Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya prylar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Tobias R
QUOTE (almkvist @ Mar 31 2005, 20:08 )
QUOTE (PIC @ Mar 31 2005, 17:38 )
@almkvist är det ett par Randolph Aviator jag ser på den sista bilden???

Jajjemen, 23k tror jag att de var i, inte så pjåkigt smile.gif

Vilka linser sitter i? (Grey, AGX)
Var köpte du dem?

Jag har funderat på ett par via Ebay, typ $50+shipping.

/Tobias
conform
QUOTE (Kimster @ Mar 31 2005, 02:47 )
det kan finnas de som inte är intresserade av att tala om vart de har köpt sakerna

...ja fan, tänkte inte på det. Men alla som inte har något emot att berätta då? De kan väl vara vänliga och skriva ner en länk? Sorry om det är OT, men det skulle nog vara till en massa hjälp för fler en mig.
Fu Kjellberg
Klart vi försöker slänga med en länk.
Ibland kan det vara svårt om man gjort bytesaffärer eller köpt på Tradera eller av någon privatperson.

Men företagslänkar går ju. biggrin.gif
Gator
Vår/höstsko Salomon Expert Low:

HV.gif
ERI
Ny gps!

Garmin GPSMAP 76CS med lite tillbehör

Inköpsställe Aspid!
johanp
Johanp worthy.gif bokrea

Fu Kjellberg
Nu har man lite mer prylar igen. laugh.gif

2st hgrfickor Recons.
1 par Bolle 800 skyddsglas

Tack Psion. smile.gif

1 Nalgeneflaska i mossgreen från Niklas på Utrustning.se
1 Spyderco keps från en dansk forumsmedlem på Utrustning.se
1 Camelbak MULE från en forumsmedlem på Utrustning.se

1 vapenrem från Combatkit
1 pistolmagficka från Combatkit

www.combatkit.net
Köpta via svenska återförsäljaren Unreal steel.

Bättre bild på vapenrem.
Sytare
Ahh... Recon handgranatsfickor. Vet inte vad det bästa med dem var... men det var nog att dem drev folk till vansinne ;) vissel.gif

Kjellberg: HGR-fickorna duger alldeles ypperligt till att ha digitalkameran i. (om ni inte får ut HGR vill säga... laugh.gif
Fu Kjellberg
QUOTE (Sg Toll @ Apr 2 2005, 13:11 )
Ahh... Recon handgranatsfickor. Vet inte vad det bästa med dem var... men det var nog att dem drev folk till vansinne ;) vissel.gif

Kjellberg: HGR-fickorna duger alldeles ypperligt till att ha digitalkameran i. (om ni inte får ut HGR vill säga... laugh.gif

Kan du utveckla det?
Menar du att folk inte gillade dom eller att det är svårt att få upp hgr?
Sytare
Inget negativt om fickorna. Dom gjorde sitt jobb utan några som helst bekymmer. Alternativa användningsområden var förvaring för digitalkameran och colaburkar camo.gif Vad du en stoppar ner i dem så se till att du dragit ut det elastiska bandet ordentligt. Märkte det att ibland så låg resåret nästan undertill vilket resulterade i att vad man än hade i fickan så kunde det gärna hoppa upp av sig själv när man lyfter på locket. biggrin.gif

Dock så är det så att pryttlarna saknade M-nummer saint.gif
Det var något som retade folk ;)
Vargas
Lite smått som trillat in under veckan:

1st Maxpedition M-2 Waistpack
1st Maxpedition Cocoon Pouch
1st Maxpedition Single Sheath
6st Maxpedition 8" Malice Clips

Detta från http://www.d-gear.se/

Sen 4 st vita skullbeads från en privatperson
Fu Kjellberg
Vargas: Maxpedition är ju alltid trevligt :P
Fu Kjellberg
QUOTE (Sg Toll @ Apr 2 2005, 18:21 )
Inget negativt om fickorna. Dom gjorde sitt jobb utan några som helst bekymmer. Alternativa användningsområden var förvaring för digitalkameran och colaburkar camo.gif Vad du en stoppar ner i dem så se till att du dragit ut det elastiska bandet ordentligt. Märkte det att ibland så låg resåret nästan undertill vilket resulterade i att vad man än hade i fickan så kunde det gärna hoppa upp av sig själv när man lyfter på locket. biggrin.gif

Dock så är det så att pryttlarna saknade M-nummer saint.gif
Det var något som retade folk ;)

Det är ju oftast så att dom små praktiska lösningarna saknr m-nummer. dry.gif
conform
QUOTE (Vargas @ Apr 2 2005, 18:59 )

Hey Vargas!

Vore jättetacksam om du kunde skriva ner lite funderingar och skicka upp ett par foton på M2:an från Maxpedition! Gärna fram och baksida samt en bild med frontfickan öppen.

Om du har en Surefire eller liknande bredvid för storleksjämförelse vore det toppen! (är jag för krävande nu? :)

Tack alla fall!
Vargas
QUOTE (conform @ Apr 3 2005, 12:58 )
QUOTE (Vargas @ Apr 2 2005, 18:59 )

Hey Vargas!

Vore jättetacksam om du kunde skriva ner lite funderingar och skicka upp ett par foton på M2:an från Maxpedition! Gärna fram och baksida samt en bild med frontfickan öppen.

Om du har en Surefire eller liknande bredvid för storleksjämförelse vore det toppen! (är jag för krävande nu? smile.gif

Tack alla fall!

Svar ja ...

Recensioner och liknande finns på fickan annorstädes, bla ett ställe som heter utrustning.se
Gator
@Kjellberg

Har du lust/möjlighet att lägga upp ett par poser-bilder med AK+nya remmen ?
HV.gif
Sytare
Ny pryl och sent inkommen födelsedags present (samt en möjlig pick)

Har som policy att aldrig gå utan kniv och en del enkla verktyg och detta manifesteras i att man oftast ses med ett Recon Combifodral, en Gerber Multiplier, en Maglite och ett fällkniven dc3 bryne.

Nu har farsgubben skänkt mig en Victorinox Standard modell Spartan för att ha i nyckelringen. Anser visst att det ser lite mera civiliserat ut... gasmask.gif
Fu Kjellberg
QUOTE (Gator @ Apr 3 2005, 12:43 )
@Kjellberg

Har du lust/möjlighet att lägga upp ett par poser-bilder med AK+nya remmen ?
HV.gif

Skall försöka.

Här kommer en bild på en norsk vän som använder samma rem så länge som en liten teaser smile.gif

LIQUID_
En ny bok trillad ner i lådan. Skulle ha skickats från smb 27/1, fick sedan besked att den skulle komma i mitten av mars. Istället kom den måndags ! Dock var den väl värd väntan.
Flak
Tycker faktiskt att det här är en riktigt ond tråd.
Och att ni är dåliga människor som håller på och skriver i den.

:(

Speciellt när ni visar en massa bilder...
Fu Kjellberg
smile.gif
QUOTE (Flak @ Apr 6 2005, 21:46 )
Tycker faktiskt att det här är en riktigt ond tråd.
Och att ni är dåliga människor som håller på och skriver i den.

:(

Speciellt när ni visar en massa bilder...

Du får väl skälla på mig.
Det var ju jag som startade den.

Bara för att retas så kom det ett paket från USA med
2 st EWCS goretex jackor
12 lightsticks i varierande färger
och 3 olika gearkataloger.

Skall dela på grejorna med SISU.

Kommer bilder en annan dag. smile.gif
Syster Håkan
@Vargas
Hej
dom söta små döskallarna, vet du eller dina kontakter var man kan skaffa sånna och om du vet vad dom betyder!?
A2Keltainen
QUOTE (Syster Håkan @ Apr 6 2005, 22:53 )
dom söta små döskallarna, vet du eller dina kontakter var man kan skaffa sånna och om du vet vad dom betyder!?

De betyder att man är en Certified Gear Whore. biggrin.gif De finns bland annat här:

http://www.tadgear.com/edged%20tools/jay_w...ll_lanyards.htm

http://www.tadgear.com/edged%20tools/rw_skull_lanyards.htm

http://www.tadgear.com/edged%20tools/pewter_skull_beads.htm
A2Keltainen
QUOTE (LIQUID_ @ Apr 6 2005, 22:30 )
Ny bok trillad ner i lådan. Skulle ha skickats från smb i 27/1, fick sedan besked att den skulle komma i mitten av mars. Istället kom den Måndags ! Dock var den värd väntan.

Finns den att köpa från annat ställe än SMB? Har du ISBN-numret för den?
Fu Kjellberg
Dessa är så läckra i verkligheten.

Fick hem 10 st från Tadgear.
Behöll 2 själv och resten försvann snabbt till kompisar och forumsvänner. laugh.gif
Sitter nu på fällkniven och Maxpeditionryggan. wub.gif
Får nog beställa fler.
Sytare
Håller just nu på med en mastodontbeställning till TADGEAR som skall effektueras innan helgen ;)

Får väl ta och slänga med några av de där skallarna också, jag har ju ändå en OD Nalgenflaska Lexan 32OZ med TADGEAR-reklam på i kundkorgen så vafan...
SISU
@ Flak Mohahahahah

@ Fu Kjellberg kulatt prylarna har kommit synd bara att min jacka redan bytat ägare , men light sticks är alltid bra att ha och toalett lektyr likaså !

Fick hem nya Rangershop katalog !!en maffig o gratis sak !
Fredriksson
@Sg Toll: Ngt. vasst? wub.gif

Själv väntar jag på:
En Emerson Commander SF.
En Ranger Hoddie från TAD.
Ett gäng meter grön paracord.
TAD´s "döskallar" av olika varianter.
Lite broderade märken från olika knivtillverkare.
En BHI S.T.R.I.K.E. M60 Ammo Pouch .
En Eagle SAS Dump Pouch.
En Tactical Tailor benplatta.
Ett Fobus roto-paddelhölster.
Fobus dubbel-magasinshållare på paddel.
En Under Armor COLD Gear Crew Neck Shirt.
Ett TAG LG HD Rigger's Belt.
LIQUID_
QUOTE (A2Keltainen @ Apr 6 2005, 23:08 )
QUOTE (LIQUID_ @ Apr 6 2005, 22:30 )
Ny bok trillad ner i lådan. Skulle ha skickats från smb i 27/1, fick sedan besked att den skulle komma i mitten av mars. Istället kom den Måndags ! Dock var den värd väntan.

Finns den att köpa från annat ställe än SMB? Har du ISBN-numret för den?

Tyvärr så har bara smb den då det är en nyutgåva som är möjlig tack vare att smb fått disponera författarens (Stig A Nyström) manuskript från första utgåvan. ISDN-nr är 91-975315-2-9 . Du kan ju maila smb och höra om de inte har några ex kvar. Skulle inte förvåna mig om så var fallet.
Patroels
QUOTE (Fu Fredriksson @ Apr 6 2005, 22:48 )
... Ett gäng meter grön paracord...

Nej!

It says how many meters of paracord it is, or else it gets the hose again!

MVH
Troels B)
C 2.a pjäs
QUOTE (Fu Kjellberg @ Apr 6 2005, 22:15 )
Får nog beställa fler.

Zzzay when, partner... fick förresten mail ang. "Calico Jack" igår. om vi skickar 14 dollar i sedlar så går det utmärkt. och de har även blodisar...
Tobias R

/Tobias
Mattsson
Ja du TobiasR, du kan börja med att posta i den här tråden:http://forum.SoldF.com/index.php?showtopic=13703 ;)
Tobias R
QUOTE (Mattssonmannen @ Apr 7 2005, 11:45 )
Ja du TobiasR, du kan börja med att posta i den här tråden:http://forum.SoldF.com/index.php?showtopic=13703 ;)

Jaha, det fanns en sån tråd också, det var ju trevligt.
Sir Vival
QUOTE (Patroels @ Apr 7 2005, 01:35 )
QUOTE (Fu Fredriksson @ Apr 6 2005, 22:48 )
... Ett gäng meter grön paracord...

Nej!

It says how many meters of paracord it is, or else it gets the hose again!

MVH
Troels B)

laugh.gif
Fredriksson
@Patroels: Ok då, 300 ft.. :P Vill du ha en stump? ;)
jed
Inga nya militärprylar, men däremot lite dykprylar:
En Oxygenbehandlingsapparat 2C/T. Syrgas är alltid bra att ha.
Ett par jetfin(kopior) med springstraps

...och lite annat smått som kan vara bra att ha, tex en spool med 35 meter lina.
Fu Kjellberg
Här kommer utlovade bilden.

2 st ECWS jackor i woodland. (Extended Cold Weather System)
En ny och en begagnad jacka i goretex med luva och dragkedja i ärmhålan för ventilation och lite andra finesser.
och 12 lightsticks.

jed
Fu Kjellberg: har du en hangar eller liknande som förråd, eller hur får du plats med allt? biggrin.gif
Fu Kjellberg
QUOTE (jed @ Apr 7 2005, 21:24 )
Fu Kjellberg: har du en hangar eller liknande som förråd, eller hur får du plats med allt?  biggrin.gif

Lol.
Om det ändå var så bra. Har lite i mitt gearrum/datarum och lite i förrådet.

Smakprov på datarummet.

Får se om jag kan ta ett foto på alla prylar laugh.gif
SSN
FJS 02 Fältjacka och Byxa

Funkar det här bra så kanske det blir en Forester till älgjakten också ;) ( vet iofs inte hur man skulle få "regeringen" att gå med på den grejen) Malajn.gif
jed
QUOTE (Fu Kjellberg @ Apr 7 2005, 21:32 )
QUOTE (jed @ Apr 7 2005, 21:24 )
Fu Kjellberg: har du en hangar eller liknande som förråd, eller hur får du plats med allt?  biggrin.gif

Lol.
Om det ändå var så bra. Har lite i mitt gearrum/datarum och lite i förrådet.

Smakprov på datarummet.
<bild bortplockad>

Får se om jag kan ta ett foto på alla prylar laugh.gif

Hmm... datarum (kallat lekrum hemma hos mig). Jag har något minne av det, det var innan regeringen flyttade in.

"Jag ska bara ha en garderob" - två garderober installeras.
Jag tycker att hon behöver en ny dator och köper en ny (till mig, hon fick min gamla smile.gif Som fortfarande är en bra dator...) - 65% av mitt skrivbord försvann.

"Kan du inte rensa lite i bokhyllan, den ser så stökig ut" - gör jag det har jag bara min dator kvar i mitt lekrum... blink.gif

Prylarna har förpassats in i klädkammaren.

Sorry att det blev lite ot, bilder på nya prylar kommer snart, ska bara få dom först smile.gif
Blackadder
nu är den komplett smile.gif

CP2
Genom god hjälp av den förträfflige Sir Vival fick jag igår ett tillbehörssett till en Minimag-lite som jag ska ha till min Surefire G2.

Alltså slipper jag tvingas inse att batterierna tagit slut pga knappen legat intryck i nån ficka, dessutom rullar inte lampan i väg som en G2 annars har en viss tendens till. .
SBP
Ett par såna här damp ner häromdagen. Fälttest nästa lördag. Framför spegeln känns dom bra iaf. Sytt om påsen så den passar med brillorna på hjälmen.

SISU
@ SBP Vad heter ESS modellen ?

@ c3grp Smart lösning ska nog fixa till min G2 likandant !
SBP
@SISU

Det missade jag att skriva ju... det är Tactical Thermal.
Team Member
Jag ser att Club Taiga har fått 2 nya medlemmar ph34r.gif

antalet stiger så sakteligen wub.gif
Blackadder
QUOTE (Team Member @ Apr 8 2005, 16:15 )
Jag ser att Club Taiga har fått 2 nya medlemmar ph34r.gif

antalet stiger så sakteligen wub.gif

taiga wub.gif taiga wub.gif taiga wub.gif

länge sedan jag var så nöjd över en "pryl"

med lite tur så är det kass väder hela helgen smile.gif

ja just det ett par linsett grön fallskärmslina ligger nu hemma o retar flickvännen

/b som hoppas på regn,drivis och snö
Sytare
Har fått mitt muckbidrag och skickat iväg en fet beställning till TADGEAR...
Till råga på allt så fick jag min nya ögonsten idag, nämligen min alldeles egna F13G, d.v.s. en F1 som man testat att tillverka med 3G-stål. Jag vill passa på att tacka Fu Fredriksson för tipset och jag har en bild på härligheten här, men dock så har jag i detta ögonblick vissa svårigheter att lägga upp den.

Bilden visar något som ser ut som en F1'a, men märkningen är
F1
FÄLLKNIVEN
3G STEEL - Test Series

Värt att notera är att det här bladet är något fetare och sitter lite trängre i Kydexslidan. Lite nötande så ska nog det vara löst!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.