Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Film/fil-bugg..!!?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Gotcha
Jag har ett par film-filer som har blivit "nollade" i storlek, har ingen aning om hur..!
Det rör sig om .avi, .mpg och .mov.

Har någon en idé om dessa går att återställa? Jag vet inte om datan är kvar och bara deras index/toc är paj - eller om hela filen faktiskt ÄR borta.

Idéer, någon?
J-Star
Kolla efter virus. En del virus slår specifikt mot vissa filtyper och raderar dem. Exempelvis den här elaka djäveln som tar bort alla film-filer:

http://www.europe.f-secure.com/v-descs/roro_p.shtml

OBS: Om du har fått den, försök INTE ta bort den manuellt därför att enligt F-Secure riskerar du allt på hårddiskarna då. Ta istället kontakt med F-Secure. Adressen står längst ned på sidan.

F-Secure har en egen utility för att ta bort fanskapet. Även den finns länkad längst ned på sidan.

/J
Gotcha
Roger på det, har kikar efter roro, men om den fanns så finns den inte kvar nu iaf. Du har inget tips hur/om man kan återställe filrackarna?
J-Star
QUOTE (Gotcha @ Sep 21 2003, 14:10 )
Roger på det, har kikar efter roro, men om den fanns så finns den inte kvar nu iaf. Du har inget tips hur/om man kan återställe filrackarna?

Ingen aning tyvärr. Sök igenom alla hårddiskar efter .mov och .avi-filer. Hittar du dem inte då kan du nog tyvärr betrakta dem som förlorade.

/J
Gotcha
QUOTE (J-Star @ Sep 21 2003, 17:33 )
Ingen aning tyvärr. Sök igenom alla hårddiskar efter .mov och .avi-filer. Hittar du dem inte då kan du nog tyvärr betrakta dem som förlorade.

De ligger på sin "vanliga" plats i rätt katalog och allt, tillsammans en en mängd andra film-filer, men de är alltså 0kB stora. tveka.gif

Har kikat lite efter diverse file restore-progz, hittills utan framgång dock. Tyvärr tror jag att själva datan finns kvar, utspritt på disken, men TOC'en är whacked. sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.