Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Södertörnsgruppens vapen!
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
FkN
Någon på forumet som måntro har en hyfsad stor bild (minst 100x100) på Södertörnsgruppens vapen?

Den som finns här är för liten.

Kommer självklart söka den via andra vägar, men om det är någon här som har den så slipper jag ju det...
Kapten krycka
Sorry, skulle ha skanat in den innan man sydde fast den så hade man ju kunnat ordna det utan problem. navy2.gif
Får väl se om man kan lösa det ändå. Kolla annar med dom uppe på hv friv avd om inte dom har någon på sina datorer som dom kan meila över till dig. smile.gif
Boston
Apropå det nya vapnet..
Är det bara jag som tycker att tyg märket är grymt fult??
Bellum
Jo tack, det är ju inte det vackraste av märken. Inte det mest fältmässiga heller.
Men å andra sidan är det ju så lätt att råka spilla lite grön färg på det camo.gif
Dna
QUOTE (Bellum @ Sep 22 2003, 07:36 )
Jo tack, det är ju inte det vackraste av märken. Inte det mest fältmässiga heller.
Men å andra sidan är det ju så lätt att råka spilla lite grön färg på det camo.gif

Näe precis, däremot det som har varit mest funkis hittils är nog RMR-märket. Det hade ju åtminstonde lite diskreta färger camo.gif
Boston
Skönt att höra att man inte är ensam om sina "extrema" åsikter.... :P
Göta Lejon
QUOTE (Fk Nordin @ Sep 20 2003, 00:47 ) *
Någon på forumet som måntro har en hyfsad stor bild (minst 100x100) på Södertörnsgruppens vapen?

Den som finns här är för liten.

Kommer självklart söka den via andra vägar, men om det är någon här som har den så slipper jag ju det...

...hmm, den här tråden var ju inte direkt purfärsk och du kanske redan har fått tag i en lite större bild. Om inte så har du en här:
Boston
Bra bild, men nu ska den inte vara kvar, utan det blir Amf1 märke.
Beslut ska vara taget och märken beställda..
Swed65
Jepp stämmer bra, nytt märke på G. De första som har det fastsytt är personal på Södertörnsgruppen. I mitt tycke ett ganska snyggt märke.
Hans Engström
Bild på detta märke? Tillägg för att särskilja Södertörnsgruppen från 'vanligt' Amf1?
Bolle
QUOTE (Boston @ Apr 12 2006, 23:59 ) *
Bra bild, men nu ska den inte vara kvar, utan det blir Amf1 märke.
Beslut ska vara taget och märken beställda..

För vilken gång i ordningen?
Efter ett antal år på waxholms hv-komp har jag slutat sy på märken, det kommer ju ett nytt innan man hunnit ta synålen ur jackärmen. banghead.gif
Att de flesta dessutom verkar vara färglagda av nån skrivbordssoldats 4-åriga barnbarn bidrar till viss brist på entusiasm från de fältmässigas sida. Det är ett konstant gnäll om resurser när man vill beställa bra materiel men stålar till meningslösa märken, baskrar och onödiga regementsflyttar finns det uppenbarligen. sad.gif
Vill de att jag ska vara fin kan de ge mig en paraduniform.
/Bolle
DXS
bolle bolle för orts bolle

har inte du strass o glitter fast satt på uniformen,,äkta blingbling utrustad bössa.

mvh

vill va med på sib ph34r.gif
Sgt Papa Bear
Har för mig att det är identiskt med Amf 1s märke.
Mao ingen skillnad för Hv gentemot den reguljära maffian.
//Sgt PB
Boston
QUOTE (Sgt Papa Bear @ Apr 18 2006, 08:22 ) *
Har för mig att det är identiskt med Amf 1s märke.
Mao ingen skillnad för Hv gentemot den reguljära maffian.
//Sgt PB

Det är Amf1s märke rakt igenom, inga HV krussiduller..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.