Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Förkortningar!
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Darkzler
Hejsan!

Jag har nydligen hittat hit och har några frågor eller problem snarare.
Alla förkortningar ni använder som amf, skj osv finns där någon slags ordlista eller plats där man kan hitta dessa? Eller ni kanske kan dra upp de vanligaste som man bör känna till.

Och ja.. jag har testat sökfunktionen men fick inte de resultat jag sökte biggrin.gif

Mvh Fredrik - en blivande kustjägare Malajn.gif
Kimster
Prova denna tråd http://forum.SoldF.com/in...t=0#entry112854
Darkzler
Ett enormt tack! ska nu försöka lära mig alla dessa förkortningar HV.gif
Sillen
På lumpen.nu finns det också en lista med vanliga förkortingar/uttryck. En väldigt stor sådan. Vet dock inte om man måste regga så på communityt, luckan, för att få tillgång till den.
Malaj
Ta hem StabsR 2 Fu (Stabsreglemente den 2, Försöksutgåva) från FM:s publikationer. Där finns en hel bilaga med förkortningar.

Det finns riktiga höjdare: Ta "hkpldnpl" till exempel! Jäkla tjusig förkortning. :P
Ellinore
QUOTE (Sillen @ Sep 23 2003, 00:39 )
På lumpen.nu finns det också en lista med vanliga förkortingar/uttryck. En väldigt stor sådan. Vet dock inte om man måste regga så på communityt, luckan, för att få tillgång till den.

Jo, man måste vara reggad på luckan för att få tillgång till "ordlistan".
Iof är det inget större problem att fixa, gratis & tar inte lång tid. Dessutom kanske man hittar någon som ska in på samma ställe som man själv ska. Jag har hittat flera stycken där nämligen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.