QUOTE (bushman @ Nov 24 2003, 22:35 )
någon som har erfarenheter av dessa
"ryggsäckar"?vet att sveriges radio använder dem till sin HF(springaruntpåstan)-enheter och att de enligt hemsidan används i div multisport-events.
eftersom de inte är lätta att få tag i mitt närområde, har jag inte lyckats kolla om de är kompatibla med RA 145 men måtten verkar stämma.
visst det kommer ju var helt förbjudet att ha med sig ut på övn, för att ingen har sett något liknade förrut, och man blir betraktad som idiot. (är rätt van)
men om ingen hade testat att sätta ra 145 på lk 35 mes, så kanske den fortfarande hade burits runt på stridssele m59, eller hur?
den sitter skönt, det har jag testat men frågan är hur bra den mår i skogen?
är nog på väg att köpen en iallafall, har ju skaffat laptop och den vill man ju skydda, och rygga är det ända rätta för detta endamål.
Nu är det iofs rätt länge sen du frågade efter info om den här säcken, jag har en och kan inte säga att jag är helt nöjd. Dels är den tung i förhållande till storleken men den är även oeffektiv att lasta i. En mjuk säck kan man knöla in prylar i medan de här säckarna inte kan ge med sig och mycket utrymme försvinner. Sen tycker inte jag att den sitter riktigt bra på min rygg oavsett hur jag ställer in den.
Men ska man ha en "häftig" säck för att kuta runt på stan är den bra. Funderar på att motivlacka min! Då kanske folk slutar fråga om det är en pulka. Hållbarheten är det inget fel på, brukar sitta på skalet och hitintils har det hållt för +85 Kg
Nu verkar det iofs finnas en del saker till min rygga som borde följa med orginal. Avbärarbälte +245 Kr Lastnät +245 Kr Förbättrat Ryggskydd "Ventilation" +295 och inte att förglömma de externa packfickorna +375 och +325 med andra ord 1495:- extra på en rygga som redan kostar 1595:-... Skulle tro att det finns några 35 liters ryggsäckar som är bättre för det priset.