QUOTE (SISU @ Feb 10 2004, 22:01 )
Ok då var det första projektet färdigt ........
Det tog lite tid innan man lärde sej att bemästa sy maskinen från HELVETET..
Jag e nöjd med resultatet..o det e huvudsaken...
Uppdrags-säck 2k kallar jag den ......
Jäkligt snyggt Sisu! Det ser mycket proffsigt ut!
Skönt att du är nöjd också!
Jag fattar direkt varför du vill ha så mycket fästpunkter och hur flexibelt det blir nu när du kan sätta fast precis så många väskor som du behöver på ryggan!
På bilderna verkar det som du hittat en riktigt bra nyans på remmen också.
Nu fick jag lite att tänka på...
- - - - -
Jag har samma uppdragssäck som du använt (och yttterligare tre andra varianter), men jag har ändå inte, trots eget moddande, hittat någon som är riktigt Glockren. Samtliga är bra och har olika fördelar, men ingen av dom känns helgjuten på samma sätt som de stora säckarna gör. Hade tidigare en Haglöf Tight som var i det närmaste helt perfekt...
Den enda uppdragssäck som kännts riktigt gedigen (när jag kännt på den) är den ursprungliga Engelska "Soldier -95" ryggan, som också har remmar på utsidan precis som din. Har du haft den som inspirationskälla???
Ser att de ursprungliga remfästena plockats bort. Var det för utseendets skull (vilket ju blivit bättre) eller gillade du dom inte?
Du MÅSTE lämna rapport när du fälttestat din rygga ordentligt!
- - - - -
Lite dumma förslag:
Finns kanske en risk för att tunga fickor kan bli sladdriga om ryggan inte är full. Sånt har man ju olika tolerans för och min är obefintlig. Man kan tänka sig ett noggrant tillskuret 5 mm liggunderlag lagt som en båge inne i säcken, precis upp till snölåsets början, så att sladdret försvinner...
Jag gillar inte när axelremmarna kan löpa ur spännena, så jag syr alltid fast änden så jag får en liten ögla i änden. Den underlättar när man är är komig eller frusen om händerna... Även om det inte syns sådär jättebra så kan du se sådana på de andra ryggorna i mina bilder. Ett treboms-spänne längst ner på axelremmen och som öglan bara går igenom första bomen på gör att man alltid vet var öglan finns.
Respekt Sisu!
- - - - -
- - - - -
@ Dxl: Hmm, en Atlas för 850:-. Var bor du? ;)
Har en Haglöf Alaska jag köpt helt ärligt av en polare för 350:-