Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Snugpak
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Bravo One
Är det någon som vet vart man kan få tag på snugpaks´s sortiment i sverige?
Fk Fjellman
För den Civila delen är det CC NORDIC, Essingestråket 6, 11266 STOCKHOLM

Och för den militära delen är det PROMOTEQ i Sandviken AB, Box 172, 811 23 Sandviken.

Dessa är i alla fall general agenter... källa till detta?... www.snugpak.com

//Sgt Fjellman
Patroels
Vill bara säga:Go for it!
Har själv softie 3/Merlin sovsäcken och en Sleeka-jakke. F-n va bra grejor dom gör! wub.gif
Bravo One
Sovsäckarna ska visst vara något extra, lätta varma och jäkligt komprimerbara. Det enda kruxet är att det är svårt att få tag på grejerna i sverige.

Kanske man ska göra ett försök att beställa från england...
Patroels
Ja, jag köpte ju från Silverman's... Funkade bra!
Flak
Hej Bravo One!

Jag har köpt Snugpak bl.a. från Promotec och jag har bara gott att säga om priset, servicen och leveranstiden. Promotec brukar ha en mycket intressant realista...

Snugpaks militära sovsäckar är väldigt väldigt bra, men de marknadsför även en del budget-modeller som är tillverkade i Kina. Givetvis är då kvalitén inte riktigt lika hög som i de englandstillverkade modellerna.

En budgetmodell är Sleeper 2 i DPM camo som du kan se i den
här tråden.

Nu kan det ju finnas en del fördelar med att köpa budget varianten. Priset naturligtvis, men man behöver inte heller vara speciellt rädd om en billig säck, vilket kanske kan vara bra ibland...

Hur som helst så ökar ju valmöjligheterna när man även kan välja budgetvarianter.

(Edit:butterfingers...)
Bravo One
Tack för tipsen Promoteqs rea lisat kollad och Silvermans hemsida kollad. Inser att det måste bli en snugpak sovsäck i det märmaste.

Någon som provat deras rocket pack?
bushman
det brukar finnas en snubbe på båtmässan i gbg som säljer snugpak.
då till hyffsade priser, köpte deras komprimerbara kudde för ett par år sen. av honom.

värt att kolla upp om du har vägarna förbi i göteborg i februari.
Johan ES
Hur funkar Snugpak Sleeka som förstärkningsplagg (att snabbt dra på utanpå fältjackan) vid kortare rast vid marsch vintertid i ner till ca -15?

/Johan ES
Sgt1clHansson
QUOTE (Johan ES @ Jan 10 2008, 12:31 ) *
Hur funkar Snugpak Sleeka som förstärkningsplagg (att snabbt dra på utanpå fältjackan) vid kortare rast vid marsch vintertid i ner till ca -15?

/Johan ES

Har en Snugpak Sleeka Elite. Använde den som förstärkningsplagg under
vinterutb i Arvidsjaur i ner till -25-30 och den fungerade hur bra som helst.
Fjällräv
Jag är ägare och användare av en Snugpak Airpak och kan konstatera att de användningstemperaturer de har satt på sina produkter på snugpak.com är satta med stor ödmjukhet. Vet dock inte om det även gäller sovsäckarna.

Wessén
Mattsson
Lite sugen på att köpa en: Snugpak Bergen

Erfarenheter?
graesen
terräng har vissa snugpak i sitt sortiment jag köpte en av dem i malmö men man kan även beställa på www.terrang.se
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.