Det är ingen jättechansning att det nu är SÄPO och polisen (som vanligt) som skall få sig en släng av sleven.
En inte allt för vild chansning är att följande saker kommer att tas upp...
SÄPO, varför hade inte Anna Lindh livvakter?, (bara kungen och statsministern har det jämt) hur kunde de missa "hotbilden" ( för att det inte fanns någon konkret hotbild) den abstrakta hotbilden kan man alltid diskutera men det leder ingen vart.
Eftersom Uppdrag Granskning trots allt är Uppdrag Granskning måste självklart "vanliga" polisen få lite skit också.
Varför kom första bilen först efter 8 minuter? (Poliser försöker komma så fort det bara går tro´t eller ej, Sthlmstrafiken kan dock strula till det ibland. Det finns inte så många poliser att tillgå jämt, vems "fel" är det?)
Varför spärrades inte T-banan av? ( Spärra av T-banan i starten av rusningstrafiken för att söka efter en man med signalementet: man, runt 30 år, ev grön jacka. Det signalementet stämmer in på rätt många så vad är meningen?)
Varför gjordes en så lite avspärrning av själva brottsplatsen ( varför göra en större? Hade det hjälpt?)
Varför var första signalementet så dåligt? (ja du en brottsplats kan vara ganska förvirrande med en massa hysteriska människor, då är det inte alltid så jättelätt att direkt få fram massor av korrekta uppgifter) Fast sånt spelar inte så stor roll för en journalist för dom behöver inga korrekta uppgifter för att skriva sin artikel, lögn och halvsanningar räcker.)
Jag hoppas jag har fel i det jag skrivit ovan men vi får se. Har jag dock alltför mycket fel så blir det lite armhävningar ikväll. Troligtvis så kan jag nog dock sitta kvar i soffan och äta chips och dricka läsk.