006, 22:26 ) *
Vet du om sporken går att köpa över internet? Satt och letade efter den en stund innan jag la min beställning på lite annat lull lull men jag hittade den inte.

Denna från Recon är funkis:

Spork
Nifelhel
Skärpning! En spork ser ut så här.

Sked och gaffel kombo i samma ända. Annars är det ingen spork!!! sad.gif

The Spork Page
Frantic
QUOTE (Vesku @ Aug 28 2006, 22:26 ) *
QUOTE (HvU-johan @ Aug 28 2006, 11:33 ) *

Nej jag tror inte det Men den som Fk. Nordin länkade till är samma model.
Nifelhel: Wordnazi vissel.gif
Hornet

Dagen inköp synd att dom inte fans i M90 dry.gif
Nifelhel
@HvU-johan
Antingen har man the real deal eller så har man nåt billigt försök till kopia.
Frantic
QUOTE (Nifelhel @ Aug 29 2006, 16:48 ) *
@HvU-johan

Jaja men precis som man kallar alla fyrhjulsdrivna bilar Jeep:ar och alla isolerade "flaskor" thermos, så kallar jag nått som är en spoon och en fork för spork. Slå mej om du vill :P
Och så är det väl inte som du säger "nått billigt försök till kopia"
Kolla bilderna. Tkr inte att dom är särskilt lika.

Med all vördnad //Johansson Malajn.gif

Edit:stafva ungjäfel
Hans Engström
QUOTE (HvU-johan @ Aug 29 2006, 16:59 ) *
QUOTE (Nifelhel @ Aug 29 2006, 16:48 ) *

@HvU-johan

Jaja men precis som man kallar alla fyrhjulsdrivna bilar Jeep:ar och alla isolerade "flaskor" thermos, så kallar jag nått som är en spoon och en fork för spork. Slå mej om du vill :P
Och så är det väl inte som du säger "nått billigt försök till kopia"
Kolla bilderna. Tkr inte att dom är särskilt lika.

Med all vördnad //Johansson Malajn.gif

Edit:stafva ungjäfel

Säg 'skaffel', det gör jag.
109 Eken
En HAK av Mick Strider plus lite extra lull-lull. Tyvärr var jag tvungen att använda mobilkameran, därav den taskiga bildkvalitén.

gislemark
Tio Magpuls på millitartshop.

Passade även på att besöka armémuseum när jag var i den kungliga hufvudstaden.
Vesku
http://img107.imageshack.us/img107/7241/dsc00004wq5.jpg

Näthalsduk Grön
Shemag Olive
Bok: Ett skott en träff
Mygghuva
CambelBak 2L Hotshot
Patrolhat Khaki
10 MAgpuls
Nilsanders
Nya plastslidan ser inte speciellt snygg ut. Har beställ 2 kydexslidor, som är skickade, bara för att det finns kvar:

http://www.fallkniven.com/a1f1/a1_sv.html

*Nedlagda produkter som finns kvar i lager*
*A1el Pris: SEK 80:- (extra läderslida)
*A1ek Pris: SEK 100:- (extra kydexslida)

Nu fundrar jag på att kanske köpa en A1 också! surprise.gif
Maul
Två stycken m/87 ylletröjor, en i blått och en grön.
404 Skenberg
Fann detta på Renajs
Fick ge 350:-
Beklagar den dåliga bild kvaliteten.
Fick ta bilderna med min webcam

Jag vet om att det är ett sikte som har suttit på ngn typ av strv eller ikv liknade fordon.
Om ni tittar på bild 2 finnes där ett uttag för ngn typ av kontakt.
Var kan man få tag i en sådan kontakt?
Söker efter all info som jag kan få tag i om detta siktet
På bild 3 så står det följande på den övre plåten:
Sight Periscopic
A.F.V No22. Mk.1.
F.v. 182039
C.T.S SP. 16688

Ngn som bliver klokare på detta?
Som sagt all info och annat är jag tacksam för

Mvh
404 Skenberg
Gusten
@ 404 Skenberg

Prova att PM:a The Swede, han kanske vet? /GUsten Rangern.gif
vemtogmittnamn
Månadens skörd:

90 uniform, regnställ 90, bärsäck 2000, stidssäck 2000, stridsbälte 304k, skyddsutrustning 90b/s, värmejacka+byxor 90, 2 kortkalsong grön, långkalsong, tröja 90, fältskjorta 90, jägarkök, hörselskydd, hjäl, hjäldok, hjälmunderlag, mössa 90, pälsmössa, tumvante 90, sockor och vantar, vinterkänga 90, känga 90, gummistövel 90, namnbrickshållare, bestick, kåsa, 2 första förband, bälte, dricksflaska 90 m fodral

Ni fattar säkert vad jag haft för mig. Något jag är förvånad över att jag inte fick: liggunderlag, inlägg till stövel, byxkrokar (stod inte på kortet dry.gif ) och kropsskydd (inte för att jag kommer sakna det..)

Övrigt: 4 knivblad, ämnen till skaft, horn och läder, mässingsplåt, 4 meter paracord, 2 meter tjärgarn, en persienn
coolhand
Grattis till inrycket i HV!
FkN
QUOTE (vemtogmittnamn @ Sep 5 2006, 19:31 ) *
Ni fattar säkert vad jag haft för mig. Något jag är förvånad över att jag inte fick: liggunderlag, inlägg till stövel, byxkrokar (stod inte på kortet dry.gif ) och kropsskydd (inte för att jag kommer sakna det..)

Liggerunderlag har din kvm, byxkrokar skall du få av förrådarna, och kompanierna inom STG har inte kroppsskydd.
david_88
En F1:a landade i lådan i går biggrin.gif
DaRaven
Två PMR med massor av tillbehör dök upp här i dag.. Nu vill jag bara ut och testa..
johanp
En WM1bl och massa böcker dunsade ner på golvet och en hygglig mängd märken dinglade ner och la sig fint ovanpå... biggrin.gif
Mattsson
Gick in i Garnisonsbutiken och kom ut 656 kr fattigare:

Gerber Gator II (tidigare inköpt) och Fällkniven F1
Gusten
Hämtade ett litet paket innehållande en gammal goding: uppdragssäck camo.gif 30 liter, stämplad Haglöfs 1988. /Gusten Rangern.gif
GD1
QUOTE (Mattssonmannen @ Sep 9 2006, 16:02 ) *
Gick in i Garnisonsbutiken och kom ut 656 kr fattigare:

(Alla ser bilden högre upp)

i vilken garnisonsbutik kan du köpa en F1 för 656kr?
Billigaste butiken jag har sett ligger på ungefär samma pris men då tillkommer frakt.

Edit: Vid närmare tanke kanske K3 där du ligger, straffar mig själv med 20 armsträck.
Mattsson
Kanske var lite otydlig på den saken, F1an är köpt på K3 och Gerbern någon annan stans.

*Utför lite lärobrak*
Serg. Backström
En styck FJS02 från Taiga, samt ett ITW ghillietex spänne till SV2K från den gode Fu Kjellberg. Spännet fungerar ypperligt se bild nedan.

Hornet
Fick idag

RekrI KA 1943 (Rekryteringsinstruktion för KustArtilleriet) trykt 1944

SoldF 1953 trykt 1952

Båda i myket bra skick
BertilCesar
P990i
Hans Engström
QUOTE (Hornet @ Sep 13 2006, 13:19 ) *
Fick idag

RekrI KA 1943 (Rekryteringsinstruktion för KustArtilleriet) trykt 1944

SoldF 1953 trykt 1952

Båda i myket bra skick

Heter den inte Rekrytinstruktion? Om det fanns instruktionsböcker för rekrytering så vill jag definitivt ha en.
Hornet
Rekrytinstruktion ja sorry my bad

Hornet bash.gif Världen
Knekt
QUOTE (BertilCesar @ Sep 13 2006, 16:09 ) *
P990i

Nice!

Pris och intryck?!
Lt Hmmm
Surefire G2 + snabbhölster från lighthound.com

Nytt spänne till utrustningsbältet från Recon.

En skiva med Emir Kusturica & No Smoking Band. Grymt Balkan-ös när man är på det humöret!
MikaelD
Har införskaffat i veckan följande:

1st Tröja m/87 grön
1st T-shirt 90
3st Kortkalsong 93
Sperens
Kanske inte så mycket att hurra över, men ett par billiga "stridshandskar" inhandlades på Granngården för 89kr.
Bliss
Inte så militärt i sig, men den kan ju användas att dokumentera möpiga saker!

Är grymt nöjd med den hittills!
Sperens
Då var en Nuwai TM301X-3 beställd från LightHound. fun_icon_nana.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.