Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tusenbröder II
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Lindeberg
Serien är ju tokbra

har tyvärr bara sett tre delar.
Elfgren
Tycker också att den är mkt underhållande.
Men hotell scenen kändes verkligen som att manusförfattaren inkompetens-förklarar polisen dry.gif
JohnDoe
Den är faktiskt ruskigt bra. Såg du första serien, den är om möjligt bättre.

För vi har rånat banken, för vi har banken för vi har rånat BAAAANKEN!
Haggeman
QUOTE (Elfgren @ Sep 23 2003, 23:05 )
Tycker också att den är mkt underhållande.
Men hotell scenen kändes verkligen som att manusförfattaren inkompetens-förklarar polisen dry.gif

Ja och inte bara där, i scenen när de är hemma hos Kalles =) tjej.
Fbj972
Håller med om att serien är jävligt bra!

Skönt att för en gångs skull se en serie där polisen gör rätt i några avseenden i alla fall. I några av scenerna är det högst sannolikt att det är riktiga poliser som agerar. Skönt att slippa kriminalpoliser som frontkarlar framför piketen al'a Beck-filmerna.
Lindeberg
Jag missade tyvärr första delen av serien, alltså de första 5(?) avsnitten.

Jag undrar hur sista avsnittet slutar... om en vecka vet vi smile.gif
Fu Gson
Instämmer i lovordandet, serien är något av det bästa som producerats i Sverige enligt min mening.
Sen kan man inte undgå att sitta i soffan och svära åt att hoffa inte överger sin halvgalne kompanjon och drar till ett varmare ställe.......frågan är hur det hela kommer sluta, min gissning är att hoffa dör, skjuten under gripandet....
Fbj972
QUOTE (Fu Gson @ Sep 23 2003, 21:40 )
.......frågan är hur det hela kommer sluta, min gissning är att hoffa dör, skjuten under gripandet....

Sätter också några spänn på det...
Rifleman/Medic
QUOTE (JohnDoe @ Sep 23 2003, 22:07 )
Den är faktiskt ruskigt bra. Såg du första serien, den är om möjligt bättre.

För vi har rånat banken, för vi har banken för vi har rånat BAAAANKEN!

Riktig kvalitets TV!

- Ska vi ha vapen vid rånen ?
- Ska vi ha vapen ?!? Har jultomten skägg ??
Fu Carlsson
Gillar serien skarpt också. Blev duktigt imponerad av Jakob Eklunds skådespelande i kvällens avsnitt. Han har inte varit en favorit direkt efter en del tämligen usla filmer men jag får nog ändra min uppfattning ganska kraftigt på den punkten nu. Ser verkligen fram emot fortsättningen smile.gif
Panzerfaust
bash.gif NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Missade dagens avsnitt... har vänt på dygnet, glömde att det va tisdag

brow.gif 7.gif worthy.gif Malajn.gif
JohnDoe
QUOTE (Fu Carlsson @ Sep 24 2003, 00:24 )
Blev duktigt imponerad av Jakob Eklunds skådespelande i kvällens avsnitt. Han har inte varit en favorit direkt efter en del tämligen usla filmer men jag får nog ändra min uppfattning ganska kraftigt på den punkten nu.

App App, har du inte sett Noll Tolerans eller Livvakterna? ;)
Jag skulle vilja säga att Jakob Eklund till hör toppskiktet av svenska skådisar. worthy.gif

Längtar till Tredje vågen har premiär....

John
Gorg
Repris från igår kl 00:20 på SVT 1
Fu Carlsson
QUOTE (JohnDoe @ Sep 24 2003, 19:28 )
Blev duktigt imponerad av Jakob Eklunds skådespelande i kvällens avsnitt. Han har inte varit en favorit direkt efter en del tämligen usla filmer men jag får nog ändra min uppfattning ganska kraftigt på den punkten nu.

Jag skulle vilja säga att Jakob Eklund till hör toppskiktet av svenska skådisar. worthy.gif

John

Japp japp, jag har sett dom mer än en gång. Att säga att filmerna var usla var kanske att ta i lite väl mycket kanske.. mindre bra kanske vore mer passande.. ;)
Panzerfaust
QUOTE (Fu Carlsson @ Sep 24 2003, 22:18 )
QUOTE (JohnDoe @ Sep 24 2003, 19:28 )

John

Japp japp, jag har sett dom mer än en gång. Att säga att filmerna var usla var kanske att ta i lite väl mycket kanske.. mindre bra kanske vore mer passande.. ;)

Håller med om att han hör till en av dom bättre vi har smile.gif
GC1
jag tycker att Jacob Eklund är bitvis ganska platt och inte så trovärdig, DÄREMOT måste jag nog säga att han är ganska unik som skådespelare då han ofta visar upp ett bra sätt att hantera vapen och ett rätt taktiskt uppträdande. stor eloge!
roninn
Jacob Eklund kan hantera vapen bra. Detta till tack för att de haft mycket proffsiga instruktörer till filmerna Nolltolerans och Livvakterna. Instruktörerna kommer bland annat från NI. Dvs det är proffs som lärt ut hur vapen skall handhas och taktiskt uppträdande

Jakobs nya film Den tredje vågen kommer snart på bio. Även där har samma instruktörer varit med för att se till att vapenbiten blir korrekt och realistisk.

Tom så att polisskådisarna ska hantera vapnen ordentligt men busarna skall hantera vapnen sämre eftersom de sistnämnda väldigt sällan har en "korrekt och ordentlig" vapenutbildning i ryggen om ni hänger med.
JohnDoe
Jag har för mig att man anlitade riktiga livvakter åt just Livvakterna för att vara så korrekta som möjligt, som sagt, man hakar inte upp sig på realismen i filmerna iaf

smile.gif
John
Runqvist
Skön serie att slappa till innan man somnar.
Pang
Tusenbröder & Tusenbröder II är serier jag hoppas man får se mer av.

Inget daltande med löjliga figurer eller tråkiga romanser hit och dit. Inga överdrivna attityder eller byst.

Ren jäkla drama på hög nivå!

Själv tror jag hoffa kommer spöa sin frus "pojkvän" han grannen.
Sedan blir det en massa biljakt och någon dör eller skadas och han åker iväg.

Så får man se hans son stå och gråta eller något. blyg.gif
Fbj972
Pang bom så var sagan slut...

Mycket bra serie, men slutet var lite sådär, måste jag säga...
Andrew
Instämmer brossan !
fjolligt slut spänning för 5 öre
bushman
QUOTE (JohnDoe @ Sep 25 2003, 19:18 )
Jag har för mig att man anlitade riktiga livvakter åt just Livvakterna för att vara så korrekta som möjligt, som sagt, man hakar inte upp sig på realismen  i filmerna iaf

smile.gif
John

rätt är att de anlitade riktiga personskyddsvakter som instruktörer till "noll tollerans", "livvakterna" och "tredje vågen".

fel är att NI skulle vara inblandat, polismyndiheten i västra götaland var mindre intresserade av att medverka i anders nilssons produktioner.
men eftersom film i väst ligger i trollhättan och saab automobile ligger i samma stad, var det inga problem med att få loss polisbilar.
stand-by som tillverkar larmbågar ligger också i samma stad så de hjälpte också till.

personskyddsintruktörerna kom från en bevakningsfirma i sthlm som jobbar nästan enbart med denna tjänst.
de är också duktiga på dynamiskt skytte och har/har haft egen förening i detta.
de stod för personskyddet för en större amerikansk/australiensk filmskådis, när hon jobbade i västsverige.

men de har också jobbat med andra filmer och är ofta anlitade vapeninstruktörer inom svensk film och tv produktion.

en kul sak är att i början på livvakterna, står jacob eklund och skjuter med skarp ammo.
Panzerfaust
Tycker slutet va helt ok faktiskt... det absolut sista va lite löjligt bara...
roninn
Vad jag menade med NI var att en fd skytteinstruktör från NI var med. Skulle nog uttryckt mig tydligare.

Slutet på Tusenbröder II var inte så bra tyckte jag. Kändes lite platt och konstigt
bushman
QUOTE (roninn @ Oct 1 2003, 16:57 )
Vad jag menade med NI var att en fd skytteinstruktör från NI var med. Skulle nog uttryckt mig tydligare.

Slutet på Tusenbröder II var inte så bra tyckte jag. Kändes lite platt och konstigt

ok det var mer info än vad jag hade, och den uppgiften tror jag på.
vapeninstruktören på livvakterna var en mycket kompetent man.
JohnDoe
Jag tyckte faktiskt att det var ett ganska bra slut på serien, man har ju dörren öppen för "Tusenbröder III".

Men mitt favoritslut hade nog varit att Hoffa ringt till sin son från Kuba där han och Hamid sitter med varsin paraplydrink i näven. B)

apropå "Noll Tolerans", är det bara jag som retar mig på att de har Toyota Avensis och RAV4- jeepen som polisbilar, jag kan kanske tänka mig jeepen men Avensis, det ser bara konstigt och produktplacerat ut......

smile.gif
John
bushman
det ÄR produktplacerat.
hur tror du annars sonetfilm hade råd att kvadda en lexus i "livvakterna"

och toyota var nog med och sponsrade lite i tusenbröder också, det var rätt mycket toyota-kombibilar med i gårdagens avnsitt.
skylt och text i trollhättan tillverkade bilarna i noll tollerans
Lindeberg
Jag misstänker och hoppas att det blir en Tusenbröder III.

Sen hoppas jag att serien kommer att gå att köpa på DVD motsv så man kan kolla på den första delen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.