QUOTE (imint @ Oct 15 2003, 18:45 )
QUOTE (benzen @ Oct 15 2003, 18:36 )
Man far en hel del inspiration i den har traden! Inser att jag i var kommer spendera atskilliga fler slantar pa den har (for mig nya) hobbyn. En liten undran bara, hittills har jag latit bli att handla utrustning eftersom jag inte vet hur mycket jag kommer halla pa. Och det kostar ju en del. Men investera i snorkel, cyklop och fenor kanske ar en bra borjan. Asikter? Och har ni nga tips pa marken isf?
En stilla undran, hur kan man ta sig till AOW utan att ens äga det elementäraste?
I övrigt är det mycket enkelt, ju mer utrustning du har ju mer dyker du. Har du komplett utrustning är det enklare att spontant komma på att fara ut för ett dyk. skall du alltid hyra vissa delar så kommer du aldrig att bli en aktiv dykare.
Köp begagnade tuber, nya reggar och en bättre begagnad torris som passar. Gå med i en dykklubb och skaffa en bra parkamrat, det är en av de viktigaste sakerna du måste skaffa, en bra parkamrat.
Och så behöver du ett tangentbord med åöä ;)
Tja, man kan ju undra hur jag tog min AOW utan det ja... men det gick! Korde en intensiv sommar och var pa vag att handla men det blev inte av. Den framsta anledningen till att jag inte handlade, och till att jag inte heller anvander bokstaverna du papekade, ar att jag inte befinner mig i Sverige. Och tyvarr, de har mkt andra intressanta bokstaver pa det har tangentbordet, men inte dem. ;)
Har tankt att ta itu med dykningen pa allvar nar jag atervander till Sverige dock. Och sitter och laddar infor det nu.

Dykklubb och parkamrat var det... pa sprang!