Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya prylar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
404 Skenberg
Som svar på en tidigare fråga

Jag har nu kännt mer med magasin i fickan.
Det är lite knöligt att få ner och ett litet motstånd att dra upp det ena magasinet.
Vet ej om det beror på att jag brukar magpuls eller ej.
Men hur jag än vänder det så är det mkt bättre än 304k fickorna som vi annars brukar.

Bjuder på en bild som jag nu gjort i paintshop för att ge er måtten.
Betänk att jag ej mätte höjden på fickan med locket på eller den interna bredden.

Betänk även att på magsinet så tillkommer cirka 3 cm om ni väljer att bruka magpulls.

Ritat den lite på frihand för att ge er måtten på fickan och ett magasin.

Hoppas att det är till ngn hjälp

Mvh
404 Skenberg
Sytare
"Förlåt mig plånbok, jag har handlat, såsom vi förlåter posten för deras långsama leveranser"

Har precis hämtat ut ett stort och fint paket från posten (efter en del inbördeskrig hos posten bl.a.) med prylar som man köpt av en kompis borta på utrustning.se.

1 st Maxpedition Vulture rygga (OD)
1 st Maxpedition Proteus (OD)
1 st Maxpedition Thermite (Tan)
1 st Maxpedition H1 (svart)
1 st Maxpedition H3 (OD)
1 st Maxpedition Dual Sheath (OD)
1 st Maxpedition Cellphone sheath medium (OD)
1 st Maxpedition PUG plånbok (OD)
1 st Benchmade Model 10300 - Monochrome® (Steirer Eisen), lite Omniglow-prylar och TADGEARS MEDKIT 001-låda (antiseptiskt och insektsbettspreppade bommulspinnar)

Gö't med prylar!
Fu Kjellberg
Ser väldigt nice ut Sg Toll.
Ser min gamla Proteus på bilden smile.gif
Sytare
He he he...
Så det man helt enkelt handlat på sig är X antal byars bycyklar.... ;)

Nåja. Jag fick ett paketpris och det är ju egentligen så att jag var ute efter Vulture'n, Proteus'en, Thermite'n, Dual Sheath och PUG'en. Resten är faktiskt bonus (nå'n som nappar?)
SISU
@Sg Toll Jag var 3 sec ifrån att köpa det paketet på utrustning Bitter ? NEJ laugh.gif
C 2.a pjäs
@Toll: Maxpedition é nice... biggrin.gif
eskil
Lite saker som jag kom över på min visit i Californien nyligen.

Ett par knäskydd
Fyra blå snaplights
50 fot paracord
En tändsticksburk
En sminklåda
sotilas
Senaste tillskottet vart en ARKTIS Stowaway windbreaker en mkt smidig liten "kofta"... Rangern.gif
rhdf
QUOTE (Mad Medic @ May 2 2005, 21:39 )
en mkt smidig liten "kofta"... Rangern.gif

<internskämt>
vafalls, har henri Lloyd byt namn
</internskämt>

och den kostade ??
109 Eken
Idag fick jag en sånhär av brevbäraren

Hade inte min kamera hemma så jag har snott bilden från ett annat forum
"I just got Striderized" worthy.gif Nu behöver jag aldrig mer köpa en kniv...i alla fall inte den här månaden blink.gif
@Sg Toll, fin va? ;)
Sytare
QUOTE (109 Eken @ May 3 2005, 17:55 )
@Sg Toll, fin va? ;)

Ego with genit ad Strider novacula!!!!
Mycket fin Eken. Hade ju ändå inte cashen banghead.gif
2Sharp
En bra dag idag...

2 st. Strider PT:

Yummy.. smile.gif

Fick även tillbaks min Sure-Fire L4 som varit på service smile.gif
jed
2sharp: vad kostade den svarta stridern?
Mattsson
@109 Eken
Kostnad?
2Sharp
QUOTE (jed @ May 3 2005, 17:15 )
2sharp: vad kostade den svarta stridern?

Det är samma typ av kniv båda, ena sidan är låset [framelock, titan], andra sidan är "bara" handtaget[G-10].

300 USD.
nsky_517
Ny leksak (främre figuren..) fun_icon_nana.gif
MastY
Vad är det för skala på den där bilden?

Figuren ser jättestor ut men ändå inte.
Vinter
Löjtnant MAC-SOG SF? Mycket detaljrikt. Du borde checka e-bay ;)
SISU
@MastY jag har för mej att dom är i skala 1:16 ....
BTW Snygg docka !
C 2.a pjäs
Ett lass surefirebatterier och en SC-1, mitt lilla ljus i tillvaron. clap.gif
nsky_517
Skalan på figurerna är 1/6 (12 inch), de är runt 30 cm höga. Den nya är en 5th SF Green berets. Figurerna har jag köpt på Ebay... wub.gif
JohnDoe
De senaste två veckorna har varit bra, gear-mässigt fun_icon_nana.gif

Maxpedition Condor
Maxpedition M4
Maxpedition Single Sheat
Malice clips
Surefire D2
Surefire E2D
Surefire SC-1
Surefire MN02 lampa
ESS ICE 2.4 Skytteglasögon
Lansky-bryne

Har lite Dansktarn & M.R.E på väg från Ranger-Shop.de

clap.gif
Andrew
JohnDoe
Jag vet, jag vet laugh.gif
109 Eken
@Mattssonmannen, 3300:- tur att lönen från brandkåren var extra stor den här månaden, det brinner alldeles för lite för att finansiera mitt gearberoende ;)
Persson_Insats
just handlatt denna hos nordell wub.gif

plattorna skall bytas ut mot Micarta, G10 eller Kolfiber. plånboken får nog avgöra lite där 7.gif
Fu Kjellberg
Persson insats: Den var snygg. Kan nog bli fin med lite G-10 på.

Jag fick ett mini magasin idag till ak4. Rymmer 6 skott.
Här är storleksjämförelse med från vänster 1st Sa80 magg. 1 st 20 skotts Ak4 och mini magget.

Tack till sir vival för magget. salute.gif
Sytare
@Fu Kjellberg
Vad avser du att göra med Minimagget? Fylla upp med Drivpatron 10? (verkar förbaskat vettig, minskar ju risken för ett stort "oooops" när man skjuter rök!)
En fråga till, är magasinet ett hemmabygge motsv.? Har för mig att HK bara gjort 5, 10 och 20 pangs...

BTW: Inget Maxpedition att visa upp? ;) unsure.gif
Fu Kjellberg
QUOTE (Sg Toll @ May 6 2005, 22:24 )
@Fu Kjellberg
Vad avser du att göra med Minimagget? Fylla upp med Drivpatron 10? (verkar förbaskat vettig, minskar ju risken för ett stort "oooops" när man skjuter rök!)
En fråga till, är magasinet ett hemmabygge motsv.? Har för mig att HK bara gjort 5, 10 och 20 pangs...

BTW: Inget Maxpedition att visa upp? ;) unsure.gif

Jo det är ett hemmabygge.
får se vad magget får för användning.
Sorry Sg toll klart att Maxpedition prylarna skall komma också på bild.
Dock har en ficka redan smitit till SISU.
Fu Kjellberg
Ok.
Här kommer dom fina Maxpeditionfickorna.
Tack Sg Toll. smile.gif
En H-3 och en mobilficka medium.

The Swede
Jag var i Ullared igår och gjorde faktiskt ett litet roligt fynd i en av affärerna utanför Gekås:

Ett kreditkortsetui med väldigt MÖP-igt motiv. biggrin.gif

The Swede pansar2.png
JohnDoe
@Swede

Den där var riktigt kul! Vem gör såna och vad hette butiken du köpte den i?

Måste ha en sådan

smile.gif
The Swede
Kommer inte ihåg namnet på affären men det var en väskaffär precis utanför ingången till Gekås.
[MPJ]Sgt.Ratchak
Jag köpte en så på Commerce i SKövde, en sån där affär med väskor och plånböcker.
Zizka
Hej !

Var på Rättviks marknad i helgen och köpte följande:

Splitterny M/90 Värmetröja: 195:-
2 st nya vattenflaska m/90 med fodral: 165:-/st

Nöjd = ja men hur kan nya saker från FV vara så billiga ??
Sljivovica
Nöjd = ja men hur kan nya saker från FV vara så billiga ??

Säljaren kanske har kommit över
dom billigt..? B)
C 2.a pjäs
Maxpedition Condor
Helt klart bästa köpet hittils...
A2Keltainen
Lite fler intryck av min nyligen inköpta Maxpedition Fatboy:

Dåligt:

D1. Mobiltelefonfickan har inte ett heltäckande lock, vilket är uruselt när det regnar (och man glömmer bort att man har en mobiltelefon i fickan). Jag gissar att anledningen till konstruktionen är att folk med mobiltelefoner eller radioapparater med utstickande antenn ska kunna få ned apparaten i fickan.

D2. Kanten på fickornas lockflärpar har en tendens att vara i vägen (fastna i spännena) när man ska stänga fickorna.

D3. Lite väl många enkla sömmar. Jag vill ha minst dubbla sömmar överallt och ännu fler på lastbärande punkter. Min mest hållbara väska är en sjömanssäck jag sydde på mellanstadiet. Den har minst tredubbla sömmar överallt och mer än tiodubbla sömmar på de lastbärande punkterna. biggrin.gif

Bra:

B1. Jag använder den dagligen, trots dess brister och trots att jag har andra väskor. Så något måste jag ändå gilla hos den.
Nifelhel
Lite nya prylinköp.

1 par"Discokängor" modell 5.11 sidezip
1 par 5.11 byxor
1st Glowring

109 Eken
Jag är i alla fall rustad inför beach 2005, nya badbrallor och en taktisk badanka biggrin.gif

Om jag ska vara lite mer seriös så har jag fått hem boken "Arméflygets historia" mmm...500 sidor arméflyg dribble.gif HKPn.gif
SISU
@ 109 Eken In köps ställe på badankan frågas kom ...
Sir Vival
QUOTE (109 Eken @ May 10 2005, 18:58 )
en taktisk badanka  biggrin.gif

Badanka med eller utan vibro??? :P
404 Skenberg
Det kom ett litet paket från Recon idag

Det innehöll:
En magdump a 275:-
En Amo ficka 7,62 a 195:-
fyra snabbspännen för montage av utr 1 a 15:-

Samtliga saker

Magdumpen fylld med 10 G3 airsoft magasin samt ihop rullad

Är väldigt nöjd med detta.
Magdumpen kommer nog att funka väldigt bra

Mvh
404 Skenberg
simon
QUOTE (JohnDoe @ May 8 2005, 12:27 )
@Swede

Den där var riktigt kul! Vem gör såna och vad hette butiken du köpte den i?

Måste ha en sådan

smile.gif

Jag har sett en likadan eller liknande på JC i Halmstad. Tyvärr var den ekonomiska situationen lite ansträngd just då...
Legacy
@ 404 Skenberg

Skall du använda magdumpen tillsammans med väst kan du bli tvungen att skära upp två längsgående "spår" i den, ca: 15-20 cm. Utan dessa får man inte ner magasinen. Det är min erfarenhet åtminstonde.
breach
QUOTE (Legacy @ May 11 2005, 14:57 )
@ 404 Skenberg

Skall du använda magdumpen tillsammans med väst kan du bli tvungen att skära upp två längsgående "spår" i den, ca: 15-20 cm. Utan dessa får man inte ner magasinen. Det är min erfarenhet åtminstonde.

eeeh... va? blink.gif

Magdumpfickan funkar klockrent som den är, jag har inga som helst problem att få ner mina magasin i den så mitt tips till dig skenberg är att INTE skära upp den eller på något annat sätt modifera fickan enligt citatet :(

/Breach Malajn.gif
Gator
@Legacy

Förtydligande, pls ! blink.gif
HV.gif
Legacy
QUOTE (breach @ May 11 2005, 22:38 )
QUOTE (Legacy @ May 11 2005, 14:57 )
@ 404 Skenberg

eeeh... va? blink.gif

Magdumpfickan funkar klockrent som den är, jag har inga som helst problem att få ner mina magasin i den så mitt tips till dig skenberg är att INTE skära upp den eller på något annat sätt modifera fickan enligt citatet :(

/Breach Malajn.gif

@ Breach
Som sagt, "KAN" du bli tvungen att skära.. "Min erfarenhet iallafall..."

@Gator
Jag har magdumparna monterade under flerbruksfickorna, utan modifieringen så är det otroligt bökigt att få ner magasinen. Detta beror på att flerbruksfickan bygger 15-20 cm från kroppen och öppningen på magdumpen endast är vad, 5-6 cm? Det jag mfl har gjort är att man skär 2-3 cm från den "längsgående" sömmen, från dumpens öppning och 15-20cm ner. Då får man en betydligt större öppning att kasta ner maggen igenom, utan att för den sakens skull tappa magasin.
Gator
@Legacy
Ah, taget!! smile.gif
HV.gif
Skuggan
Lite nya gratisgrejjer fick man ju i helgen också...
Danskar och finnar är allt bra trevliga ibland biggrin.gif

http://img.photobucket.com/albums/v154/The...rs/IM001842.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v154/The...rs/IM001843.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v154/The...rs/IM001846.jpg

av finnarna fick jag ett Kart/antecknings fodral (tyvärr utan innehåll) och av danskarna fick jag ett sykitt (bra att ha med sig) biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.