Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Gamla fotoalbum sökes...
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning > Transportcentralen
Lynx_39
Hej!

Denna post har varit med en gång tidigare, för en lång tid sedan.
Med en hel rad nya intressanta medlemmar så anser jag att det är dags att förnya uppropet!

Jag söker efter gamla fotoalbum, för att bevara historien.
Alla ni som vet om att ni har / haft bekanta som gjort lumpen på 30, 40 och 50-talet...kolla om de har några foton hemma, eller uppe på vinden!!

Genom det förra uppropet inkom ett par medlemmar med en rad intressanta foton, som kunde bevaras till eftervärlden - i specialarkiv.

En fin skatt kom fram genom dussintalet foton via barnbarnet till en herre som tjänstgjorde vid I 9 / P 4 i Skövde under beredskapsåren - här syntes bl.a. strv m/21-29, strv m/37, strv m/38, strv m/39, strv m/40 L, strv m/41 samt strv m/42. salute.gif

Dra ert strå till stacken och hjälp till med att bevara en del av svensk pansarhistoria eller liknande!
Jag ber Er! worthy.gif

Mvh,
Lynx_39
Torak
Morfar tjanstgjorde i nagot specialforband under WW2, men han sparade nastan inget fran sin tid inne - han sag tydligen alldeles for mycket som han inte ville se, han smalte t o m ner sina medaljer.

Daremot kan jag se om Mormors bror har nagra bilder fran sin tid i flottan, jag aterkommer om jag kan hitta nagot.
dxl
Min morfar låg ju i flottan och jag tror han har en hel del bilder...
Risken finns dock att dom åkte ut ihop med allt annat när han och mormor flyttade.

(kuriosa fartyget han låg på var jagaren Småland, jagaren som nu är museum i Göteborgs hamn)
Ize-Q
http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?t=8243

kolla in denna länk.
jag skapade den på ett historierelaterat forum då jag har ett liknande intresse,men det är bara jag som har postat bilder hittils :(
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.