Satt och bläddrade i denna tråden i morse, och kom på att det var ett tag sen man var på olika roliga inköpsställen.
Så jag tog en runda.. Kvibergs överskott -> Militaryshop -> ÖB -> Förrådet Amf4.
Kvibergs ÖverskottHär har jag inte vart på flera år, och kommer inte åka tillbaka om jag inte får direkta tips om saker.
Handlade en temos m/marackas 25:- Karbinhake med ficklampa 19:- och 2 rullar med gröm Mölnlycketråd á 400meter 30:- Detta borde blivit 74:-, men han gjorde nåt fel så jag betalade 51:-

.
MilitaryshopVar inne för att det var en kompanikamrat som sade att dom hade en modell av fodral till camelback för 50:-. tydligen nån utgången modell som han hade handlat. Hittade den som jag ville ha, dom hade 1st kvar. Dock utan pris på, så jag frågade. Och nu kostade dom tydligen 195:-. Valde bort det och köpte "bara" en 3L påse med slang. Får sy eget fodral.
ÖBSom vanligt inget att ha, men jag hittade 2st felmärkta skjorta m/59 (nya) 10:- istf 25:- så dom handlade jag.
Amf4Skulle lämna in en lösskjutningsanordning som jag glömt/missat/inte orkat/förträngt lämna in efter övningen i helgen. Passade på att byta en av mina 3 fältjackor som dragkedjan var kass på. Tog även ut hylsor med grad på till skjorta m/95.
Bilder då säger ni? Jupp, kommer här.
Om du klickar på bilden så kommer en ny upp, den är 300kb./TangoXray

Ps. Ointressanta delar av bilden är pixelerade för er bekvämlighet.