QUOTE (Gotcha @ Sep 24 2003, 12:41 )
QUOTE (Wittman @ Sep 24 2003, 12:06 )
Ne, men är det bara jag som tycker att england har dom bästa trupperna?
Asså...rent spontant undrar jag vad du grundar det på..?
"Specialstyrkor" världen runt är ganska snarlika varandra i utbildningsnivå, hur de utbildas (olika pedagogik på sina ställen, förvisso), hur de beväpnas, osv, osv.
Det är inte SÅ mycket som skiljer (räknar inte in skarp erfarenhet nu) en SF från en SSG'are från en SAS'are från en SEAL'are osv, osv, osv. Lite olika inriktningar kanske, lite olika miljö osv..
SAS är bra soldater, SF är bra soldater, SSG är bra soldater...allt annat är hårklyveri anser jag.
Ligger nog nåt i det du säger
Är mest en kännsla och uppfatting grundad på 2a Världskriget, fel av mig att resonera så kanske
Men men

Har sett dokumentärer från båda sidor och som jag uppfattar det verkar Englands trupper vara mer nere på jorden, Befälen verkar bättre och lite mer ödmjuka.
Soldaterna har en helt annan attityd. Hårdheten och den fysiksa biten verkar vara minst lika hård men relationen dom får till befälen verkar annorlunda.
Jag har själv haft två typer då jag legat på olika kompanier, och den typen av befäl som ger mig mest och som motiverar mig och som jag skulle offra mig för är inte den amerikanske typen, utan mer den ödmjuka, rättvis men ändå lite hård typ, han säger ifrån om han måste, men berömm och peppning är för honom viktigare än att stå och vråla att man serut som en flicka eller likandne.
Så ser då jag på det. jag ser den typen av utlärning som skådespeleri, det ger mig inget, enligt mitt sätt att se det är det bara löjligt
Trovärdigheten minskar för mig...