Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dokumentärer & Filmer
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
ShadowCrow
God Eftermiddag!

Jag sitter här och har kommit fram till att det är väldigt trevligt att ha dokumentärer och filmer om olika specialstyrkor (SAS, LAPD SWAT etc) och undrar helt enkelt om folket här vet några bra dokumentärer om olika specialstyrkor.

Jag har en DVD om SAS (i.o.f.s hyffsat värdelös) och vill ha mycket mycket mer. Det mesta är av intresse, men jag vill helst ha mycket CQB / MOUT etc... Det spelar ingen roll vad det är för format på filerna, men jag vill helst ha DVD el. VHS. Pris etc är inget hinder.

Jag har letat runt en hel del efter längre klipp ifrån 1:a och 2:a Gulfkriget men har inte hittat något relevant där heller. Så om någon vet vart man kan få tag på länge filmer tagna under dessa operationer så blir jag glad.

Alla tipsare får kakor ;)
Torak
Jag har en massa diverse militarfilmer, allt ifran Metal Storm-filmer till atombombsprov. Om du har FTP kan jag skicka.
toxic
Kan jag också få? Jag har ftp smile.gif
Azan_Gb
Jag vill också ha ett konto.

Jag har en film om Snipers. intressant. (44 min)

Man får följa med ett team , lite historia intressant.

Någon mer som vill ha kontakta mig via icq.
Bravo One
Kolla på www.amazon.co.uk där finns det mesta, men dock så kostar de en del.

Är det någon som vet vart man kan få tag i serien med Ray Mears billigt eller några andra dokumentärer serier om överlevnad?
akula
QUOTE (Bravo One @ Sep 28 2003, 18:48 )

Är det någon som vet vart man kan få tag i serien med Ray Mears billigt eller några andra dokumentärer serier om överlevnad?

Här har du säkert tittat men om inte annat så kan väl någon annan få upp ögonen för herr Mears.

www.raymears.com

(Min sambo får en av Mears böcker i födelsedagspresent, är jag inte romantiskt så säg?)
Torak
Han har ett program pa BBC 2 pa sondagar om anfallet pa Norsk Hydros fabrik i Vemork, sag just pa andra avsnittet i kvall. Farsgubben har aven kontaktat honom angaende det - min morfar var ju med dar.
Bravo One
QUOTE (akula @ Sep 28 2003, 22:56 )
QUOTE (Bravo One @ Sep 28 2003, 18:48 )

Här har du säkert tittat men om inte annat så kan väl någon annan få upp ögonen för herr Mears.

www.raymears.com

(Min sambo får en av Mears böcker i födelsedagspresent, är jag inte romantiskt så säg?)

Självklart har man redan kollat där, men Amazon är lite billigare =)

Att ge bort en sådan fin gåva som en bok av Ray Mears det måste vara höjden av romantik wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.