Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vpl på F16
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
SNAFU
Jo, mina damer och fallskärmsjägare!!

Vad händer med de som nyligen mönstrat och blivit placerade på F16 med inryck nästa höst när flottiljen läggs ner i dec -03 ?

// SNAFU
panzerkampfwagen
Fallskärmsjägare? Vi är blott enkla pansarsluskar här... pansar2.png

Skulle egentligen till A7 när jag lumpade, men det las ned. Blev då raskt flyttad till P18. Iofs var ju P18 grannregementet, vi snackar 4 kilometers avstånd...

Om det skulle krisa sig kan du alltid överklaga till Pliktverket, eller testa att ringa direkt.
Sillen
Först och främst, har du fått inskrivningsbeslutet? Om du inte fått det utan bara gått och mönstrat så försvinner väl helt enkelt ditt förstaalternativ. Om du fortfarande vill ha samma tjänst så ska du kontakta pliktverket och be om samma tjänst på något annat ställe.
106
Som jag har förstått det kommer värnpliktsutbildningen fortsätta, bara att det kommer stå F20 istället för F16 på namnbrickan.
SNAFU
Tack för svaren!!
KD803
Vad har du för placering?
SNAFU
Jag är inskriven som GB i FBJ men det var för en polare jag frågade...
Han var transportgruppchef eller något liknande.

//SNAFU
KD803
Då låter det som en befattning inom strilbat 04. Då kommer din polare troligtvis att få göra sin GU på F 20, precis som 106 skrev.
knaZen
Hah, det var ju just jävla snyggt ;-D du blir väl förflyttad skulle jag tro.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.