Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya prylar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Knekt
QUOTE (Legacy @ May 12 2005, 06:09 )
QUOTE (breach @ May 11 2005, 22:38 )
QUOTE (Legacy @ May 11 2005, 14:57 )
@ 404 Skenberg

Skall du använda magdumpen tillsammans med väst kan du bli tvungen att skära upp två längsgående "spår" i den, ca: 15-20 cm. Utan dessa får man inte ner magasinen. Det är min erfarenhet åtminstonde.

eeeh... va? blink.gif

Magdumpfickan funkar klockrent som den är, jag har inga som helst problem att få ner mina magasin i den så mitt tips till dig skenberg är att INTE skära upp den eller på något annat sätt modifera fickan enligt citatet :(

/Breach Malajn.gif

@ Breach
Som sagt, "KAN" du bli tvungen att skära.. "Min erfarenhet iallafall..."

@Gator
Jag har magdumparna monterade under flerbruksfickorna, utan modifieringen så är det otroligt bökigt att få ner magasinen. Detta beror på att flerbruksfickan bygger 15-20 cm från kroppen och öppningen på magdumpen endast är vad, 5-6 cm? Det jag mfl har gjort är att man skär 2-3 cm från den "längsgående" sömmen, från dumpens öppning och 15-20cm ner. Då får man en betydligt större öppning att kasta ner maggen igenom, utan att för den sakens skull tappa magasin.

är riktigt sugen på en bra magdumpficka, men jag har några funderingar ang Recons.

Eftersom den är rätt djup och mjuk... blir den inte väldigt sladdrig med ett par magasin på botten och mycket hopp & lek?
Legacy
QUOTE (Knekt @ May 12 2005, 18:46 )
är riktigt sugen på en bra magdumpficka, men jag har några funderingar ang Recons.

Eftersom den är rätt djup och mjuk... blir den inte väldigt sladdrig med ett par magasin på botten och mycket hopp & lek?

Sladdrigt som i att magdumpen kommer slängas fram och tillbaka vid språng? Sladdrig som i att magasinen kommer skrammla?

I första fallet så är det inga problem, både fästanordningen till västen och materialet den är sydd i är så pass styva så den svänger inte fram och tillbaka alls. Den slår inte in och ut i benet heller.

Skulle det vara så att du menar om det skrammlar så är svaret ja. Men det har ju mindre betydelse..
tias
Köpte detta idag för 59 kr på stadium. Tillverkare är Renajs

// tias saint.gif

wow..... bytte bild... den andra va tokstor smile.gif
Hornet
köpte lite nytt för ett tag sedan

en ficka som är jävligt bra

sakerna jag har i den fickan

och helt ny
breach
@ legacy

Ok då är jag med, men personligen så håller jag dock inte med dig (har också fickan under en av mina flerbruksfickor). Dumpfickan är designad just för att du ska ha den under dina ordinarefickor på västen men som sagt. så har iaf jag aldrig haft några problem med öppningen iaf smile.gif

@ knekt

Visst kan blir det lite ljud när du har tomma magasin i dumpfickan, speciellt om du springer, men sen så tömmer man ju alltid fickan så fort tillfälle ges efter strid, fickan är ju bara en temporär förvaringslösning av dom tomma magasinen ;)
bushman
om tomma mag skrammlar?
jag tror inte det är någon fara.
för ty lika mycket tid som kommer att läggas på att få di gamle att stuka sin basker någolunda rätt, lika mycket tid kommer behöva att läggas för att de skall förvara mag och annat rätt i västen.
Bubba
Jag köpte en ny Sacci F70 Jägare http://www.recon.se/product_info.php?cPath=26&products_id=88

Skall ut o vandra med Ryggan nu i sommar biggrin.gif
dock lite dyyyyr för en fattig gymnasieelev, men som tur har man snälla föräldrar :P
Knekt
Skramlet var jag inte orolig för, det var mer sladdret jag såg som ett problem.

Men om den är så styv så är det ju inget problem.
Bruun
QUOTE (Knekt @ May 12 2005, 18:46 )

Jag har inte haft några problem med det. Den sladrar väll lite men samtidigt ser jag hellre att den gör det så länge den inte stör om jag bara får med mina maasin med mig från platsen.

Som sagt när du behöver slänga ner nåt i den betyder det ju oftasta att du inte längre har behov av att vara knäpptyst, då du antagligen har använt ditt vapen. Som jag ser det är det ett grymt bra sätt att förbättra magasinsbyten samt säkerställa att man får med sig de använda magasinen.

Sen får man ju som sagt tömma fickan och flytta om magasinen i sina fickor så man har de fulla där man vill ha dem vid tilfälle.

Men bra jobbat Snigel Design... worthy.gif

/Bruun
MastY
Fick innan helgen hem boken Eld- Flammor och glöd av Yngve Ryd.

Har bara hunnit skumma igenom den men det verkar riktigt bra!
nsky_517
Inte för att ha i försvarsmakets regi kanske, men perfekt för re-enactment..

En M1 hjälm, M16 bandoleer och en regn poncho.

Ebay slav? Javisst!
C 2.a pjäs

Maxpedition 5" Sheat och Blackhawk Compass Pouch på min Maxp. Condor.

Blackhawk Forearm shot shell holder

G3 aluminiummagasin från Bliss, man tackar för dom!
Sytare
Hmmm... jag tror mig känna igen den där röda bulldogen från ett annat forum... ;)
Zurse
fråga Fu Kjellberg:har du stort förråd?
bushman
QUOTE (Sg Toll @ May 20 2005, 17:18 )
Hmmm... jag tror mig känna igen den där röda bulldogen från ett annat forum... ;)

jag också, jag tror den vaktar radiomaster i en vacker skärgård i östersjön laugh.gif
M00nStalker
QUOTE (Sandqvist @ May 12 2005, 21:35 )
köpte lite nytt för ett tag sedan

sakerna jag har i den fickan

Vet att man inte ska citera bilder men... bong.gif

Jag skulle vilja utfärda en varning på dom där batterierna (konnoc) Eftersom jag har haft flera stycken som har läckt batterisyra, inte trevligt
jake the snake

Fast mattgrön.

Fattig men glad!
Fu Kjellberg
QUOTE (Zurse @ May 20 2005, 17:40 )

Ganska stort laugh.gif
Har du något du vill bli av med? laugh.gif
Finns alltid plats med mer grejer.....
odenmedic
QUOTE (Fu Kjellberg @ May 22 2005, 14:35 )
QUOTE (Zurse @ May 20 2005, 17:40 )

Ganska stort laugh.gif
Har du något du vill bli av med? laugh.gif
Finns alltid plats med mer grejer.....

Fu Kjellbergs collection var stor redan 1993-94 ohmy.gif med andra ord, Can't have to much stuff biggrin.gif

New Stuff

5.11 A.T.A.C boots $99
5.11 Pants $39.00
5.11 Med Rig $14.00
5.11 cap (free)
Special order item A2 Aviator $149

Tack brandkaren = 533h av jour tid fun_icon_nana.gif

plus AF reserve issue sunglasses ohmy.gif och brilor :( Para cord och vad man kan gora med paracord. Och nagra patches. Och Ett tack till Nicklas pa utrustningen.se for patchen

edit stuff stuff stuff
C 2.a pjäs
QUOTE (Sg Toll @ May 20 2005, 17:18 )

B) Det är nog för att jag är så.... ball där??? laugh.gif
Gator
QUOTE (C 2.a pjäs @ May 23 2005, 08:24 )
Det är nog för att jag är så.... ball där???

Ha ha ha... ;)

"Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen..."
HV.gif
jed
Gator: pris och inköpsställe på comtac frågas?
Om det glasögonen är ett par Bolle Tactical kan jag bara gratulera, bland det bästa inköpet jag någonsin gjort.

<ot>
Vad tycker du om alta knäskydden? Jag tycker att dom har en förmåga att glida ner lite för lätt...
Funderar på att sy in ett band eller liknande för att hålla dom på plats.
</ot>

C 2:a pjäs: Cool maskot ;)
johanp
jed: det har han nog fått av sin Ch för sina goda insatser i Hv... :P
johanp surprise.gif clap.gif fun_icon_nana.gif LGG
FK H
QUOTE (jed @ May 24 2005, 11:09 )
Gator: pris och inköpsställe på comtac frågas?
Om det glasögonen är ett par Bolle Tactical kan jag bara gratulera, bland det bästa inköpet jag någonsin gjort.

Det lilla kittet ovan har tilldelats/håller på att tilldelas samtliga IP i LGG.
FkN
Jed: Då har du satt dom upp och ner. Den nedre remmen skall vara åtdragen hårt så att dom är riktigt fast, medan den övre är mera elastiskt och enkelt kan lossas för att lätta blodflödet.

Gator: Var du måntro b-styrka mot Arlanda i söndags? camo.gif

Förövrigt måste jag säga att Ericsson västberga måste vara det absolut tuffaste SIB objektet som finns 6n.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif
2Sharp
QUOTE (jed @ May 24 2005, 10:09 )

Nackdelen med dem är att fästena för remmen inte finns i reserv, kasst tycker jag då det är en hyfsat bräcklig del.

Min ny-gamla kniv.. köpte den, sålde den och nu är den tillbaks..
Ernest Emerson CQC-9.. lovely... smile.gif

Gator
QUOTE (Fk Nordin @ May 24 2005, 18:41 )
Gator:
Var du måntro b-styrka mot Arlanda i söndags?  camo.gif
Förövrigt måste jag säga att Ericsson västberga måste vara det absolut tuffaste SIB objektet som finns  6n.gif  fun_icon_nana.gif  banan_rock.gif

@Fk Nordin

Dessvärre icke :( , hade andra åtaganden sen tidigare (sätta häststängsel). Får väl ta igen det i helgen, du har pm.

/Slut OT
Jända
Jed: Då har du satt dom upp och ner. Den nedre remmen skall vara åtdragen hårt så att dom är riktigt fast, medan den övre är mera elastiskt och enkelt kan lossas för att lätta blodflödet.

Gator: Var du måntro b-styrka mot Arlanda i söndags? camo.gif

Förövrigt måste jag säga att Ericsson västberga måste vara det absolut tuffaste SIB objektet som finns 6n.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif

Ja västberga var koolt. Synd att vi inte fick ut våra skyddsglasögon bara, hade ju kunnat ökat graden av aggresivitet ännu mer.. camo.gif
SISU
Lite nya prylar !
Från vänster 1 st en vind o vatten tålig förstärknings tröja 1st Engelsk vatten flaska 1l med kåsa 1 st Boonie hat 1 par shorts beach2005 ! biggrin.gif
Inköpt hos rangershop.de

Sedan diverse vapen insruktioner .
jed

Nope, dom sitter åt rätt håll med den elastiska remmen överst.

Ska prova att dra åt dom ännu hårdare nästa gång.
Förövrigt måste jag säga att Ericsson västberga måste vara det absolut tuffaste SIB objektet som finns  6n.gif  fun_icon_nana.gif  banan_rock.gif

Håller jag med om, mycket skoj ställe. Kan tom locka fram camo.gif i fästmön... ;)
PIC
Fick mig ett väl inpackat paket idag.
Nåt som jag längtat efter länge dribble.gif

Strider SnG Gen 6, you got to love it wub.gif
Sytare
Inte så mycket kanske, men desto mera efterlängtat:
Sg Toll's alldeles egna Camelbak HAWG!

Den köptes begagnad av en forumsmedlem och nu så ska det bli lite särskild tillsyn på den.

@PIC
Ich hasse Sie! Avundsjukan är total
Fu Kjellberg
Supernice Sg Toll!
Kan jag gissa på att det är tvåskarps gamla. biggrin.gif
Sytare
QUOTE (Fu Kjellberg @ May 31 2005, 17:42 )
Supernice Sg Toll!

Nej, faktiskt inte! Den tidigare ägaren ger sig nog till känna om han känner för det annars så tackar jag, jag bockar och jag betalar.
2Sharp
QUOTE (Fu Kjellberg @ May 31 2005, 15:42 )
Supernice Sg Toll!

Nejnej, 2Sharp's EDC'as och ser betydligt mer sliten ut, samt är glatt målad....

smile.gif

Great score!!
Fu Kjellberg
QUOTE (2Sharp @ May 31 2005, 20:03 )
QUOTE (Fu Kjellberg @ May 31 2005, 15:42 )
Supernice Sg Toll!

Nejnej, 2Sharp's EDC'as och ser betydligt mer sliten ut, samt är glatt målad....

smile.gif

Great score!!

Ja din ser ju mer sliten ut på din bild i skogen.
SISU
Lite nya prylar !
Maxpedition rygga Falcon o H3 det är den till höger . en bytes affär !

Passar på att flasha min Max samling saknas på bilden Roly poly medium .
Nifelhel
Mina två senaste prylinköp...toys for boys...

En Colt 1911 A1 Government Model Series 70
och en Strider SnG Generation 4

Btw skorpor å gröt är funkis blyg.gif

Fu Kjellberg
SISU: Välkomen in i Maxpeditionrygga klubben. Nu kan vi inte mobba dig längre.

Nifelhel: Snygga saker wub.gif Får försöka komma förbi och klämma på Stridern.
Och man kan leva på snabbnudlar också. :P
Vargas

- En ny Strider PT (en jämförelsebild med min SnG gen 6)

Sen så har det dykt upp ett antal smågrejer som inte hamnar på bild.

- Sure-fire Z49 Tail Cap till min 6P (nu ska jag bara ha ett KT1-kit också biggrin.gif )
- Camelbak Omega-blåsa 2,1l att användas tillsammans med min Maxpedition Falcon
- Sjukvårdsväska 6 (överfylld med extragrejer)
jed
Äntligen...

Stort tack till en medlem här på forumet som tipsade mig om dom och till en annan medlem som jag köpte dom av. Mycket smidigt smile.gif

//Jed (som har börjat snegla alldeles för mycket på maxpedition nu...)
mönstersoldat
En F1:a landade i brevlådan förra veckan.
wub.gif
Team Member

Den senaste tiden har det varit en bra period för lite nya prylar.

T-shirt i m90(gammal) från en kamrat som inte ville ha den kvar.

2st t-shirts från 10 Logistic Regiment UK, reklam för OP Palantine och OP Agricola laugh.gif

samt en grön t-shirt från Surefire med texten "smaller,brighter,better" på framsidan.

Några nya B90 batterier till min 8NX, en snyltsked i titan(sporken köpt av en forumsmedlem),

två coola tomhylsor(funna vid vindsstädning hos min morfar),

en F1/3G(test series såklart ;) ), neckkydex till WM1 och en U2(som frugan har lagt beslag på, därför inte med

på bild...) inköpta på Fällkniven.

Å sist men definitivt inte minst ett par Meindl Desert Fox inköpta på Robera.

;) salute.gif
lite mera grejer på ingång, men dom redovisar jag senare...
109 Eken

Innehåll:
1st SF L4 Lumamax
12st Batterier till ovan
1st GloToobFX, röd
1st Leatherman Squirt S4
1st Zippo Ti
100 ft grön paracord
100 ft svart dito
lite skulls

Zippotändaren i titan behövde jag väl igentligen inte men det är ju coolt med titan
Kn Glock
@Team member

Är det inte dags att köpa lite grejer till grabben snart? B)
Team Member
@Lt Glock
Han kommer att få sin beskärda del, jag lovar biggrin.gif biggrin.gif

men först måste pappa vara glad ;)
Nifelhel
Lite mer pryttlar....bara Maxpedition

1st Condor ryggsäck
2st Singel sheath fickor
1st Flashlight ficka

Fu Kjellberg
Team member:
Sjyssta prylar.
Kängorna ser sköna ut.

109 Eken:
Ser nice ut.
blir det att fläta paracord nu?

Niffe:
Välkommen in Maxpedition rygga klubben.
Jag är helnöjd med min Condor.
Frugan gillar också den så den försvinner titt som tätt till hennes jobb ;)
109 Eken
@Fu Kjellberg, jajemensan, har haft slut på paracord ett tag (oförlåtligt, jag vet) så jag har haft lite abstinens. Har flätat en ny sinnet till SnG'n nu som vart helt OK.
Är jäkligt nöjd med min Surefire, vad bländad man blir Malajn.gif
Patroels
@ Nifelhel

Kanske jag har blivit färgblind, men är det OD eller tan?

B) ... Can't seem to get the damned things off...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.