Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya prylar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
M203
Var hittar man f13g någonstans? Och vad är priset på en sådan

Mvh
P
2Sharp
QUOTE (Sg Toll @ Apr 8 2005, 16:07 )
Värt att notera är att det här bladet är något fetare och sitter lite trängre i Kydexslidan. Lite nötande så ska nog det vara löst!

Eller så formar du om kydexknivslidan smile.gif
Sir Vival
@ Sg Toll
Du kan få låna en bild på min... ;)
jöjje
Köpte ett par nya skyttebrillor efter jul, Oakley M-frame!

Grymmt goa! 1995 spänn med väska, klara, mörka och aprikosfärjade glas på military shop. (lokala optikern ville ha en tusing mer för samma kit!)

Oaklys eftermarknads service är grym! Jag råkade trampa sönder dom för några veckor sedan och de ersatte bågen utan tjafs, utan kostnad!! Om garantin hade gått ut skulle det kostat mig 190:-
AdamKalle
QUOTE (jöjje @ Apr 9 2005, 00:59 )
Oaklys eftermarknads service är grym! Jag råkade trampa sönder dom för några veckor sedan och de ersatte bågen utan tjafs, utan kostnad!! Om garantin hade gått ut skulle det kostat mig 190:-

Håller med. Jag hade ett par Oakley som ena skalmen (plast) gick av på. Gick till optikern med dem, som skickade in dem till Oakley. Ett par veckor senare kunde jag hämta ut ett par helt nya brillor. clap.gif
M00nStalker
Köpte en Spyderco Pro-grip tilll mig själv i MUCK/födelsedagspresent, det råkade också slinka med en packtowl i köpet.

Spyderco & Packtowl

Inte den bästa bilden som har knäppts men...
TEN
Fick idag hem fällbladet längst ner i bild.
Hoppas inte frugan hittar kvittot vissel.gif då blir det nog ordentligt med bong.gif

Sytare
He he he...
Tack och lov att man fortfarande är ogängad.
(Jag har ju insett att flera forumsmedlemmar har bekymmer p.g.a. detta sociala fenomen).
Sir Vival
QUOTE (Sg Toll @ Apr 12 2005, 19:43 )
He he he...
(Jag har ju insett att flera forumsmedlemmar har bekymmer p.g.a. detta sociala fenomen).

Du kanske skall investera i ett helt par, till den dagen någon donna slår klorna i dig, vi kan nog komma överens om ett bra pris! ;)
jake the snake
Dagens Fångst: Ett styck FJS 02............
TEN

wub.gif det vore något det..
Fu Kjellberg
QUOTE (Sg Toll @ Apr 12 2005, 19:43 )
He he he...

Ja tänk vad prylar jag haft då. :P
Nu har man ju fru o 3 kids som håller en tillbacks.
Team Member

ph34r.gif klubbens medlemsantal stiger ytterligare ph34r.gif
Sytare
@Fu Kjellberg
He he he... Det är nog lite beroende hur man ser på det. Skulle nog högst tillfälligt kunna byta en av mina knivar mot ett kvinna. Fan så mycket trevligare att se på TV med ;)

Nåja, även jag har en dagens fångst att rapportera, och jag skulle vilja tacka herrarna på detta forum för alla de fina sakerna som man nu insett att man verkligen behöver :P

Några meter Paracord (som sitter i allt vasst man nu äger och avser att använda ute i det gröna sköna, ett stycke Spork och en SureFire Executive Defender. Hur fan har man kunnat leva i mörkret utan en SureFire?

Tryck på bilden för en större bild

Till råga på allt så har man nu en sändning förnödenheter som man väntar i början på nästa vecka... Lite av livets nödtorft kan man säga.
Fu Kjellberg
Skönt att höra att du gillar E2Dn. biggrin.gif
Känner mig lite skyldig att ha dragit ner dig i gearträsket. B)
Sytare
@Fu Kjellberg
He he he... Känn ingen skuld för det, ännu. När man är uppvuxen i en familj där alla manliga förebilder man har (far, farbror och bröder) är certifierade prylbögar i kubik så behövs det väldigt lite innan man är fast.
jed
QUOTE (jake the snake @ Apr 12 2005, 20:05 )

Vart fiskar du?!!! Det där kan tom få mig att börja fiska biggrin.gif

Sg Toll: Passa på nu, när kvinnan kommer in i ditt liv kommer dina prylinköp att minska drastiskt...
<toffelvarning>
Men det är det värt!
</toffelvarning>
Sir Vival
QUOTE (jed @ Apr 13 2005, 07:43 )

Sg Toll: Passa på nu, när kvinnan kommer in i ditt liv kommer dina prylinköp att minska drastiskt...
<toffelvarning>
Men det är det värt!
</toffelvarning>

Under förutsättning att kvinnan i fråga inte har samma intresse för då blir det bara dyrt! blyg.gif
C 2.a pjäs
Sir Vival: Så din kvinna har ett brinnande intresse och förståelse för:

*Fällknivar av fabrikaten "Benchmade" och/eller "Spyderco".
*Dog-tags (eh...ja, det har min med!)
*Magasinsfickor av fabrikaten "Snigel Design" och /eller "Blackhawk"
*Allehanda produkter av fabrikatet "Maxpedition".
*Magpul´s

Då måste det handal om redig wub.gif

Min kvinnas intressen är:

*Hundar angry.gif
*Gardiner angry.gif
*Dokusåpor biggrin.gif (jag med, Blondie i Club Goa och Olinda i PH är sååå sköna, ju!)
*Promenader, gärna i parker, ogärna i terräng, aldrig bland värnen på Gränsö angry.gif
Sir Vival
QUOTE (C 2.a pjäs @ Apr 13 2005, 12:44 )
Sir Vival: Så din kvinna har ett brinnande intresse och förståelse för:

*Fällknivar av fabrikaten "Benchmade" och/eller "Spyderco".
*Dog-tags (eh...ja, det har min med!)
*Magasinsfickor av fabrikaten "Snigel Design" och /eller "Blackhawk"
*Allehanda produkter av fabrikatet "Maxpedition".
*Magpul´s

Då måste det handal om redig  wub.gif

Min kvinnas intressen är:

*Hundar  angry.gif
*Gardiner  angry.gif
*Dokusåpor  biggrin.gif  (jag med, Blondie i Club Goa och Olinda i PH är sååå sköna, ju!)
*Promenader, gärna i parker, ogärna i terräng, aldrig bland värnen på Gränsö angry.gif

Som tur är/tyvärr ovan + nedan...

* Hundar smile.gif
* Skogspromenader i tg smile.gif
* Korta och långa knallpåkar smile.gif
* Underklädesavdelningen på Illum wub.gif
conform
*Promenader, gärna i parker, ogärna i terräng, aldrig bland värnen på Gränsö

[OT]
Finns det värn på Gränsö? I Vvik? Shit, måste jag missat :)
[/OT]
C 2.a pjäs
QUOTE (conform @ Apr 13 2005, 14:23 )
*Promenader, gärna i parker, ogärna i terräng, aldrig bland värnen på Gränsö

[OT]
Finns det värn på Gränsö? I Vvik? Shit, måste jag missat smile.gif
[/OT]

Hur lyckas man missa dom... dry.gif Allvar, jodå. Allihop igenljutna såklart.
Sljivovica
M/69Flyg, "hittad" på nätet..
AFS-märke på ärmen.

Flak
Följde med en kamrat till det lokala Ö&B:t, -ett etablissemang jag motvilligt
beträder-, men den här gången gjordes faktiskt ett flertal fynd.

Huvudsakligen diverse vinterkläder med kronmärkning, men också dagens fynd;
Vintermaskeringsduk #525, 25 m2, 2,2 kg, 1982, Barracuda AB. wub.gif á 100:-

Alltså ett sånt där´nt vitt maskeringsnät med en massa stora hål i olika mönster.
Givetvis det sista dom hade...

Nu kan man sova gott även vintertid i trygg förvissning om att tältet smälter in
fint i omgivningen... smile.gif
jake the snake
QUOTE (jed @ Apr 13 2005, 08:43 )

Krankesjön........... pansar2.png
Tobias R
Paketet från USA låg och väntade på mig när jag kom hem från stockholm idag; ett par American Optics Aviator OPS (orignal pilot sunglass) a.k.a FG58 (Flight google 58). Design per 1958, används fortfarande i samma utförande av US Air force. Köpte lilla storleken (52mm linsbredd), guldbågar med bayonetändar.

Pris: $40 med frakt från ebay.

Några bilder, klicka för förstoring.

Uppföljning kommer när jag använt dem IRL ett tag.

/Tobias
PIC
Har ett par Randolph Avi med grey-linser. Mina erfarenheter är att de sitter väldigt långt ut från ansiktet men det är riktigt skönt ljus igen dem.
Köpte dem på internet (kommer ej ihåg vart) för 900 SEK inkl frakt för ca 3 år sen.
Nu är de ganska sne pga headset mm så de används enbart för flygning. På marken används vanliga Ray-ban (pilotmodell såklart) B)
Team Member

Lilla Julafton! biggrin.gif
Lite grejer från D-GEAR...
Mas Butt-pack(att jag inte har köpt den tidigare bong.gif )
Malice clips korta o långa
2st Maxpedition COCOON Pouch, khaki och grön.
Maxpedition M-2 Waistpack
samt en Felco 2 sekatör ifrån jobbet,perfekt för skottfälts röjning eller andra mindre arbeten i vegitationen.
Felcon tror jag kostar 249:- på den lokala järnbutiken.

plus några småsaker från BHI,Silent Zipper Puls och Cord Locks(ej med på bild).

Maxpeditions prylar känns jäkligt välarbetade, visar sig väl efter helgens övningar.

gasmask.gif
Sytare
MAS Buttpack... Snackade med Anders borta på D-gear när det bara var ett par veckor kvar innan den skulle komma ut på marlnaden, i Augusti månad dry.gif

Synd att den aldrig hann komma förens precis innan muck. Nu får man se hur det blir...

@Team Member
Hur känns buttpacken, går det att montera prylar på sidorna (PALS'en) trots att den är tom?
Team Member
tja, den känns lite slapp. Inte speciellt vridstyv.
Testade lite snabbt att montera på en flerbruksficka liten med mag i, å den sladdrar lite när butt packen är tom(men den sitter fast väldigt bra).
Men det sitter Pals runt om, så det ska ju inte vara några som helst problem att fästa upp den på väst eller säck.

smile.gif
Fa/Kapten
QUOTE (PIC @ Apr 15 2005, 10:33 )
Har ett par Randolph Avi med grey-linser. Mina erfarenheter är att de sitter väldigt långt ut från ansiktet men det är riktigt skönt ljus igen dem.
Köpte dem på internet (kommer ej ihåg vart) för 900 SEK inkl frakt för ca 3 år sen.
Nu är de ganska sne pga headset mm så de används enbart för flygning. På marken används vanliga Ray-ban (pilotmodell såklart)  B)

Har själv ett par AO...
Helt ok...men tvärt emot dina Randolph, tycker jag mina AO satt en aning för nära ansiktet...
Aldrig är man nöjd... ;)

Tyvärr är mina både snea och repiga, glömde dom på vingen en dag och blåste iväg dom vid taxning...och desutom lyckades jag rulla över dom när jag kom till bak. Glasen klarade sig men bågarna fick sitt....... biggrin.gif
Mordred
Även jag har köpt en MAS Buttpack från D-gear.se biggrin.gif

Som synes så får man plats med en FULLPACKAD Flerbruksficka Stor (som används som en SJV-väska) och TVÅ En-liters Dricksflaska 90.

Jag bär nu litet Trangia kök, dygnsportion med livsmedel, sockor etc etc i den i fält.
Man får plats med en hel del smile.gif

Här bärandes till civil klädsel, bärremmen är från Skyddsmaskväska m/06 HV.gif

Denna är från den första tillverkningsrundan, så den har en del barnsjukdomar, men Anders på D-gear har fått feed-back och på de nya är dessa borta. biggrin.gif

Lovin´it
/M
Vargas

1 styck Maxpedition Falcon (OD)
Tobias R
QUOTE (Fa/Kapten @ Apr 15 2005, 18:34 )
Nu är de ganska sne pga headset mm så de används enbart för flygning. På marken används vanliga Ray-ban (pilotmodell såklart)  B)

Har själv ett par AO...
Helt ok...men tvärt emot dina Randolph, tycker jag mina AO satt en aning för nära ansiktet...
Aldrig är man nöjd... ;)

Tyvärr är mina både snea och repiga, glömde dom på vingen en dag och blåste iväg dom vid taxning...och desutom lyckades jag rulla över dom när jag kom till bak. Glasen klarade sig men bågarna fick sitt....... biggrin.gif

Jaha.... ohmy.gif Du menar alltså att du blåste bort dem från vingen på ett flygplan för att sedan köra över dem? blink.gif ...och dom klarade sig så när på repor och lite snea...? 7.gif

Jag skulle gärna villja se en bild på dem! biggrin.gif

/Tobias
Fa/Kapten
QUOTE (Tobias R @ Apr 16 2005, 10:24 )
QUOTE (Fa/Kapten @ Apr 15 2005, 18:34 )

Har själv ett par AO...
Aldrig är man nöjd... ;)

Jaha.... ohmy.gif Du menar alltså att du blåste bort dem från vingen på ett flygplan för att sedan köra över dem? blink.gif ...och dom klarade sig så när på repor och lite snea...? 7.gif

Jag skulle gärna villja se en bild på dem! biggrin.gif

/Tobias

Exakt vad som hände....

Men dom är uträtade så pass att de går att använda till nöds. Tyvärr fick det ena glaset några repor just i synfältet som är irriterande, så nu ligger dom på hyllan.

Så en sak kan du vara säker på.....kvalitén är betydligt bättre än "bensinmacks dito".... laugh.gif

(har kört över ett par sådan också....så jag vet vad jag prata om... biggrin.gif)
The Swede
@Fa/Kapten

Kanske dags att skaffa senilsnöre :P
Sljivovica
@Fa/Kapten
Åker du propellerdrivet?
Annars kan det nog bli riktig
"rea" av glasögonen..! laugh.gif
BlackIce
*900gram maya sticks från självaste C Light my fire

*En ny kniv - CRKT M16-03Z

*Ett stycke magdump - Rolly Polly Medium från Maxpedition

*En pannlampa från PETZL - TacTikka Plus.
Rött filter som går att fälla ner, vattentålig, 4 led lampor, en brintid på 120h samt väger bara 78g.

smile.gif
bushman
20 m paracord a 40 kr, kanske inte billigast i världen men 5 m mer än vad man får hos milisshopen för de pengarna.
tyvärr i den dåliga färgen vit men eftersom jag förmodligen enbart kommer använda den civilt, gör inte detta så mycket.

inköpsställe intersport.
de kallar den tvättlina, tror inte de förstår om man frågar efter paracord.

vad gäller randolhp avi så lyckades jag köpa ett par via en kompis på charter resa.
kom undan med 400 kr.
fick dem tyvärr stulna förra året.
men skall väl försöka att fixa ett par nya via någon baccisande yxa.
känns som det blir billigare än att beställa från usa.

annars kanske en viss flygflottilj i närheten har dem.
Mattsson
Idag:
Ett stycke softshell jacka av märket Westcoast pris 899 kr inköpt på Älvsjömässan i STHLM.

Omdöme:
Hur kunde jag överleva innan? wub.gif
Tobias R
QUOTE (bushman @ Apr 16 2005, 16:33 )
vad gäller randolhp avi så lyckades jag köpa ett par via en kompis på charter resa.
kom undan med 400 kr.
fick dem tyvärr stulna förra året.
men skall väl försöka att fixa ett par nya via någon baccisande yxa.
känns som det blir billigare än att beställa från usa.

annars kanske en viss flygflottilj i närheten har dem.

Randolph ligger lite högre i pris än AO, typ $10 om man titar på ebay. Jag fick mina AO+frakt för $40 vilket vid den dagsaktuella kursen blev cirka 300 SEK. Ganska billigt med andra ord. Detta var den billigaste säljaren som även erbjöd acceptabel fraktkostnad, $10. Andra ville ha uppåt $25 för att skicka från samma land. Det lönar sig alltså att leta runt och kolla upp vad de olika försäljarna vill ha i fraktkostnad. Jag fick mina brillor väl inpackade inom en vecka.

/Tobias
CfrHGB
@ Team Member:

Grundlig utvärdering av butt packen beordras snarast!
Funktion, kvalitet, mått (cm) and so on and so forth.

Bild på butt packen fastsatt på sele/väst el vad du nu använder efterfrågas, kom.
Fa/Kapten
QUOTE (The Swede @ Apr 16 2005, 11:59 )
@Fa/Kapten

Kanske dags att skaffa senilsnöre :P

@Fa/Kapten
Åker du propellerdrivet?
Annars kan det nog bli riktig
"rea" av glasögonen..! 

Detta är noterat...och kommer utan förbehåll användas emot er så fort tillfälle ges........ dribble.gif laugh.gif
109 Eken
Ny kniv, min första fällis faktiskt. En Benchmade 732 Ares. Mycket trevlig kniv! Ligger framför TVn och fipplar med Benchmade kniven hela tiden, ut med bladet, in med bladet, öppna med fel hand, lätta på låset med ett finger och få ut bladet med ett "knyck" osv

Edit: ändrade lite så att det inte missförstås av danskar och slika individer :P
Patroels
QUOTE (109 Eken @ Apr 17 2005, 13:16 )
... Ligger framför TVn och fipplar med den hela dagarna biggrin.gif ...

Jaså du... Men hur är det med Benchmade-kniven då?

;) / laugh.gif

MVH
Troels, som inte kunde låta bli biggrin.gif
109 Eken
Äsch, så går det när man har bråttom blush.gif
Mattias
Jaha, vad kan vara trevligare när man stapplar in genom dörren efter en hård dags jobb och snubblar på ett paket från "over there", innehållandes "this one here"!

För att citera Homer: "Oooohohohoh Striiider" dribble.gif

En sprillans ny SnG. wub.gif
Ignis nitidus
Mattias

Grattis!

bara lite avundsjuk ;)
Sytare
@109 Eken
Det är ingen idé att kämpa emot broder. Jag rekommenderar varmt en Surefire Executive Defender (E2D). Den och en Tikka Peztl-lampa och du går en ljus framtid till mötes...
[MPJ]Sgt.Ratchak
Nu är även jag stolt ägare av en MAS butt-pack från D-gear, klockrent.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.