Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Internet-rävar - En bra browser (webläsare)
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
toker
Hej folket!

Är en ny medlem sen igår.
Har länge tänkt själv att starta ett forum/site för oss som var iväg på KS02. Har ju samlat på mig en hel del bilder sen den tiden.

Nåja, nu vek jag av ämnet.
Vill bara tipsa om webläsaren MozillaFirebird™.

* Den undviker att slänga upp pop-ups i ansiktet på en, som man inte själv vill ha upp (ex. Man klickar på en länk, bild etc).

* Du använder dig av flikar, (ctrl +T). Så du behöver inte som i Explorer™, ha flera fönster öppna för flera sidor. Jag har länge sysslat med unix™, linux och haft nöjet att använda mig av denna webläsare. Nu äntligen har det kommit en mycket bra och fungerande till Windows™.

Det finns en komplett, med mail etc. som heter Mozilla 1.4™ (13Mb) och då MozillaFirebird 0.6.1™ (6.8Mb) som jag använder flitigt.
Finns även en stand-alone mail/news klient som heter Thunderbird™ (7.3Mb).

Kika till vänster ( http://www.mozilla.org ), där kan ni slita hem den.

Bara en tanke till eder alla.

PS. Måste berömma på ett bra forum. DS
Kimster
..och då måste jag tyvärr tillägga att detta braá forum har lite problem med firebird enligt vittnen som disskuterats i annan tråd. Så helt problemfritt är det inte. tveka.gif
toker
Jag har snokat runt överallt i detta forum med firebird, inte stött på något problem öht. Kanske en äldre beta eller nåt i den stilen, vem vet?
Den här funkar som den ska iaf..
panzerkampfwagen
Annars är Avant en bra browser som itne fular sig med SoldF.

Gå till google, sök på "Avant". Bör vara första träffen.

Fullkomligt lysande, och vida överlägset IE.
toker
Det är ganska mycket som är vida överlägset MSIE i många syften, men dock måste man ju inse att i stort sett alla använder den. Heh, som skaparen av MSBLAST skrev inuti sin mask: "Hey Billy Gates! Stop making money and fix your software!".

Jag är böjd att hålla med den mannen just i det syftet, men dock så gillar jag inte hans sätt att visa det på.
panzerkampfwagen
Hehe, så sant, så sant... Fick tipset om Avant av farsan, det är en riktig hit faktiskt.
Kimster
Har kört många 'browsrar' i mina dar.. men ändå sitter jag här med IE och är nöjd. Inget strular, inget som saknas, inget som buggar (för mig) Jag har aldrig behövt bekymra mig om att en hemsida inte ser ut som den ska göra.
Behöver heller inte bekymra mig om att hitta patchar eller sånt, ej heller om det finns nån framtid för den, samt så har den alltid varit gratis, vilket alla inte varit.

(Det här babblet med Bill Gates och hans pengar e i stora drag bara löjligt. Jag hyllar han inte men jag kastar inte skit på han.)
toker
QUOTE (Kimster @ Sep 16 2003, 20:41 )
Har kört många 'browsrar'  i mina dar..  men  ändå sitter jag här med IE och är nöjd.  Inget strular, inget som saknas, inget som buggar (för mig)  Jag har aldrig behövt bekymra mig om att en hemsida inte ser ut som den ska göra.
Behöver heller inte bekymra mig om att hitta patchar eller sånt, ej heller om det finns nån framtid för den, samt så har den alltid varit gratis, vilket alla inte varit.

(Det här babblet med Bill Gates och hans pengar e i stora drag bara löjligt. Jag hyllar han inte men jag kastar inte skit på han.)

Nej, det är sant, när sidorna bara utvecklas för det mesta för att passa i MSIE. Håller också med om babblet mot Bill (billan) Gates, mannen vet ju hur man tjänar pengar minst sagt. Det nördar är mest arg på är väl den slutna källkoden.

Det jobbigaste med just MSIE är att det är invävt i hela operativsystemet. Enkelt, ja, smidigt rent utav, tills det kraschar. Då är det kört.. Men surfar man som en vanlig svensson och håller fingrarna borta från otäckheter så klarar man sig gott och väl. Bara man håller det uppdaterat. Mnåja, kanske dags att stänga den här tråden. Var inte så intressant smile.gif
Kimster
Kanske ? det är upp till dig JA/NEJ
knaZen
Mozilla är det självklara alternativet för alla unix/linux-användare men för windows klarar man sig rätt bra med internet explorer + netcaptor. Det har det man vill ha, dvs alla sidor, men bara ett fönster, pop-up killer, osv.
SnowFlax
Kör just nu Opera v7.11 i GNU/Linux och allt flyter hur bra som helst. Så sent som igår körde jag MozillaFirebird, men p.g.a. buggarna med forumet och problem när jag öppnar många tabbar (kommer inte åt dem och kan inte stänga dem) har fått mig att ge upp webbläsaren.
Kimster
..däremot gillar jag inte när Microsoft trampar så jävla snett att det rör om i hela datorvärlden. Det är en nackdel med att vara kaxig och störst.

http://www.idg.se/ArticlePages/200309/18/2...1521_CS.dbp.asp

..lite klumpigt kanske ?
Pete
QUOTE (Kimster @ Sep 18 2003, 19:26 )
..däremot gillar jag inte när Microsoft trampar så jävla snett att det rör om i hela datorvärlden. Det är en nackdel med att vara kaxig och störst.

http://www.idg.se/ArticlePages/200309/18/2...1521_CS.dbp.asp

..lite klumpigt kanske ?

Det beror ju lite på vad som menas med det här, det framgick inte riktigt av artikeln om det var alla tänkbara plug-ins eller om det var ActiveX-komponenter.
Om det är för alla plug-ins, ja, då har de problem.
Pang
Opera wub.gif

Det bästa webläsarprogrammet enligt mig, smidig epostgrejjer snabbt och enkelt, massa finneser mm.

www.opera.com
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.