Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Parlamentet
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Knekt
Hört och sett i underbara Parlamentet för några minuter sedan.

Korsförhör om fåglar
Schyffert: En hök kan man kalla en krigsivrare. Vad kallas en fredsivrare?

Hjelt: En mes.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
EMK
Ohhhhhhh.....Parlamentet är ju en höjdare.

Min favvo är den helt underbare Helge Skog............

Det finns ingen som kan sväva ut som honom........ :P laugh.gif biggrin.gif
Runningback
Henrik hjelt är min favorit!
Helge Skoog är en gubbe som jag aldirg skrattat åt, bara när han gör bort sig.
Tycker inte att han är rolig alls, men men, smaken är som baken.
Ragulin
Jag gillar den där snubben som är fd officer från ngt jägarförb i lapphelvetet. Han är svinrolig. Den allra roligaste incidenten var dock Johan Rheborg inblandad i. Temat var Astrid Lindgren och man skulle svara på frågan vad fabror Melker saknade, enligt Tjorven. Blixsnabbt kommer från Rheborg: Kondom! Jag höll på att spy ner mig av skratt!! Helt hysteriskt.
Runningback
QUOTE (Ragulin @ Sep 29 2003, 10:18 )
Jag gillar den där snubben som är fd officer från ngt jägarförb i lapphelvetet. Han är svinrolig. Den allra roligaste incidenten var dock Johan Rheborg inblandad i. Temat var Astrid Lindgren och man skulle svara på frågan vad fabror Melker saknade, enligt Tjorven. Blixsnabbt kommer från Rheborg: Kondom! Jag höll på att spy ner mig av skratt!! Helt hysteriskt.

Syftar du på Mikael`??
Mårten
Mikael Tornving är reservofficer vid Jämtlands Fältjägarregemente i Ö-sund... Namnet till trots är I5 för de som inte vet INGET jägarförband, utan ett vanligt mekaniserad skytteförband...
D-G
Mikael Tornving är kunglig, ingen kan hålla masken som honom när de andra viker sig dubbla av hans skämt...
panzerkampfwagen
Det finns ingen bättre Parlamentariker än Mikael Tornving.
Killen är helt enkelt kung.

Prog.Ledaren: "Vad heter den amerikanska versionen av Robinson?"
Tornving: *hoppar upp ur stolen och vrålar som den värste furir* "U.S. MARIIIINES!!! camo.gif "
Raptor
Mikael Tornving är alla gånger min favorit också.

Från korsförhöret:

- Vem brukade framträda med stora framtänder, komisk klädsel och ukelele?
- Jimmy Henriks

- Vad gör Barry White?
- Vetenskapen är inte säker men det lutar åt att det är medfött.

biggrin.gif

En annan höjdare är att höra honom "predika" om älgjaktens fördelar under "tips från coachen". Det var grejer det!
Protiwa
Instämmer!
Mikael Tornving är klart bäst! horny.gif
Runningback
Robert Gustavsson är ju ganska rolig han med biggrin.gif
fast Mikael är fan bäst!
Rokare
Godmorgon

Schyffert: Vad betyder det när det sitter små arga lappar i tvättstugan.....

Mikael Tornving: De är inte nöjda med renhållningen.....

Den kan man skratta åt länge...... eller så är man tyst ett tag, förstår den och skrattar sig harmynt...

GMY

Ps. Som jag skrev, väldigt OT dock, i denna tråden Google Bildsök/Parlamentet så är även Herr Hjelt Rokare på en liten ö strax norr om Sthlm... 69.an, Gotcha M.fl. vet säkert vilken kobbe jag menar. ds
Gator
QUOTE (Rogge @ Sep 30 2003, 08:41 )
fast Mikael är fan bäst!

RG funkar bäst med manus i bakfickan, typ Killinggänget. Herrar Tornving och Hjelt ÄGER !!!
HV.gif
Särimner
Parlamentet är det enda program/serie som jag försöker följa. Det är helt underbart.

Något min kvinna och jag brukar garva åt är "Babben" Larssons svar på Schyfferts fråga:

Schyffert: "Hur känns det att föda ett barn?"
Babben: "Som att skita ut en hörnsoffa..." biggrin.gif
Runningback
QUOTE (Gator @ Sep 30 2003, 09:29 )
QUOTE (Rogge @ Sep 30 2003, 08:41 )
fast Mikael är fan bäst!

RG funkar bäst med manus i bakfickan, typ Killinggänget. Herrar Tornving och Hjelt ÄGER !!!
HV.gif

mjo, det är nog sant, när mikael och hjelt håller sig efter sin kommentar ger ju ett asgarv bara det.. hehe
robert har en tendens till att garva :(
Torak
Om nagon har BBC kan det vara vart att forsoka glo pa nagra avsnitt av Have I Got News For You, med Angus Deayton, Paul Merton och Ian Hislop. Det ar programmet som Snacka Om Nyheter baserades pa, fast det ar oandligt mycket battre.
Vakten_F4
Schyffert: Vad stod det på Jesus kors?
Hjelt: Glad påsk!

clap.gif
Haggeman
Men synd att parlamentet är en bluff angry.gif

Eller ja, de får iaf massa mer tid på sig att komma på sina repliker än i verkligeheten.
De är inte så snabbtänkta som man kan tro.
Aja, enligt Fredrik Lindström i värsta språket iaf dry.gif
Fu Dahlberg
QUOTE (Haggeman @ Sep 30 2003, 14:52 )
Men synd att parlamentet är en bluff  angry.gif

Eller ja, de får iaf massa mer tid på sig att komma på sina repliker än i verkligeheten.
Aja, enligt Fredrik Lindström i värsta språket iaf  dry.gif

Öhh... Ja? likadant med "snacka om nyheter". Ingen människa kan vara så spontan jämt.
Knekt
QUOTE (Torak @ Sep 30 2003, 12:34 )
Om nagon har BBC kan det vara vart att forsoka glo pa nagra avsnitt av Have I Got News For You, med Angus Deayton, Paul Merton och Ian Hislop. Det ar programmet som Snacka Om Nyheter baserades pa, fast det ar oandligt mycket battre.

När går det och på vlken BBC-kanal?
Knekt
QUOTE (Haggeman @ Sep 30 2003, 13:52 )

Det har aldrig varit någon hemlighet att de får hjälp med lite leads för en del skämt, och att programmet klipps kraftigt (1,5 timme klipps till ca 45 minuter).

Men varför skulle det spela någon roll?
Gorg
kvällspressen har ju anmärk det förut om både parlamentet, snacka om nyheter och så ska det låta. Utan att använda ordet har dom skrivit det som skandal. Fattar dock inte varför, självklart är det inte så improviserat som det ser ut, självklart finns det manus och deltagarna får hjälp, hur kul vore det annars att se?

PS: Mikael Tornving har alltid varit den roligaste i programmet, men om det e hans skämt lr inte, vet'e fan, spelar ingen roll, roliga e dom iaf biggrin.gif
Azan_Gb
Babben
Behöver jag säga mer.
akula
Tornving och Hjelt är ju helt fantastiska, klart bäst i programmet tycker jag. Det säger mycket, jag gillar alla som är med.
Sorken_F4
Mikael Tornving är bäst, iskall och otroligt salt i kontringarna.
Haggeman
QUOTE (Knekt @ Sep 30 2003, 17:03 )
QUOTE (Haggeman @ Sep 30 2003, 13:52 )

Det har aldrig varit någon hemlighet att de får hjälp med lite leads för en del skämt, och att programmet klipps kraftigt (1,5 timme klipps till ca 45 minuter).

Men varför skulle det spela någon roll?

Nä, kanske inte spelar någon roll, men jag tyckte det var tråkigt när jag fick reda på det, alla ens idoler var ju inte så roliga som jag hade trott.
Tyckte även det var tråkigt med att på så ska det låta fick de upp låtarna.

Är väll bara jag som vill se verkligheten i sådanna program. Iofs skulle de nog vara lite slöare men ändå.
Lindeberg
Tv3 042230

"God afton Sverige"

Medverkar gör Henrik Hjelt och Mikael Tornving
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.