Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Krigarfilm
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
SFC Zac
Tjena allihop.
Åker hem på leave i morgon med något mer stålar på fickan än när ajg åkte hit. Ska skaffa mig en videokamera.
Naturligtvis måste man använda en pryl när man väl skaffat den. Hade därför tänkt att spela in en egen B-krigar-film. Inte för något annat än nöjet. Tänk bara på filmer som "Dogsoldiers" och "Treasure hunt"...

Finns det på detta forum några galningar som skulle vilja vara med i en sådan film. Tänker mig att träffas en helg på lämplig ort. Filma på dagar (och nätter där så behövs) och dricka pilsner/skratta åt dagens film på kvällarna.

Naturligtvis behövs även rekvesita så ni som har bra kontakter med förrådet eller älskar att pyssla med t.ex. pyroteknik är även ni välkomna.

Hoppas det finns fler galningar än mig som tycker att det här skulle kunna vara kul.

camo.gif
Womack
Skulle lätt kunna vara med på något sådant. Men jag har väl inte åldern inne såattsäga.
Patroels
Var i Sverige ska detta försiggå?
SFC Zac
@Patroels
Har inte bestämt någon plats eler ens funderat djupare på den frågan. Det beror främst på vilket folk som ställer upp. Gäller ju att underlätta för så många som möjligt.
Förslag kring handlingen tas gärna emot. Har idéer men förslag är alltid utvecklande.

@uffe_87
Säg inte det. Det kan finnas plats för de mest konstiga personer.
Womack
Jaha hmm vet inte hur jag ska tolka det men det lär ju bra. smile.gif
Torak
Tusan, det later jatteskoj. Om jag ar i Sverige vid ratt tid kan du helt klart rakna med mig! Jag kan aven en del om pyro och specialeffekter, och ar ratt sa bra pa effektsmink.
Patroels
SFC Zac

Va jag menade var: Ungefär vart i Sverige bor du.

Om folket som ställer up til projektet alle bor i Arvidsjaur, kan du nog inte räkna med mig ;)
SFC Zac
@Torak
Låter lysande.
Vi behöver bli så det räcker till en grupp och diverse bus och statister.
@Patroels
Håller själv till i Jönköping men är flyttbar. Har hyfsade kontakter på ArtReg (Kristinehamn) och i Halmstad så det kan vara bra alternativ.
bushman
kan tänka mig hjälpa till i mån av tid och om platsen inte ligger för långt från min nuvarande grupperingsplats.
har ju lite erfarenhet av film. B) kan skicka över ett cv om du vill.
har kontakter på pyro-sidan, med licens och alla fingrarna kvar.
ta kontakt med något gäng som spelar soft air, är ett tips.
de har ofta rikligt med rekvisita.

och ett annat tips: prata med polis, närmsta militära enhet och förmodligen även HV-chef på orten.
du vill inte träffa en uppeldad piketgrupp med skarpa vapen, tro mig har provat.
asfalt är inte skönt att ligga på.

och gör detta långt innan, dagen före och samma dag som du filmar, annars kommer någon tankspridd VB glömma bort att säja något vid utsättning.

spela inte in vapenscener i bebyggt område, om du inte har informerat ALLA som kan komma att se inspelningen.

i övrigt hänvisar jag hit:filmarbetarens budord

skicka pm om du vill ha hjälp

//bushman

EDIT: OK det verkar hända i västsverige då är jag på, har bra kontakter på både T2, F7 och skredsvik vi kan nog fixa något.
SFC Zac
Sprid gärna ryktet bland era MIP-kollegor. Ju fler ju trevligare (och bättre resultat?).

Kontaktnätet här på forumet är värt guld! salute.gif
Patroels
Ja, Halmstad är ju lite närmare, men avståndet gör nog att jag bara skulle delta i någon "brainstorm". Det vore iaf kul!
SFC Zac
Allt folk behövs oavsett insatsens art. Brainstorm-biten är den första och grunden till resten.
Har du några förslag på bra platser så säg till. De jag nämnde är bara exempel där jag själv har försänkningar.
Mattsson
Är solklart med om det blir runt Uppsala, men om inte så kan jag hjälpa till med manus och dyl. B)
SFC Zac
@Mattssonmannen
Låter bra. Vet som sagt inte var vi landar eller i vilken skala. Manusbiten är långt ifrån klart. Ville inte göra det för detaljerat innan fler fått vara med. Grundidén finns dock.
Mattsson
@SFC Zac:
Min PM låda står alltid öppen.
Patroels
Om grundideen är klar kan du väl PM'a dom "närvarande" som inspiration?
Då är det ju bara att koka ihopp svaren du får o sen "börja på nytt"?

... Nu blir man ju nyficken smile.gif

Edit: Bättre svenskificering laugh.gif
Womack
QUOTE (SFC Zac @ Oct 1 2003, 19:41 )
Håller själv till i Jönköping men är flyttbar. Har hyfsade kontakter på ArtReg (Kristinehamn) och i Halmstad så det kan vara bra alternativ.

Bor också i Jönköping, eller nja. Nån mil söder om men spela roll 8.gif
Mattias
QUOTE (bushman @ Oct 1 2003, 19:43 )
i övrigt hänvisar jag hit:filmarbetarens budord
//bushman

OT!
10) Praktikanter är trälar, och skall som detta behandlas, de kan en dag ta jobbet ifrån dig, och det är bara slöseri med tid att vara snäll mot konkurrenter.

11) Alla arbetsuppgifter inom film, som är smutsiga, tunga och ingen vill göra, slutar på assistent.
laugh.gif laugh.gif Så jävla sant
Gissa vad jag har för uppgift under inspelningarna ;)

Ett elfte budord:Varje inspelning skall betraktas som jordens medelpunkt och allt annat skall kretsa runt denna.

Slut OT!
bushman
QUOTE (Mattias @ Oct 1 2003, 23:49 )
11) Alla arbetsuppgifter inom film, som är smutsiga, tunga och ingen vill göra, slutar på assistent.
laugh.gif laugh.gif Så jävla sant
Gissa vad jag har för uppgift under inspelningarna ;)

Ett elfte budord:Varje inspelning skall betraktas som jordens medelpunkt och allt annat skall kretsa runt denna.

Slut OT!

vilken film i väst produktion jobbade du på?? laugh.gif
ett 19:de budord.
"bara för att du gör sveriges mest sedda film, skall du inte tro att du blir guldbaggenominerad, det fanns ju vapen med i filmen"
Torak
Vad galler manuset kan jag garna hjalpa till; jag ar ratt bra pa att skriva, och lagga upp individuella scener sa lange jag har sjalva grundstoryn att jobba fran.

Kan dessutom lagga upp manuset pa ett korrekt och snyggt satt, har bl a diverse professionella manusprogram.

Manus kan jag ju dessutom hjalpa till med aven om jag inte kan ta mig till Sverige.
RANGERTEDDY
Halmstad låter bra. PMa om ni besöker staden, så kan man väll ställa upp.... Kan eventuellt fixa fler personer.....
camo.gif

RT="MediaKååååt" gasmask.gif
ShadowCrow
Jag kan mycket väl tänka mig att hjälpa till. Bor i Borås och har tillgång till en nedrans massa AirSoft-vapen (är plutch för ett helt lag) som man kan ha som propps...

PM:a om intressant.

EDIT: Ordval!
D-G
Jag är intresserad!

Vill gärna ha mer info, PM:a
RANGERTEDDY
Detta kan ju va en bra topic att ha i "bakhuvudet"

http://forum.SoldF.com/in...?showtopic=3658

ph34r.gif
109 Eken
Om det blir i trakterna av Linköping/ Jönköping är jag på! camo.gif
TheStroyer
Jag är intresserad. Jag har lite erfarenhet av filminspelning. Kolla in www.arcnet.mine.nu/film så kan du se vad jag och mina kamrater kan åstakomma.
JBP
ph34r.gif *sträcker upp hela armen* Jönköping här med!
Fu Dahlberg
Fasen vad sugen man blir dry.gif tyvärr så stor man upp i halsen med styrelse och Skolarbete :(

Är det någon som vill byta med mig, så ;)
bushman
QUOTE (Fu Dahlberg @ Oct 2 2003, 23:24 )
Fasen vad sugen man blir dry.gif tyvärr så stor man upp i halsen med styrelse och Skolarbete :(

det behöver ju inte ske genast herr dahlberg!
tänk vad vackert hagen på skövde skjutfält kan bli i snö?

rätt ljussättning och blodeffekter på snötäck mark.
fan vi har ju tradisioner att ta upp i skaraborg med omnejd.
mats helge är gud!!!

du har i uppdrag att sparka på kn K på logistikstället i din hemstad så vi får ett par sprintrar att skjuta sönder.
vi måste ju ha något glädjande perveterat i filmen, och att få skjuta sönder en sprinter står högt på min lista laugh.gif
Fk.Mandrake
Okej, det låter onekligen lite kuligt...eftersom jag nu en gång faktiskt utbildade mig till skådespelare(tro det den som vill!), så tycker jag det är skojigt med de B-uppdrag man får då man kan spela lite. Så detta kan ju vara fräckt! Om det blir i Halmstad så har jag kontakter inom polisen om det nu behövs tillstånd motsv.
JiWe
Jag antar att filmen hammnar på detta forum för den breda massan???
Jonte
Jag är gärna med på det här om det kommer spelas in någonstans i Småland eller Halland. Tyvärr har jag inga militär persedlar att bidra med, bara ett par ökenkammo M89 byxor.
Fu Dahlberg
QUOTE (bushman @ Oct 2 2003, 23:34 )
QUOTE (Fu Dahlberg @ Oct 2 2003, 23:24 )

det behöver ju inte ske genast herr dahlberg!
tänk vad vackert hagen på skövde skjutfält kan bli i snö?

rätt ljussättning och blodeffekter på snötäck mark.
fan vi har ju tradisioner att ta upp i skaraborg med omnejd.
mats helge är gud!!!

du har i uppdrag att sparka på kn K på logistikstället i din hemstad så vi får ett par sprintrar att skjuta sönder.
vi måste ju ha något glädjande perveterat i filmen, och att få skjuta sönder en sprinter står högt på min lista laugh.gif

Din vison får mig att gråta av estetisk lycka smile.gif

Tror dock att Kn K inte vill bli av med bilar värda ca ½ mille st ;)
konan
Skulle helt klart kunna tänka mig att ställa upp...
Finns i närheten av Östergötland men är rätt mobil.
Skicka PM om jag kan vara till någon hjälp. 6n.gif
Torak
Vad blir det nu av det har? Jag vill garna hjalpa till med manus o dyl, PM om jag kan hjalpa till!
Fk Satan
f*n vad intressant detta låter, men tyvärr bor jag lite för långt norrut för att kunna deltaga mad.gif

Men jag tittar mer än gärna på det färdiga resultatet.

när det gäller film så är jag duktig på att vara ivägen samt på att dricka öl och bli odrägligt dryg. så behöver ni lite skandaler osv på premiären så.... biggrin.gif
SFC Zac
Hoppsan!
Duktigt intresse...
Som jag skrivit har jag något av en råplan att jobba med. Första tanken var att kolla intresset och det finns ju uppenbarligen.
Jag tjänstgör (som några av er vet) i Afghanistan just nu. Detta gör att vi måste vänta tills i vår (sluta sucka, det hjälper inte).

Jag tänker spana in den här tråden och hålla er alla i tankarna. Jag håller nu (under min oförtjänta leave) på att försöka plita ner mina handskrivna tankar på dator. När detta är klart kommer de att PM:as som en löpeld till er som varit förbi och anmält ert intresse. Min förhoppning är att detta skall kunna bli ett gemensamt projekt där var och en ställer upp med en liten bit. Ingen skall behöva dra något större lass (utom kanske då jag). Huvudsaken är att vi ska ha kul.

Kan resultatet sedan bli något som kan användas som roligt utbildningsunderlag eller liknande är det bara en bonus.
Flygmek 003
Klart man vill va med. Är det i södra sverige så är jag på. Saknar dock allt av vad som skulle kunna misstagas med skådespelartalang, men stod det inget tidigare i tråden om assistent. Det lät ju kul...

Edit: Saknar svenskakunskaper med.
jed
Låter skitkul! Jag hjälper gärna till...

Ev kommer jag att få tillgång till en server sittande på en tokfet lina med streaming programvara på som vi skulle kunna lägga det färdiga alstret på.
Men det är inte klart än, men jag jobbar på saken!

Jag håller till i Sthlms-området.
SISU
Om det blir i Halland så e de klart att man vill va med ! camo.gif ph34r.gif camo.gif
granQ
One more in Halmstad reporting in...

muckar i vår och har inget för mig, lika bra att fortsätta lyda order då..

är la inte specielt bra på någe vad gäller filmer men om jag är helt värdelös framför kameran så kan jag alltid ta bussen hem igen. 8|

/ granQ med scenskräck..
bushman
QUOTE (granQ @ Oct 10 2003, 23:17 )
One more in Halmstad reporting in...

muckar i vår och har inget för mig, lika bra att fortsätta lyda order då..

är la inte specielt bra på någe vad gäller filmer men om jag är helt värdelös framför kameran så kan jag alltid ta bussen hem igen. 8| 

/ granQ med scenskräck..

ingen fara någon som sökter trossen behövs ju alltid.
stjärnorna kan ju ha krav som skalade vindruvor och fyra påsar nonstop utan gröna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.