QUOTE (Legacy @ May 12 2005, 06:09 )
QUOTE (breach @ May 11 2005, 22:38 )
QUOTE (Legacy @ May 11 2005, 14:57 )
@ 404 Skenberg
Skall du använda magdumpen tillsammans med väst kan du bli tvungen att skära upp två längsgående "spår" i den, ca: 15-20 cm. Utan dessa får man inte ner magasinen. Det är min erfarenhet åtminstonde.
Skall du använda magdumpen tillsammans med väst kan du bli tvungen att skära upp två längsgående "spår" i den, ca: 15-20 cm. Utan dessa får man inte ner magasinen. Det är min erfarenhet åtminstonde.
eeeh... va?
Magdumpfickan funkar klockrent som den är, jag har inga som helst problem att få ner mina magasin i den så mitt tips till dig skenberg är att INTE skära upp den eller på något annat sätt modifera fickan enligt citatet :(
/Breach
@ Breach
Som sagt, "KAN" du bli tvungen att skära.. "Min erfarenhet iallafall..."
@Gator
Jag har magdumparna monterade under flerbruksfickorna, utan modifieringen så är det otroligt bökigt att få ner magasinen. Detta beror på att flerbruksfickan bygger 15-20 cm från kroppen och öppningen på magdumpen endast är vad, 5-6 cm? Det jag mfl har gjort är att man skär 2-3 cm från den "längsgående" sömmen, från dumpens öppning och 15-20cm ner. Då får man en betydligt större öppning att kasta ner maggen igenom, utan att för den sakens skull tappa magasin.
är riktigt sugen på en bra magdumpficka, men jag har några funderingar ang Recons.
Eftersom den är rätt djup och mjuk... blir den inte väldigt sladdrig med ett par magasin på botten och mycket hopp & lek?
.jpg)