Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Amfibie
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
**wanted**
Hej!
jag undrar vad det är som avgör ifall man t.ex vill komma med i amfibieskytte?
Jag rycker in nästa år i oktober som GB! fun_icon_nana.gif
Gotcha
Vad det är som avgör om du vill komma med i Amfskytte, är om du vill komma med i Amfskytte.

Kunde inte låta bli.. B)

Du kan säkert bli placerad som amfskyttesoldat (pb/gb/e/f?) på Pliktverket, men det som påverkar mest var du faktiskt hamnar är dels hur du presterar under 12 veckors GSU, förbandets behov samt din egen vilja och ansökan.

Har du fallenhet för amfibisk infanteristrid är chansen stor att du hamnar på amfskytte, är du tekniskt lagd så kanske du bli belysare, etc, osv.
oz
En fin tråd:
http://forum.SoldF.com/in...?showtopic=6998
**wanted**
Ofan, dom sa inget till mig på mönstringen om att jag kunde välja där! Jag ville från början bli någon typ av jägare men för mig va det för sent! Alla platser var upptagna. Gjorde jag jägar-testet helt i onödan!
Men tack för svaret iallfall!
Sillen
Suck, det finns redan MASSOR av trådar om amfibie. Nej, du kan inte välja amfskytte redan vid mönstringen. Platserna vid skytte tillsätts efter intresse och hur bra man passar. Och angående jägarplatserna så tror jag inte de var upptagna. Om du skulle stått på dig så skulle du blivit inskriven som jägare, sen skulle den/de med sämst värden bli bortplockade. Tror jag, alltså. Det är nämligen så det nya antagningssystemet ska fungera.
alex
QUOTE (**wanted** @ Sep 16 2003, 19:52 )
Jag ville från början bli någon typ av jägare men för mig va det för sent! Alla platser var upptagna. Gjorde jag jägar-testet helt i onödan!

Jägartjänserna är väl precis som alla andra tjäster uppdelade på kvartal och kan inte ta slut när man mönstrar.. alla ska ha samma chans, man "konkurrerar" med dem som mönstrar i samma kvartal om tjänsterna..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.